דיון
שם ועדה: וועדת חינוך 21
תאריך ישיבה: 25.07.2019
אגף משאבי אנוש
ישיבת ועדת חינוך תל אביב יפו - 1
יוזם: יוחנן וולק אופירה
קטגוריה: חינוך
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

נעמה בן זאב - מנהלת משאבי אנוש וארגון של מנהל החינוך

בשקף לפניכם ניתן לראות את הקטגוריות של כח האדם;

סייעות גני ילדים כולל חינוך מיוחד, צורך לקליטה של 25 כתות גן, כולל ה-16 של החינוך המיוחד. זה אומר כ-100 סייעות, כשבעצם ה-100 מתחלק במספר של הסייעות שעוברות מיומיות ונכנסות למערכת לגן קבוע. מסבב לסייעת שנייה, יש מסלול של סייעת עוברת, עד שהיא מקבלת גן קבוע ולכן יחד עם מספר הפורשים שצפויים השנה, צריך לקלוט כ-100 סייעות. הנתון המשמח שנכון להיום כבר אותרו קרוב ל-80 מכאן שאנחנו במצב טוב.
בקטגוריה זו, בחינוך המיוחד, אנחנו צריכים כמות הרבה יותר משמעותית של 250 סייעות, שזה מתחלק שם גם לכיתתיות, צמודות תלמיד ורפואיות. ההבדל בתקנים זה הבדל התקנים של הכיתתיות שעובדות 39 שעות לעומת 41.5 שעות של רפואיות וצמודות תלמיד. זה ההבדל במספר התקנים.
יש לנו מלווים בהיסעים, שאמנם הם עובדים שהם לא עובדי עירייה, הם עובדי יובל חינוך, אבל גם שם יש לנו אתגר משמעותי בצורך בקליטת עובדים - 200 אנשים בהיסעים. אנחנו מבינים שקהל היעד, זה ככל הנראה גמלאים, כיוון שזה לא 100% משרה, אז קשה למצוא אנשים שיכולה להתאים העבודה הזאת. גם דובר בעבודה בשעות מאד מסוימות, כמו בקצוות של יום, בבוקר, בצהרים, וזה לא פשוט.
מזכירות בתי הספר - 5 - פורשים, 10 - צורך בקליטה. יש לנו גם את בית חינוך גאולה שאנחנו מקבלים צוות של 3 מתוכו.
פסיכולוגים - תוספת של התקנים ששמענו היום בתוכנית העבודה וגם צורך בקליטה בעקבות פרישה של 23, שהן בדרך כלל משרות של סטודנטים שמתחלפים יחסית מהר.


מדריכים בפנימיות - אנחנו מקווים שעם התוספות שיאושרו נצליח לשמר לאורך קצת יותר זמן, זה לא פשוט כי הן משרות שמורכבות גם בשעות עבודת לילה.
מורים - 150 מורים פלוס 32 מבית חינוך גאולה. נפגשנו אתם וכבר היה לנו יום קליטה. יש לנו עוד ימי קליטה נוספים במהלך אוגוסט, הגם שהכל בתהליך אבל האתגר הוא כל שנה והסוגיה לא פשוטה, שכן המחלקות צריכות לעשות את זה תוך כדי עבודה, כי זה לא גוף שמתעסק בגיוס ובהשמה, באיתור ובמיון וזה לא עניין קל כלל.

גבי סיגל ויצמן:

ומה עם מנהלים בעל יסודי - האם אין שינוי?

גבי שירלי רימון:

אשיב שלא אגף משאבי אנוש מגייס את המנהלים אלא ש-רותי מגייסת את המנהלים גם ביסודי, גם בעל יסודי וגם בחינוך מיוחד. רותי תעדכן לגבי מנהלים חדשים.

אגף משאבי אנוש

מר אייל לבנון:

כמה יש בעל יסודי?

גבי רות אנזל - מנהלת האגף לחינוך על יסודי, לקידום ילדים ונוער:

קודם כל צריך להבחין בין בתי ספר עירוניים לבתי ספר משותפים; יש 35 בתי ספר, כאשר 25 שש- שנתיים ו-10 בתי ספר ארבע-שנתיים ו-בסך הכל מתוך ה-35 יש 25 בתי ספר עירוניים, אחרי ש׳גאולה׳ עבר אלינו.

מבחינת תחלופה של מנהלים - יש בעירוני ו׳, שזה ביאליק רוגוזין- יש מכרז ביום ראשון. ולעירוני ל״ב אג׳יאל ביפו - שני המכרזים האלה הם ביום ראשון.

מכרזים שכבר היו - היה מכרז על עירוני ז׳, שמר בנזי המנהל פרש לגמלאות., אלה המנהלים שמתחלפים בעל יסודי.

בעירוני כ״ב, שזה בית ספר ביפו להזדמנות שנייה - גם שם היה כבר מכרז ומאחר שנסגר עמל, נבחר שם המנהל שהיה קודם של עמל, ששמו אלון.

גם במכרז של בית ספר משותף, כמו אורט ׳סינגלובסקי׳ - זה על פי מה שאנחנו מציעים. ב׳סינגלובסקי׳ עזבה המנהלת סמדר ונבחר מנהל בשם מייקל מאירוביץ׳ והוא יתחיל לעבוד. אנחנו עכשיו עסוקים במנהל חטיבה, כי גם מנהלת החטיבה התחלפה שם. במכרז האחרון שהיה במשרד החינוך - בחטיבות הביניים המכרז נערך במשרד החינוך. הגיעו 2 מועמדים שאף אחד מהם לא נמצא מתאים, שזה הרבה יותר ממה שמגיע במכרזים אחרים. אנחנו עסוקים באיתור וכבר איתנו מישהו ורק צריכים לקבל אישור של משרד החינוך.

...

 
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
גורן חיים,אבו שחאדה עבד,ברנד פרנק ציפי
דוח ועדכון