דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 15.02.2021
דברי ראש העירייה
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 37
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דבר ראש העיר

תקציר

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

יו"ר המועצה, חברות וחברי מועצה נכבדים:

קורונה בעיר:

רמות התחלואה גבוהות ומסוכנות. אני לא אפידמיולוג , לכן אינני מתיימר לספר לכם על מקדמי ההידבקות, על מוטציות, על מספרי חולים קשים או קריטיים, על העלייה בשיעורי חולים צעירים, על סיבוכים של המחלה או על השפעות בריאותיות ארוכות טווח. קטונתי. אני יודע רק לומר דבר אחד פשוט: כל תקוותנו לחזרה לשגרה ושיקום הנזקים - תלוי בהתחסנות המונית. התחסנות של אנשים, של בני העיר הזאת, של עובדי העירייה הזאת, של מורים, של סייעות. לכן אני קורא לכולן וכולם - א. לכו להתחסן! וב. תתחילו לעקם פרצוף למי שלא התחסן. לדאבוני, ואני אומר את זה בגלוי, מדינת ישראל היתה צריכה לחוקק חוק ראשי שאומר שכל אחד חייב להתחסן נקודה. כדי להגן על עצמנו אין ברירה. היה פעם חוק כזה במדינת ישראל. מבחינתי כרגע הדבר הזה הוא משימה עירונית ואנו פועלים לקידומה ונפעל עוד יותר.

הקמנו את מרכז החיסונים לקהילה הזרה בנווה שאנן. המרכז הוקם בשיתוף עם בית החולים איכילוב לטובת מבקשי מקלט ומהגרי עבודה מגיל 16 ומעלה. לא נדרש ביטוח רפואי ולא תשלום, אלא רק דרכון או ויזה. במקביל אנחנו פועלים להגברת המודעות בקהילת הזרים והבאתם למתחם - מאמץ שבינתיים מוכיח את עצמו. רק היום נדמה לי התחסנו איזה 800-900 חבר'ה.

בנוסף, עוד השבוע יצאו לדרך ניידות חיסונים שיחנו בנקודות אסטרטגיות: בשכונות אדומות. אני לא אוהב את המילה אסטרטגיות, אני לא יודע איך היא נכנסת לדברים שלי. זה יכול להיות טקטי? לא אסטרטגי? זהו.

שיחנו בנקודות מסוימות בעיר, בשכונות אדומות, במרכזי תעסוקה, בכיכרות הומים וכיו"ב'. כבר מחר יגיעו הניידות ליפו ולקריית שלום ואפילו יחלקו גם מתנות טעימות למתחסנים מחזיקי כרטיס דיגיתל - שבאותה הזדמנות מחזקות גם את העסקים המקומיים.

כל אלו מתווספים למרכז החיסונים הענק שפועל בכיכר רבין, לשירות כלל האוכלוסייה.

מערכת החינוך:

קוראים לזה נפתחה? אני לא יכול לקרוא לזה פתיחה אבל אני יכול לקרוא לזה בלגן. אבל בכל זאת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות: ברובעים כתומים ואדומים נפתחו הגנים בקבוצות של עד

 

- 23 -

עשרה באוויר הפתוח, לשישה ימים בשבוע ללא צהרונים. בבתי הספר הלימודים נמשכים באופן מקוון, ובנוסף נערכים מפגשים במרחבים פתוחים בקבוצות של עד עשרה.

ברובעים צהובים נפתחו הגנים לשישה ימים בשבוע, כולל צהרונים וללא מגבלת קפסולות; וכיתות א׳-ב׳ נפתחו בכיתות אורגניות מלאות, כולל צהרונים, לחמישה ימים בשבוע; כיתות ג׳-ד׳ נפתחו בקפסולות של עד 20 תלמידים, לחמישה ימים בשבוע; כיתות י״א-י״ב - לפי לוח המתכונים והבגרויות. בכיתות ה׳-י׳ המתכונת נותרה זהה לזו של הרובעים הכתומים והאדומים.

החינוך המיוחד ומסגרות הילדים והנוער בסיכון ממשיכות לפעול ברצף כרגיל.

מי שחושב שאפשר ככה לנהל מערכת חינוך טועה. המנהלים לא מצליחים לעמוד בקצב ההוראות שהם מקבלים.

ברווחה ושירותים חברתיים :

נמשכת פעולתם של מרכזי מיצוי הזכויות העירוניים. המרכזים ממוקמים בכל רחבי העיר ומסייעים לתושבי העיר למצות את זכויותיהם בתחומים רבים ומגוונים, והיום, דרך אגב, יש הרבה מאוד אנשים כאלה, ולא מדובר רק בסיוע למעגל "לקוחות הרווחה המסורתיים", כי אם בסיוע גם לתושבים שפוטרו או הוצאו לחל״ת, שנקלעו למשברים ולחובות או לקשיי דיור, ומספרם הולך וגדל.

ולצדם פועל מרכז הזדמנות, המספק שירותי ייעוץ והכוונה תעסוקתית לתושבי העיר בגילאי 18 עד 67. גם כאן, מאז פרוץ המשבר , התרחבו שערי המרכז כדי שיוכלו להכיל גם קהלי יעד חדשים. פותחו ערוצי מענה ושירותים ייעודיים לאוכלוסיית "מפוטרי הקורונה", ביניהם שירות לצעירים בשיתוף מרכזי הצעירים, סדנאות ייעודיות למעבר משכירות לעצמאות ולהיפך .

