דיון
שם ועדה: ועדת כספים 21
תאריך ישיבה: 12.01.2021
שיפור דרכי הגישה למרכז הרפואי תל אביב ע׳׳ש סוראסקי( איכילוב)
ישיבת ועדת כספים תל אביב יפו - 31
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: כספים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון

תקציר


פעילות בית החולים איכילוב - המרכז הרפואי תל אביב ע״ש סוראסקל, הינה חשובה ומאפשרת שירותי בריאות איכותיים עבור תושבי העיר והבאים בשעריה ומשפיעה במישרין על נפח התנועה הסמוך לביה״ח עבור כלל הבאים בשעריו ומשתמשי הדרך האחרים בסמוך לו.
המרכז הרפואי גיבש תכנית לפרויקט תשתיות הן במרחב הציבורי בחזית ביה״ח וברחוב ולצמן והן בכביש הגישה הראשי הפנימי בשטח בלה״ח עצמו וזאת לצורך שיפור המרחב הציבורי עבור הולכי הרגל ולצורך הפחתת עומסי התנועה של כלי הרכב.
מפאת חשיבות הפרויקט, מיקומו וזיקתו לפעילות העירונית כאמור, הפרויקט מוצע למימון ע״ל עיריית ת״א־ יפו ולביצוע באמצעות המרכז הרפואי ת״א (ו/או מי מטעמו לרבות באמצעות תאגיד הבריאות שליד המרכז הרפואי ת״א), וזאת בפיקוח של מינהל בינוי ותשתית, על מנת לוודא את התאמת התכנון והביצוע לרצון העירייה.
לצורך מימוש וביצוע הפרויקט בהתאם למתווה שיסוכם סופית בהמשך בין הצדדים ואשר יכלול התייחסות בין השאר גם לאבני הדרך לתשלום, בקרה על הביצוע, אישורים הנדסיים ועוד, וכל זאת בהתאם לנהלי העירייה, יקודם במקביל הסכם אשר ייחתם בין הצדדים לטובת העניין.
הפרויקט אשר נאמד בכ־ 20 מלש״ח כולל מע״מ, כרוך במגוון רחב של פעולות ב- 3 מקטעים וכדלקמן :


שיפוץ חזית ביה״ח ברחוב ויצמן בסך של כ- 8 מלש״ח, הכולל טיפול במדרכה המזרחית הסמוכה לבלה״ח, כולל עבודות גידור וצמחייה וכמו כן העתקת תחנת האוטובוס הקיימת כיום למיקום חדש, הסמוך למרכז ויצמן ומעבר החצייה.
הקמת מבנה כניסה חדש לביה״ח בסך של כ־ 3 מלש״ח, הכולל הגדלת נפח כניסת הרכבים לביה״ח תוך הסטת כניסת הולכי הרגל לצורך יצירת הפרדה בטוחה ביניהם.
שיפוץ רחוב הרצוג (כביש הגישה הפנימי בביה״ח) בסך של כ- 9 מלש״ח, הכולל שיפור מערך התנועה בכניסה הראשית לבלה״ח באמצעות ביטול אי תנועה וניתוב מחודש של כביש הכניסה, הרחבה והנגשת כל המדרכות שבמתחם לרבות הצללות, הוספת ריהוט רחוב ותאורה.


בהתאם לחוות הדעת של השירות המשפטי ולאחר בחינת העניין, בשים לב למכלול הנסיבות, לרבות העובדה שמדובר בבניין ציבורי ייחודי - בית החולים הממשלתי היחיד בעיר - כמו גם העובדה שעבודות הפיתוח מספקות ממשק וחיבור של המרחב הציבורי לבית החולים, הרי שאף אם מבחינה טכנית מיקומן של חלק מן העבודות הוא בתחומי בית החולים, הרי שמן הבחינה המהותית, היינו מבחינת ה״מיקום הפונקציונאלי" של העבודות, מדובר בעבודות פיתוח של המרחב הציבורי, הלינו של חיבור והנגשת הרחוב אל מבנה ציבור - בין היתר על ידי הסדרת אופן הגישה והכניסה של מבנה הציבור והסדרת ממשקלו עם הרחוב.

בנסיבות אלו, בהן אף המבנים אינם מבני אשפוז וכדו׳, כלומר אינם מבנים שנועדו לפעילותו של בית חולים באשר הוא בית חולים, כי אם מבנים ש״מיקומם" הפונקציונאלי הוא במרחב הציבורי ומהווה חלק אינהרנטי בממשק בין המוסד לבין מרחב הציבורי, אין מניעה כי העירייה תספק מימון אף לעבודות בתוך שטח בית החולים.

ההתקשרות המבוקשת הינה בין העירייה לבין משרד הברלאות/בי״ח איכילוב (מס׳ לישות 500106919) כאשר התקשרות זו פטורה ממכרז בהתאם לתקנה 3(10 א׳) לתקנות העיריות (מכרזים), התשמ״ח - 1987, הנוגעות להתקשרות עם המדינה.
לאור האמור לעיל הוחלט לאשר תקציב בסך 20,000,000 ₪ לטובת הפרויקט, במימון היטלי השבחה והיטלי פיתוח, אשר יועבר בהרשאות תקציב למשרד הבריאות/בי״ח איכילוב (המרכז הרפואי ע״ש סוראסקי), בהתאם לתנאים ולאבני הדרך אשר יוגדרו בהסכם בין הצדדים.

פנייה לאישור ההתקשרות בין העירייה למרכז הרפואי תל אביב ע״ש סוראסקי בנושא שבנדון, אושרה ע״י ועדת התקשרויות עליונה.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
2
חסר
חיים משה,גלעדי ארנון
אושר