דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 18.05.2020
אבטלה ומיתון
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 25
יוזם: קשת שולה
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: שאילתה של חבר מועצה

תקציר

שאילתא מס׳ 20 של חברת המועצה

גב׳ שולה קשת מתאריך 11/5/2020

בחסות המשבר הכלכלי, עובר המשק כולו גל פיטורים נרחב. האבטלה והמיתון, בשל הירידה בצריכה הצפויה, מחייבים את התייחסות ולקיחת האחריות של העירייה כמעסיק של אלפי עובדות ועובדים כמרכיב מרכזי בשמירה על הכלכלה הישראלית והעירונית. שאלותיי לראש העירייה:

כמה עובדים פוטרו מקרב עובדות ועובדי העיריה, החברות העירוניות (במובן הרחב, כולל חברות הסוכנות היהודית), עמותות מתמחות וחברות קבלניות הפועלות בשירות העיריה?

 

תשובת ראש העירייה

 

במשבר כמו בשגרה, העירייה רואה בעובדות ובעובדים את הנכס העיקרי שלה, ולכן ההגנה עליהם עמדה ועומדת לנגד עינינו כל העת. לא רק על ביטחונם התעסוקתי - אלא גם על בריאותם, בטיחותם, שביעות רצונם, רווחתם וכיו״ב. למעלה מן הצורך ולמרות שהדבר לא נשאל - הועבר לעיונכם/ן מסמך המפרט את הצעדים המרכזיים שנקטנו לטובת העניין.

לשאלת חברת המועצה: בעירייה - פוטרו אפס עובדים/ות; בתאגידים העירוניים - מבין מאות עובדים/ות פוטרו ששה; מבין 3,000 העובדות והעובדות המועסקים באמצעות חברת ״מוסדות חינוך״ - פוטרו ארבעה בשל צמצומים, ושלושה בשל אי שביעות רצון מעבודתם (בלי קשר למשבר הקורונה); לגבי נותני שירותים ועמותות נתמכות (ככל שלכך הכוונה) - הדבר אינו בשליטתנו והמידע אינו מצוי ברשותנו.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
1
חסר
גלעדי ארנון
דוח ועדכון