דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 28.12.2020
דברי ראש העירייה
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 34
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דבר ראש העיר

תקציר

דברי ראש העירייה למועצה 28/12/2020

התחלואה בישראל נמצאת בתקופה האחרונה בעלייה מדאיגה, גם בעירנו: בערב ישיבת המועצה בחודש שעבר דיווחתי על 286 חולים פעילים, ונכון להיות ישנם בעיר קרוב לאלף. התרחשות זו הביאה לסגר שלישי שהתחיל אמש.

עם הקושי והמשמעויות כבדות המשקל שיש לסגר כזה )וגם הספקות באשר לנחיצותו( - לפחות יש אור בקצה המנהרה: החיסון המיוחל נמצא ומבצע ההתחסנות החל. גם הפעם החלטנו לא לשבת מנגד, אלא לקחת חלק פעיל במשימה הלאומית. במועצה הערב נדון באישור תקציב לטובת הקמת מתחם חיסוני קורונה בכיכר רבין, בשיתוף עם בית חולים איכילוב. המרכז עתיד לשרת אלפי אנשים ביום, והוא דורש לוגיסטיקה מורכבת, אך אנו נכונים לאתגר ומיומנים בפרויקטים מסוג זה.

בינתיים עודנו נמצאים בעידן של מגיפה ואני שוב ושוב מפציר בכם ובציבור כולו - הקפידו על הנחיות הסגר ועל כללי הריחוק וההיגיינה. אני מודע לכך שההנחיות אינן תמיד הגיוניות ולעתים נדמה שלא שיקול דעת ענייני הוא שהוביל לקביעתן, ובכל זאת - במדינת החוק הישראלית אנחנו כעירייה וכל אזרח ואזרחית באופן אישי - נדרשים לפעול על פיו.

חינוך

בחודש האחרון חזרו ללימודים כל שכבות הגיל במערכת החינוך. גני הילדים ובתי הספר היסודיים חזרו במתכונת של חמישה ימי למידה קבועים בשבוע, והמסגרות העל-יסודיות - בין שלושה לארבעה ימי למידה בשבוע. מתכונת הפעילות החלקית בגנים נבעה מחוסר בכוח אדם,

שסיבותיו הן מעלייה בשיעורי ההיעדרויות )בשל בידודים, תחלואה וכו'(; קושי חריג בגיוס כח אדם וכמובן מגבלת הקפסולות. בבתי הספר הכריעה מגבלת חללי הלימוד.

גם תנועות הנוער חזרו לפעילות. יצאנו בקמפיין לעידוד הצטרפות לתנועות וארגוני הנוער ואני שמח לידע אתכם שמעל 9000 חניכים נרשמו לפעילות השנתית בהנהגת צופי תל אביב ומעל 1000 חניכים משתתפים בפעילות שבועית במרכזי הנוער בעיר - המנ״שים.

מכיוון, שכפי שאמרתי - ה״יום שאחרי" מתקרב, מינהל החינוך העירוני כבר נערך לכך באמצעות המנהלים. נפעל על מנת לשמר את הדברים הטובים שהקורונה הביאה לפתחנו: גמישות ניהולית, למידה משולבת מהבית, טכנולוגיה בהוראה ועוד.

בתחום הגיל הרך, הושקה החודש בשיתוף עם סמינר הקיבוצים תכנית העשרה, ליווי ותמיכה לצוותי חינוך בגנים לגיל הרך )לידה עד 3(. התכנית מסובסדת ומטרתה לספק לצוותי חינוך לפעוטות במסגרות פרטיות ובמעונות, את הידע המקצועי בשילוב של תמיכה וליווי. הכל למען הבטחת שלומם והתפתחותם של הפעוטות הגדלים בעיר.

הפעילות בתחום תשתיות התחבורה ממשיכה כסדרה. עבודות הרכבת הקלה מתקדמות. החלה הקמת שטח ההתארגנות בגני יהושע, ובעתיד הקרוב יתחילו עבודות הקו הירוק באבן גבירול.

בתחנת רכבת השלום יש בשורה: הטרמינל הדרומי ייפתח בקרוב וישפר משמעותית את השער התחבורתי המטרופוליני הגדול במדינה, שעוברים בו בכל יום עשרות אלפי אנשים. פתיחתו של הטרמינל החדש תקל על הכניסה לתחנת הרכבת ותשמור על בטיחות הולכות והולכי הרגל. בשנה הקרובה נתחיל בביצוע פרויקט "אגן האיילון" שבעקבותיו כל מרחב השלום ישנה את פניו לטובת הולכי הרגל ורוכבי האופניים, וכמובן - בעתיד, לטובת נוסעי הרכבת הקלה והמטרו.

החלה פריסת קסדות על כלים שיתופיים בעיר. העיר שלנו היא העיר הראשונה בעולם שחייבה את כל החברות הפועלות בתחומה להציב קסדות על 50% מהכלים, באמצעות טכנולוגיה ייעודית שפיתחו לנושא.