תמיכה בעסקים המקומיים :

תופס תאוצה מיזם "הקופסה" שבמסגרתו התושבים הרוכשים מקבלים לביתם קופסאות עמוסות הפתעות בצירוף קישור לסדנא מקוונת משלימה. מעל 50 עסקים מקומיים הצטרפו עד עכשיו למיזם, ובין היתר בזכות הקמפיין המדובר בהשתתפות השף אייל שני - ההזמנות הן "סולד אאוט" תוך דקות ספורות בלבד מרגע פרסום הקופסאות.

לאור הפופולריות הרבה של ארגזי הפלסטיק שלנו ,המשמשים לישיבה במרחב הציבורי, רכשה עיריית תל אביב-יפו מעל 500 ארגזים צבעוניים, אני מניח שראיתם אותם, והם מפוזרים בסמוך למעלה מ- 100 מסעדות ובתי קפה במרחב הציבורי במטרה לעודד את הצריכה ממסעדות ובתי קפה באיסוף עצמי. עסקי מזון נוספים המעוניינים בהצבת ארגזי ישיבה בסמוך אליהם מוזמנים לפנות לעירייה.

מה זה היה?

 

- 24 -

אפצ'י.

ק ר י א ו ת

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

והנה כבר כתבתי מראש- סדר ציבורי וביטחון אישי ביפו.

שבועיים חלפו מאז הרצח של רו"ח ופעיל בולט- אבו נג'ם. ואת הדברים כבר אמרתי, אני לא אכנס עוד פעם לעניין הזה.

במהלך ינואר נרשמו ביפו 607 דוחו"ת קורונה; 139 דו"חות רעש; 158 דו"חות תנועה; בקיצור, באמת הכנסנו לשם את סל"ע ואת המשטרה ועוד 1,001 דברים, מנסים לטפל, וגם צריך לדבר רבותי ,אנחנו עכשיו מדברים על הארכת ימי הלימודים, נראה מה אנחנו יכולים לעשות.

בהזדמנות זאת אני מנצל את הבמה כדי לאחל הצלחה למפקד המחוז החדש. יש לנו מפקד מחוז חדש - עמיחי אשד - הוא החליף את הממ״ז היוצא דוד ביתן. אני רוצה להגיד מילה אחת לגבי דוד ביתן, הממ"ז שעזב אותנו, שהיה איש עבודה, איש נבון, שקט, מאוזן, שעבדנו אתו בשיתוף פעולה ברמות שלא הכרתי בעבר, ובאמת מגיע לו הרבה הערכה מכולנו על העבודה המסורה שהוא עשה. לא שלא היו תקלות ולא שלא היה, אבל הנכונות להקשיב, לשנות מדיניות, להסיט מאמצים- היה דבר מאוד מיוחד.

הממ"ז החדש- עמיחי אשד שמחליף אותו, הוא בן אדם שאין לו שום נסיון בתל-אביב בעבר, ויש לזה חסרונות ויש לזה גם יתרונות. נראה איך יהיה, אני אפגש אתו בכבוד. בכל אופן אנחנו נשתדל מאוד לעבוד בשיתוף פעולה כמו שהיה.

רבותי: הוועדה המקומית אישרה לאחרונה שתי תכניות להתחדשות עירונית בשכונת יפו ג' ובכפר שלם. אלו הם פרוייקטים משמעותיים שכוללים הקמת כ-400 דירות חדשות. והם יוצאים לדרך בזכות מודל חדשני שלפיו העירייה - באמצעות "עזרה וביצרון" -היא שמארגנת את הדיירים, היא שמתכננת את התב"ע, מביאה לאישורה והיזם מבצע. יתרה מכך, הם מבוצעים במתכונת יצירתיות במיוחד: התכנית ברחוב יפת ביפו ג' היא במתכונת חדשה, שאני כבר הרבה שנים מבקש שתקרה, והיא לא פינוי- בינוי אלא בינוי-פינוי-בינוי. כלומר, קודם כל בונים בניין, אליו מעבירים את הדיירים, והם את התקופה של 3-4 שנים בשכירות, שמהווה בדרך כלל מכשול גדול מאוד, במיוחד לאנשים מבוגרים שאומרים- אנחנו לא רוצים עכשיו 4 שנים לחיות בשכירות, לא שווה לנו. לכן, התכנית ברחוב יפת-קודם כל נבנה המגדל שאליו יוכלו לעבור הדיירים הוותיקים, לאחר מכן ייהרסו הבניינים הקיימים, ואז מוקמים בניינים חדשים התכנית הזאת, מכיוון שהיא תכנית כללית על אזור מסוים, מקצה שטח למבני ציבור, דירות לדיור בר השגה, שטחי מסחר וחניה תת קרקעית. הפרויקט ברחוב מעפילי אגוז בכפר שלם יבוצע בשילוב עיבוי-בינוי ופינוי-בינוי, זאת אומרת שני הדברים: בניין אחד יחוזק, ישופץ ויורחב, והבניין השני ייהרס ובמקומו יוקם חדש. שני הפרויקטים תואמים את מסמך המדיניות החדש שאישרנו ואני גאה ומברך על הגישה המשלבת בין כלים שונים להתחדשות עירונית תחת קו כחול אחד, בתוך אזור מסוים אחד....
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
לוברט נפתלי,בדראן אמיר,אריאלי חן
דוח ועדכון