דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 23.11.2020
בעיית השפכים בים
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 33
יוזם: שלומות מוריה
קטגוריה: תשתיות
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: שאילתה של חבר מועצה

תקציר

שאילתא מסי 25 של חברת המועצה

גבי מוריה שלומות מתאריך 10/11/2020

בגשמים האחרונים, כמידי שנה, הוזרמה כמות ניכרת של מי שפכים עירוניים לימה של תל אביב-יפו.

שאלתי היא - מן התחקיר - שתקוותי שהתקיים בעקבות האסון השגרתי הזה - מה היה הגורם להתרחשות הפעם וכיצד פועלת העיריה להגן על משאב הטבע היקר הזה מפני הישנות מקרים כאלה?

תשובת ראש העירייה

מערכת הביוב המטרופולינית של ערי גוש דן מנוהלת על ידי "איגודן". יש שתי תחנות שאיבה, הנמצאות בעירנו, וסונקות בלחץ את הביוב האזורי לכוון מכון הטיהור שפד"ן בראשון לציון. לשתי תחנות אלה יש צינורות הגלשה, המופעלים - ברישיון - באירועים של זרימות יתר של ביוב. הזרמה לים נדרשת במצבי עומס יתר על מערכת הביוב האזורית, כאשר הספיקות גדולות מכושר ההולכה בעקבות זרימות של מי גשמים אל מערכת הביוב.

בנוסף, במקרים של עומסי ספיקה ברשויות הנמצאות במעלה הנחלים איילון וירקון - מוגלשים אליהם ממכוני טיהור מי שפכים וביוב מהולים במי גשם. מי הנחלים נשפכים לים במוצאים בקו החוף העירוני שלנו.

במטרה למנוע הגלשה הנובעת מעומסים על מערכת הביוב, פעלנו ברחבי העיר תל אביב-יפו להפרדת מערכות הניקוז מהביוב ולאיתור חיבורים פיראטיים של מרזבים וניתוקם.

עם זאת, הפסקה מוחלטת של הזרמות מהמערכת האזורית לים וכן הזרמות למעלה הנחלים מצריכה הירתמות של כל הרשויות החברות באיגודן ושל הרשויות במעלה הנחלים, לביצוע הפרדות ניקוז מביוב ולאיתור חיבורים פיראטיים - דבר שמבוצע בהדרגה, אך אינו מצוי בשליטתנו.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
בנישו ויצמן יניב,אקרמן אייל,אלקבץ רועי
דוח ועדכון