דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 14.09.2020
דברי ראש העירייה
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 30
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דבר ראש העיר

תקציר

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

זה ברכה חשובה.

לכבוד השנה החדשה אני מבקש מחברי המועצה להתחשב בנהלים ובחוקים ולא לכבוש את המיקרופון בכוח. הייתה לנו תופעה כזאת בראשית הקדנציה הראשונה שלי, לאחר מכן, זה אני מדבר אליך ציפי, אבל זה לא אכפת לך מה אומרים פה.

גבי ברנד פרנק:

קריאה.

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

לא, זה לא אכפת לך. את קובעת את הנהלים של עצמך, לא אכפת לך מהנהלים של המועצה ואיך צריך להתנהג. ואחר כך את בוכה. לא לא, אחר כך את בוכה- אכלו לי, שתו לי, כל הזמן. הגיע הזמן להתיישר לפי נהלי המועצה, נהלי העבודה של העירייה ולעבוד כמו שצריך. זה הכל. זה מה שמצופה מכולם.

מר שפירא- היו״ר:

כן אדוני ראש העיר.

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

זה נכון גם לגביך שולה.

יו"ר המועצה, חברות וחברי המועצה. היום כבר צריך לדבר רק בלשון אשה במדינת ישראל, אז חברות וחברי מועצה נכבדים.

בצער רב אני פותח את דברי בחשש הכל כך ממשי לסגר המיותר הזה שיחל בימים הקרובים. זהו כישלון מוחלט של ממשלת ישראל בטיפול במשבר הקורונה שמוביל אותנו שוב, לפתרון שנקרא פתרון "יום הדין", הסגר.

כמה אירוני שזה אך פתחנו את שנת הלימודים - בהתאם למתווה של משרד החינוך - והנה אנו סוגרים אותה שוב. הכנו תכנית כיצד לקיים אותם באופן מיטבי: לימודים בבתי הספר, במרכזים הקהילתיים, במוזיאונים, בתיאטראות ואפילו בבתי העירייה; העמדנו לשירות הצוותים פלטפורמה דיגיטלית עם רעיונות לפעילויות בסביבת בתי הספר - ברחובות, בפארקים, באתרי ההיסטוריה והטבע העירוני; חנכנו מערכת מידע שמתעדכנת מדי יום במספרים והיום למשל יש

במערכת החינוך העירונית 33 אנשי הוראה ו-57 תלמידים מאומתים, ונמצאות בבידוד 176 קפסולות מכל הגילאים . כל גן או בית ספר שנדרש להוציא כיתות לבידוד לווה על ידי פסיכולוג חינוכי. כל זה ייקטע עכשיו באיבו.

ביקשנו לסייע למשטרה באכיפת חובת עטיית מסיכות במרחב הציבורי, וכמעט חצי שנה חיכינו שתינתן גם לגופי הפיקוח העירוניים הסמכות לעשות זאת. ובינתיים מה קרה? תקנות הקורונה תוקנו רק באוגוסט ומיד נכנסנו לפעולה. הכשרנו 180 פקחים ובשבועיים הראשונים בוצעו פעולות הסברה הכוללות חלוקת מסיכות ומתן אזהרות. רק לפני שבוע החלו הפקחים במתן דוחות, בדגש על מקומות הומים, במטרה להתריע ולשמור על בריאות הציבור. זאת לצד המשך אכיפת הוראות התו הסגול. אבל בהעדר צעדים ממשלתיים ואכיפה ממוקדת ומשמעותית - מאמצינו הם טיפה בים. אני קורא לכל הציבור להקפיד על ההנחיות! לא מחשש מקנסות, אלא מחשש לבריאות של כולנו! האחריות על הורדת רמת התחלואה נמצאת גם על כתפי כל אחד ואחת מאתנו, מכם!

נוכח הסגר המתקרב והשלכותיו הצפויות, נראה שגם התכניות בתחומי הקהילה, התיירות, הסיוע לעסקים והתמיכה באמנים - יורדות לטמיון. השקנו קמפיין לעידוד חופשה במלונות תל אביב-יפו - "חוף עונה"; יזמנו מהלכי קידום עסקים )למשל בשוק התקווה(; קיימנו את פסטיבל דוק אביב ה-22; השקנו פלטפורמה אינטרנטית בשם "הופה" שתאפשר לאמנים להציע הופעות בבתים ובחצרות פרטיות; החלטנו לאפשר ללמעלה מ-90 בתי כנסת להרחיב את שטחי התפילה בחגים למרחב הציבורי תוך סיוע באספקת חשמל וכסאות, ואפילו קורסים בתקיעה בשופר; פתחנו את מרכזי הקהילה עם התאמה לקו הסגול ופעילות במרחבים הציבוריים; הקמנו מתחם איכות סביבה וקיימות גדוש פעילות בנמל תל אביב ועוד ועוד. עכשיו הכל מוקפא.

אבל כדי לא להישמע פסימי מדי ועכשיו שנה חדשה, תרשו לי לעדכן גם במספר מהלכים משמעותיים שבכל זאת נוכל ליהנות מהם כעת או בהמשך:

לקראת החגים טופלה חזות העיר. אגף שפ"ע ביצע ומבצע פעולות נרחבות ברחבי העיר - צביעת ריהוט רחוב, ניקיון עשביה במרחב הציבורי, הסרת מפגעים, כך שלפחות אם תלכו 500 מ' מהבית או כשתציצו מהחלון, תיהנו ממראה קצת נעים יותר.

המרכז הקהילתי ואשכול הגנים דב הוז זכה להיקרא בשם חדש - ומעתה הוא ייקרא על שם 'אריק איינשטיין'.

גם בית ספר 'ליבנה' התחדש בשמו והוא נקרא מעתה על שם 'עופרה חזה'.

בעוד חודשיים נציין 25 שנה לרצח רבין. רבע מאה. יש כבר דור שאם תשאל אותו מי היה רבין, לא בהכרח ידע. התחלנו להיערך במספר פעולות: שיפוץ סביבת האנדרטה; העמדת נושא הרצח בלב....
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
5
חסר
רייפ מוטי,זבולון אלחנן,דביר שלי,בדראן אמיר,אבו שחאדה עבד
דוח ועדכון