דיון
שם ועדה: ועדה לבעלי חיים וטבע עירוני 21
תאריך ישיבה: 11.05.2020
הצגת פעילות המחלקה הוטרינרית במהלך תקופת הקורונה- ד״ר צבי גלין, הווטרינר העירוני
ישיבת הועדה לבעלי חיים וטבע עירוני תל אביב - 2
יוזם: לדיאנסקי ראובן
קטגוריה: איכות הסביבה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

על סדר היום:

דברי פתיחה
הצגת פעילות המחלקה הוטרינרית במהלך תקופת הקורונה- ד״ר צבי גלין, הווטרינר העירוני
סיוע עמותת "אס.או.אס חיות״ למחלקה הוטרינרית - גב' ריקי בצרי, מייסדת ויו״ר העמותה
דיון - שאלות ותשובות
דברי סיכום

 

מר ראובן לדיאנסקי- היו״ר:

שלום לכולם. אני פותח ישיבת בעלי חיים וטבע עירוני. הישיבה היא ישיבת עדכון על תקופה שעדיין לא

הסתיימה, תקופת הקורונה.

ועדות העירייה, ויש ועדות למכביר, הן ועדות שיושבים בהם נציגים מסיעות שונות במועצת העיר. לפעמים אני פותח את הועדות באופן רחב לציבור ומפרסם אותן ולפעמים אני בוחר את מי להזמין באופן ענייני לישיבות הועדה.

אנחנו בסיטואציה שהיא חריגה - עריכת ועדות באמצעות ה״זום" אבל היה לי חשוב גם לשמוע ולהשמיע מה קרה ואיך העירייה בסיוע עמותות "אס.או.אס חיות" ו"תנו לחיות לחיות" התארגנו סביב האכלת חתולי הרחוב שזה היה הפרויקט המרכזי של המחלקה הוטרינרית בחודש וחצי- חודשיים האחרונים.

לקראת סוף חודש מרץ, לדעתי ה-23 בחודש התחילו לפנות אלינו יותר ויותר מאכילי חתולים בשתי בקשות: האחת להיכנס בנעליהם של אלו שלא יכולים לצאת מהבית מבוגרים / חולים או שחוששים לצאת מהבית להאכיל חתולים וכאלו שמאכילים חתולים בקרבת מקום העבודה שלהם או שהאכלה מצריכה נסיעה ברכב / תחבורה ציבורית ובגלל מגבלות חופש התנועה שמשרד הבריאות הטיל על הציבור, זאת הייתה משימה כמעט בלתי אפשרית עבורם וגם לנוכח העובדה שאנשים התקשו להמשיך לרכוש מזון. התחלנו בפרויקט מורכב ומסובך, כניסה בנעליהם של מאכילים על בסיס הודעות ופניות שהתקבלו במוקד 106 העירוני לגבי מקומות כאלה ואחרים שמאכילים לא יכלו להמשיך להאכיל בהם.

אנחנו ממתינים לגלין, שמתעכב בשל נסיבות טכניות, שיצטרף אלינו על מנת להציג את הפעילות של המחלקה הוטרינרית.

בינתיים אני אמשיך, פתחנו בשירות שציבור מאכילי החתולים ואנשים שעד לאותו מועד נהגו להאכיל חתולים, ומאותו מועד כבר לא יכלו להאכיל חתולים בעקבות הנסיבות שפירטתי קודם, התקשרו למוקד 106 עם הפרטים של אותם מקומות שהם האכילו בהם וכרגע לא יכלו להאכיל. המחלקה הוטרינרית בשיתוף עמותות "אס.או.אס" ו"תנו לחיות לחיות" נכנסו בנעליהם. הפקחים של המחלקה הגיעו באופן פיזי למקומות מסוימים והנגישו מזון ומים,וכנ"ל העמותות שעבדו במשותף עם העירייה, וכל זאת על בסיס הבקשות והפניות שהתקבלו במוקד 106 העירוני. זה בעצם הצגת הדברים כפי שהיו.

אנחנו מחכים לגלין שיציג איך התנהל השירות הזה במהלך החודש וחצי האחרונים.

גבי ריקי בצרי, מייסדת ויו״ר עמותת אס.או.אס חיות:

אם גלין לא מצליח להתחבר אז אולי אני אציג את הדברים מההיבט שלנו
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
1
חסר
הראל אסף
דוח ועדכון