"תל אביב-יפו לא מפסיקה":

במסגרת עונת "תל אביב-יפו לא מפסיקה", בחודש האחרון הוצע מגוון אדיר של פעילויות פנאי ותרבות שסיפקו פרנסה לעסקים המקומיים ולמאות אמנים. קיימנו בשבוע שעבר את פסטיבל "מרימים את השאלטר 3" - הפעם במתחם נגה ביפו, בהשתתפות 50 אמנים יהודים וערבים מקומיים; דרייב-אין במתחם שלמה; מרכז ברודט הפיק את "פסטיבל הקולנוע היהודי הראשון"; מרכז תרבות בית אריאלה קיים פעילויות מקוונות ש-31,000 )!( מתושבי העיר לקחו בהן חלק ועוד.

מעבר לכך, הענקנו השבוע את אות יקירי העיר לשנת 2020, בטקס שנערך במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות.

גם החגים סיפקו לנו שפע של יוזמות קהילה ותרבות: בפרוייקט "הבניין המדליק" המחבר בין שכנים השתתפו 1260 בניינים )פי 2.5 משנה שעברה(.

כמדי שנה יפו לבשה חג: בכיכר השעון הוצב עץ האשוח המסורתי לכבוד חג המולד והשנה גם נוצר מיצב אמנותי של סולידריות בין הקהילות, שכלל כדורי בדולח עם פתיתי שלג ופסלי עץ של סמלי חג המולד, חנוכייה, מיצב סביבונים ואפילו סהר מואר; עובדים ומתנדבים הגיעו לעשרות קשישים בודדים ביפו להדלקת נרות מרגשת; סיורי "סודות יפו העתיקה" אפשרו למשפחות ולילדים לחוות את יפו העתיקה במסע בזמן מתחת לאדמה, במרכז המבקרים הייחודי של יפו העתיקה; את תהלוכות החגים המסורתיות החליפה השנה תהלוכה ממונעת שהסתובבה ברחבי יפו; בסופי השבוע בחודש דצמבר נערכו סיורי טעימות ב״דרך המתנות״ - מסלול ששם זרקור על רחוב יפת, אחד מצירי העסקים הראשיים בעיר; וגם את הנובי גוד תכננו לציין השנה ביפו עם מופע ממונע של זמרי אופרה, אך כעת כמובן נשקול מחדש.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לברך את הקהילה הנוצרית לקראת חג המולד שיחגג בימים הקרובים וכמובן גם השנה האזרחית החדשה. כולי תקווה שאת השנה הלועזית הבאה נתחיל אחרת. "עם שיר חדש בלב".

הסגר, מטבע הדברים, מוריד את רף הפעילות, אך אין בכוונתנו לתת לנסיבות לעצור את העיר. נמשיך לספק שירותים חיוניים וגם מעבר לכך - הכל בהתאם להנחיות.

נקיים השבוע יריד תעסוקה וירטואלי לתושבות ותושבי העיר; בשבוע הבא את פסטיבל "תרבות אונמות - ON LINE" - סדרת מופעים חד פעמיים ממוזיאון תל אביב לאמנות; ערכנו את תחרות "קליפ צעיר" וביום רביעי ישודר אירוע הגמר; יש פרסמנו קול קורא להגשת מועמדות לשבעה פרסים עירוניים שיוענקו בשנת 2021; אפילו מרתון סמסונג תל אביב - אירוע הספורט הגדול בישראל - יתקיים השנה, אם כי במתכונת חדשנית. במקום מסלול אחיד לכל הרצים - כל משתתף או משתתפת יבחרו לעצמם מסלול בהתאם למרחק אותו בחרו לרוץ, ויצטרפו באותו יום ובאותה שעה לאלפי רצים בכל רחבי הארץ. את הריצה תלווה אפליקציית המרוץ שבאמצעותה יוזנקו המקצים וימדדו באופן אינטראקטיבי המסלול וזמן הריצה. האפליקציה תספק פלייליסט, אפשרות שיתוף וצפייה בצילומים של הרצים האחרים לאורך מסלוליהם וכו'.

בתחום הספורט קצרו לאחרונה הספורטאים התל אביבים מספר הישגים בינלאומיים: אגודת מכבי תל אביב שבה לעיר מאליפות אירופה בהתעמלות מכשירים עם שלוש מדליות )זהב ו-2 מדליות ארד( ושני כדורסלנים שצמחו וגדלו במחלקות הנוער של המועדונים המקומיים נבחרו בדראפט ה- NBA בחודש האחרון.

לסיום, על מנת שנתראה כאן בצדו השני של הסגר, עם שיפור משמעותי ברמת התחלואה וסיכוי אמיתי לחיסול המגיפה - אני מפציר בכולכם: הקפידו על ההנחיות. קו הסיום של המשבר קרוב, והאחריות  להחזיק מעמד עוד קצת על מנת להגיע אליו - מוטלת על כתפי כל אחד ואחת מאיתנו.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
4
חסר
פנקס ארד איתי,לוברט נפתלי,ויצמן סיגל,דביר שלי
דוח ועדכון