דיון
שם ועדה: ועדה לשוויון מגדרי 21
תאריך ישיבה: 08.03.2020
תכנון עירוני בראיה מגדרית ושוויונית
ישיבת הועדה לקידום מעמד האישה תל אביב - 2
יוזם: ברנד פרנק ציפי
קטגוריה: קידום מעמד האישה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

גבי ציפי ברנד- היו״ר

אחר צהריים טובים לכולם. תודה למי שהגיע, למרות הקורונה והאזהרות - אנחנו מתכנסים פה, אמנם לא בפורום רחב במיוחד, אלא בפורום של ועדה, אבל זה בהחלט פורום מכובד.

אומר, שאני באופן אישי, לא כל כך אוהבת את הציונים של הימים המיוחדים ואני חושבת שאנחנו צריכים לחתור לשוויון מגדרי ולכל מה שאנחנו יכולים להשיג- כל הזמן, כל יום, בכל שעה. אנחנו לא זקוקים/ות ליום המיוחד הזה, לציון הדרך המדויק הזה בשביל להעלות דברים לסדר היום. אבל בטח, אם יש לנו הזדמנות להעלות דברים לסדר היום - אנחנו בודאי לא נפספס אותם.

אנחנו נחלק את הועדה לשניים, כאשר החלק העיקרי יהיה החלק שיעסוק בתכנון עירוני, מגדרי, שוויוני. אני אגיד היום מגדרי, אבל אנחנו בפירוש מסתכלים על זה כתכנון של עיר נכונה יותר לכלל תושביה.

אציין, שאנחנו חוגגים מדי שנה בעיר תל-אביב יפו, כאשר זו השנה השנייה, את אירוע 'במלוא הדרה'. נמצאת פה איתנו ראשת מינהל הקהילה - רונית פרבר, שמובילה את האירועים האלה ביחד עם אפרת מייקין כנפו - הרשות לחוסן עירוני. נמצאת גם עלמה שירן. בשל אילוצים, אני רוצה שנתחיל דווקא 'בחגיגות' והם יספרו לנו מה צפוי להיות לנו במהלך החודש ומיד אחר כך נתחיל בדיון.

רונית פרבר - מנהלת מינהל קהילה

שלום לכולם, אנחנו שמחות מאד להיות כאן ושמחות להציג בפניכם טעימה משבוע, שנפתח ב-22 למרץ, הגם שרצינו לעשות את זה לפני, אבל היו בחירות, היה חג פורים ועתה גם הקורונה ולפיכך זה נדחה קצת. על כן, זה מתוכנן ל-22 למרץ - שבוע שהוא ב'מלוא הדרה' ונפרט על כך בהמשך.

חשוב לי לומר ש-90% ממה שאמור לקרות בשבוע זה, הוא ביוזמת תושבות, כלומר שאלה דברים שעולים מהשטח - רעיונות, תוצרים, חלומות, העצמה של נשים מתוך הקהילה, מתוך התושבים, כאשר התפקיד שלנו, תפקיד העירייה, הוא להגשים את החלומות, להביא לידי ביטוי את הדברים, להעצימם ובעיקר להעבירם הלאה ובקול רם.

עלמה שירן -מנהלת אגף דרום, היא המובילה במינהל את השבוע הזה וניתן כאן 'טעימה' על מה הולך להיות בשבוע זה.

גבי עלמה שירן - מגהלת אגף קהילה דרום

כמו שרונית אמרה וגם ציפי ציינה בהתחלה - אני מנהלת את אגף קהילה דרום, אחראית. בשנה שעברה הגיעו אלינו מספר תושבות מיד-אליהו וביקשו לציין את שבוע האישה הבינלאומי. בעקבות הבקשה שלהם פתחנו 'קול קורא' לכל התושבות במזרח העיר ובדרום מערב העיר, להציע יוזמות שונות. אכן בשנה שעברה באמת היה האירוע הראשון של שבוע ב'מלוא הדרה' שהיה אירוע מאד משמעותי עבורנו. אנחנו נקריא לכם סרטון קצר ותראו את תוצרי השנה שעברה -....
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
2
חסר
רייפ מוטי,אריאלי חן
דוח ועדכון