דיון
שם ועדה: ועדת תחבורה וחניה 21
תאריך ישיבה: 02.06.2020
תחבורה- היום שאחרי
ישיבת ועדת תחבורה וחניה תל אביב יפו - 4
יוזם: להבי מיטל
קטגוריה: תחבורה וחניה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מיטל להבי: בחודשים האחרונים אנחנו נמצאים במשבר עולמי היסטורי עקב התפרצות נגיף הקורונה, שיש לו השלכות גם על תל אביב-יפו. נכון לעכשיו נראה שאנחנו לקראת סיום המשבר, אולם יש סכנה לגל שני. המציאות הנוכחית בכל מקרה מחייבת אותנו לעשות חישוב מסלול מחדש, ואני מאמינה שכל משבר הוא גם הזדמנות לפריצת דרך ושינויים, גם בתחום התחבורה.

שי קדם )מצגת מצורפת - חזרה למרחב הציבורי וליוממות בימי קורונה(: אנחנו הוצאנו מסמך שהוא חלק ממאמץ כולל בשנים האחרונות לעסוק בנושאים של הליכה ברגל ורכיבה על אופניים. כדי שמערכת הסעת ההמונים תפעל כנדרש, יש צורך לפתח את המרחב סביבה, ומעבר לכך גם הליכה ברגל ורכיבה על אופניים הן דרכים לגיטימיות ליוממות. במטרופולינים אחרים בעולם מעל 40% מהנסיעות מתבצעות ברגל או על אופניים.

אחד הפתרונות הוא קידום מהלכים של עירוניות טקטית כדי לעודד שימוש באמצעי תחבורה רכים. קראנו לכך בפרסום המסמך, הגם שידענו שלא כל הרשויות יירתמו למהלך הזה. במסמך הזה יש גם הנחיות חדשות לשבילי אופניים שיאפשרו חציית צמתים, וגם הצעות למהלכים טקטיים זולים יחסית ושניתן לבצע במהירות וגם לחזור מהם אם הם לא יעילים.

במסמך יש תרשימים מפורטים שמשמשים קריאת כיוון לרשויות כיצד ניתן לעבור במהירות מנתיב לרכב פרטי או חניה לנתיב שישמש משתמשי דרך אחרים, בין אם שבילי הליכה או שבילי אופניים. במקביל יש אלמנט חשוב של הכשרה ולימוד. עיריית תל אביב לא צריכה סיוע כזה מאיתנו, אבל רשויות אחרות כן. לכן יש פרויקט שנקרא "בזכות הדרך" ובו לוקחות חלק 23 רשויות בישראל, בשאיפה לבנות יחד תוך שנה תכנית למרכזי הערים ולקדם במסגרתה עירוניות טקטית. זו מעין הכשרה מקצועית שאנחנו מעניקים לרשויות.
נתונים חסרים
דוח ועדכון