דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 23.11.2020
אשרור החלטות המועצה שהתקיימו בהיוועדות חזותית ("זום"):
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 33
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון

תקציר

החלטה: אשרור החלטות המועצה שהתקיימו בהיוועדות חזותית ("זום")- מ א ו ש ר. המועצה החליטה , למעלה מן הצורך, לאשרר את החלטות המועצה במסגרתן אושרו חוק עזר לתל אביב-יפו (שמירת הסדר והניקיון)(תיקון)הוראת שעה) התש"ף-2020 וחוק עזר לתל אביב- יפו (קביעת הוראות בדבר תשלומים מכח חוק עזר)(הוראת שעה), וכן לאשרר את כל ההחלטות שהתקבלו במסגרת ישיבות המועצה, שהתקיימו בהיוועדות חזותית (VC) באמצעות אפליקציית ZOOM , בחודשים מרץ-יולי.

 

דברי הסבר

עם פרוץ משבר הקורונה במדינה בחודש מרץ 2020 ניכר שינוי קיצוני בדפוסי הפעילות של החיים האישיים, האזרחיים וגם השלטוניים. ביטוי מרכזי לשינוי זה היה המעבר מפעילות המתרחשת במרחב הפיסי לפעילות שכל כולה במרחב הווירטואלי.

עיריית תל אביב-יפו פעלה בנחישות על מנת לוודא, כי מגבלות הקורונה לא יפגעו בתפקוד העירייה ומוסדותיה, ויובטח המשך תפקודה החיוני והשוטף של מועצת העירייה על מנת להבטיח את פעילותה הקריטית של העירייה בתקופה זו של משבר ארצי.

בהתאם, כבר עם חודש מרץ, ועל אף הבלבול הרב ששרר בארץ, התאימה עצמה העירייה למציאות המשתנה, ועל דעת השירות המשפטי, החלה לקיים את ישיבות מועצת העירייה באופן מקוון ובהסכמה פה אחד של כל משתתפיה. צעד זה הוכיח את עצמו, ולאורך כל ה"גל הראשון" של הקורונה, התנהלו ישיבות המועצה כהלכתן. לא זו אף זו, שהמעבר לישיבות מועצה באמצעות היוועדות חזותית אף הבטיח, כי חברי וחברות מועצה אשר מצויים, הם או משפחתם, בקבוצת סיכון, לא יודרו מישיבות המועצה עקב גילם או מצבם הרפואי.

לצערנו, בעת האחרונה, במסגרת הליך התקנתו של חוק עזר לטובת עסקים שנפגעו כתוצאה מן הקורונה, הודיע משרד הפנים, כי אין לו התנגדות לפרסום חוק העזר "בכפוף לאישורו בישיבת מועצה שתתקיים שלא בדרך היוועדות חזותית".

העירייה סבורה, כי לא רק שלא נפל כל פגם בקיום ישיבות המועצה באמצעות הזום, אלא שאפשרות זו מגשימה את עקרונות הדמוקרטיה המוניציפלית תחת אילוצי הקורונה המשתנים. עם זאת, במטרה לוודא כי לא יעוכב אישורם של חוקי עזר שנועדו להיטיב עם בעלי עסקים שנפגעו מן הקורונה, החליטה העירייה שהפתרון המעשי והיעיל ביותר יהיה לאשרר את חוקי העזר, כבקשת משרד הפנים.

בהזדמנות זו מוצע, למען הזהירות בלבד ועל אף שמבחינה משפטית אין בכך צורך של ממש, לאשרר את כלל ההחלטות שקיבלה המועצה במסגרת ישיבות שהתקיימו באופן מקוון, וזאת כדי להבהיר מעבר לכל ספק, כי מועצת העירייה עומדת מאחורי ההחלטות שהתקבלו בהיוועדות חזותית והן שרירות וקיימות.
0 נגד
3 נמנע
3 חסר
בנישו ויצמן יניב,אקרמן אייל,אלקבץ רועי
25
בעד
אושר