דיון
שם ועדה: וועדה לאיכות הסביבה 21
תאריך ישיבה: 18.08.2020
כנס מיוחד של הוועדה לאיכות הסביבה להצגת תכנית פעולה של עיריית תל-אביב -יפו להיערכות לשינויי האקלים
כנס ועדת איכות הסביבה תל אביב
יוזם: לדיאנסקי ראובן
קטגוריה:
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

הצגת התכנית העירונית לשינויי אקלים - איתן בן עמי, מנהל הרשות לאיכות סביבה וקיימות.

ורד קריספין - סגנית מנהל הרשות לאיכות הסביבה וקיימות;
ד״ר אורלי רונן - יועצת התכנית;
מר יואב דוד - אדריכל העיר;
שאלות ותשובות;

 

מר ראובן לדיאנסקי- היו״ר:

שלום לכולם. אני שמח לפתוח את הכנס של הוועדה לאיכות הסביבה. שמתי את כולכם כרגע ב-mute כי יש לנו 103 משתתפים ויהיה קשה מאד לנהל שיחה אם אנשים יוכלו לדבר באמצע ויהיו כל מיני רעשים מסביב. אז קודם כל את סליחתכם בעניין הזה. ראיתי פה גם חברי מועצה מתל אביב, את חברי אברהם פורז, את יו״ר המועצה ליאור שפירא, ראיתי את ירון קליין מנכ״ל אתרים, כמובן את אדריכל העיר יואב דוד, את בועז קידר ממשרד אדריכל העיר. עמיתים מרשויות נוספות אחרות - את נאור ירושלמי סגן ראש עיריית נס ציונה, ליאת ארבל - לא רק מ-TNS , היא גם חברת מועצת עיריית קרית אונו. עד סוף המפגש הזה אני בטח אאתר עוד כמה ונזכיר אותם בשמחה ובכבוד רב. הכנס הזה משודר בפייסבוק של הרשות לאיכות הסביבה תל אביב יפו הירוקה וגם בפייסבוק שלי.

ערב טוב לכולם וברוכים הבאים לכנס הציבורי של הוועדה לאיכות הסביבה בעיריית תל אביב, במסגרתו נציג את התוכנית העירונית שלנו להתמודדות עם משבר האקלים. לאחר שהתוכנית הוצגה בפני ראש העירייה וועדת ההנהלה לפני מספר שבועות וקיבלה את ברכתם, העליתי את הנושא הזה במסגרת הצעה לסדר במועצת העיר שהתקיימה לפני שבוע, וחשבתי שיהיה נכון וחשוב להציג את התוכנית, לפחות את עיקריה, גם בפני חברי למועצת העיר, גם בפני אנשי מקצוע שונים, גורמים עירוניים, אנשי עמותות סביבתיות, עמיתים שונים - לרבות חברי מועצות ונבחרי ציבור מרשויות אחרות. וכמובן, בפני כל מי שבציבור הכללי התל אביב מתעניין בנושא.

גם אנחנו, כמו ערים נוספות ומשמעותיות בעולם, לא ממתינים יותר לעשייה מצד הממשלה, בכל הקשור להתמודדות עם משבר האקלים. לאחר עבודה של למעלה משנה בהובלת הרשות לאיכות הסביבה וקיימות, גיבשנו בעיריית תל אביב יפו תוכנית הוליסטית ורצינית להתמודדות עם משבר האקלים. התוכנית מסמלת שינוי תודעתי עמוק ורציני שמתחולל בעיריית תל אביב יפו בשנים האחרונות, ואם בעבר נושאים שבתחום הסביבה והקיימות היו נחלתם של הרשות לאיכות הסביבה, אגף שפ״ע ומשרד אדריכל העיר, תהליך הכנת התוכנית הביא מצד אחד למחויבות הרבה יותר גדולה של הנהלת העירייה וגם למעורבות של יחידות

 

...
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
נורי- שקד מאיה,חיים משה,להבי מיטל
דוח ועדכון