דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 23.11.2020
דברי ראש העירייה
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 33
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מר רון חולדאי- ראש העירייה:

בסדר, בסדר, חבר'ה,

כבוד היו"ר, חברי מועצה נכבדים.

רמת התחלואה בעיר ממשיכה לרדת באופן עקבי. מספר החולים בעיר ירד מתחת ל- 300 ושיעור החולים יחסית לאוכלוסייה הוא נמוך למדי. את הנתונים העדכניים ניתן למצוא ב"דשבורד" המצוי באתר העירוני. אנחנו ממשיכים בהפעלת מרכזי בדיקות - ללא עלות וללא הפניה - שנודדים מדי יום בין השכונות. כפי שאמרתי בעבר, האתגר האמיתי בעיר תל אביב-יפו הוא מספר המבקרים העצום שמגיעים אליה מדי יום, מה שנקרא היוממים. לכן, חידשנו את "סיירת הקורונה"

העירונית: מבין 750 מתנדבות ומתנדבים ליקטנו צוות שמסייר בימי שישי במספר מוקדים הומי אדם, מחלק מסכות, מונע התקהלויות ומקדם הסברה בנושא הקורונה. יישר כוח למתנדבות והמתנדבים שלנו שהולכים איתנו עוד מימי האירוויזיון.

במערכת החינוך ישנם נכון לאתמול: 17 חולים מאומתים בבתי ספר ו-5 בגני הילדים; 135 תלמידי בית ספר נמצאים בבידוד ו-59 ילדי גן.

שכבות א'-ד' חזרו החודש ללימודים ומחר מצטרפות אליהן גם כיתות ה'-ו'. בתי הספר נערכים גם לחזרה של תלמידי י"א-י"ב בקפסולות, לרבות היערכות ללמידה ממוקדת למבחני הבגרות בהתאם למספר הקבוצות הנדרש.

מחזרתם של תלמידי כיתות א'-ד' וגם מחזרתם המלאה לבתי הספר של כלל תלמידי החינוך החרדי - למדנו שהלימודים בבית ספר, לפחות עד כה, אינם מקור מרכזי לתחלואה. למעשה, במערכת החינוך ישנם פחות חולים בהשוואה לכלל האוכלוסייה.

חרף כך, המענה החינוכי לכיתות ז'-י' עדיין נשען כולו על למידה מרחוק. בתום חודשים ארוכים, ניתן כבר לומר בבירור ששיטת הלמידה מרחוק אולי יכולה לתת מענה חלקי או כתוספת, אך איננה מצליחה לענות על כלל הצרכים הפדגוגיים, הרגשיים והחברתיים של התלמידות והתלמידים, והמצב מחמיר ככל שהיא נמשכת. ולא סתם קורה שבית הספר, שתמיד אומרים- לא רוצה ללכת לבית ספר, הופך להיות למושא לגעגועים של ילדים ובני נוער שרוצים לפגוש את חבריהם, שזה חלק מתהליך ההתבגרות שלהם. הנזקים כבר מתחילים להצטבר. לכן, עם פרסום ההנחיה המאפשרת מפגש בחללים פתוחים - החלו בתי הספר לקיים גם מפגשים במרחבים הפתוחים הסמוכים, שעיקרם למידה רגשית-חברתית, קבוצתית או פרטנית.....
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
בנישו ויצמן יניב,אקרמן אייל,אלקבץ רועי
דוח ועדכון