דיון
שם ועדה: וועדה לאיכות הסביבה 21
תאריך ישיבה: 30.07.2019
אמנות בינלאומיות
ישיבת ועדת איכות הסביבה תל אביב - 2
יוזם: לדיאנסקי ראובן
קטגוריה: איכות הסביבה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מר איתן בן עמי - מנהל הרשות לאיכות הסביבה וקיימות:

עיריית תל אביב יפו חתמה על כמה אמנות בינלאומיות חשובות:

- האחת - שהיא עם מאה ערי חוסן, ערים גדולות ומשמעויות בעולם שמתכננות איך לשמור את העיר, שתוכל להמשיך לתפקד גם בעיתות משבר.

השנייה - רשת שנקראת C40 - רשת גדולה בעולם של ערים שהחליטו לאמץ את אמנת פריס ולפעול ליישם אותה, ולא משנה עם הממשלות הן בעד או נגד או עובדות לאט או מהר, אבל העיר לוקחת אחריות ומתקדמת קדימה. אנחנו חברים גאים ברשת הזו ויש לנו הרבה מאד פעילות אתה.
הרשת השלישית שהצטרפנו אליה ב-2016 נקראת אמנת מילאנו. זו אמנה של הרבה מאות ערים בעולם, שהרעיון הוא שהעיר לקחה אחריות על מה שנאכל בעיר. קודם כל לגבי הדברים שאנחנו אחראים עליהם, כמו הזנת ילדים, קשישים, רווחה, אירועים עירוניים. יש סדרה גדולה ומגוונת של פעולות.

הרשת עצמה מטפלת מגידול המזון, שינוע המזון ועד לפסולת. אנחנו בתל אביב מתרכזים במזון הבריא בבתי הספר, בגני הילדים, ברווחה וכו׳, כפי שתשמעו על כך בהמשך.

פרסנו רשת מאד רחבה בכל אגפי העירייה השונים עם ארגונים, עם אקדמיה, עם ממשלה ותוכלו לראות את היקף התוכנית ורות מרכזת את זה ויש את גיא שעובד איתה, שלא נמצא כאן עתה וגם אורית וחגית שהן התזונאיות וכן הפורום לתזונה בת קיימא שעוזר ומוביל אותנו. אחת מהנשים המרכזיות שם היא ד״ר חגית אורינובסקי. בספטמבר האחרון אירחנו את ועידת המזון הבינלאומית בתל אביב. היו פה נציגים מכ-70 ערים מכל העולם, כולל אפריקה והמזרח הרחוק. בעקבות האירוח המוצלח הזה, נבחרנו לפני כחודש וחצי להיות יו״ר ועדת ההיגוי של הועדה העולמית. לפיכך אנחנו מעורבים עכשיו גם ברמה העולמית בכל התחום של המזון, כבוד גדול הוא לנו, בעיקר גם בגלל שהצוות שנמצא הוא צוות מדהים.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
נורי- שקד מאיה,חיים משה,להבי מיטל
דוח ועדכון