דיון
שם ועדה: ועדת הנהלה 21
תאריך ישיבה: 24.02.2020
החזון התחבורתי של תל-אביב-יפו: הצעה למתווה פעילות הסברה ותודעה:
ישיבת ועדת הנהלה תל אביב יפו - 10
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: תחבורה וחניה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון

תקציר

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

אתה צריך לספר לנו מה אתה מציע לנו כדי שיבינו לקראת מה אנחנו הולכים בעצם.

דיברנו על זה שהעיר הזאת הולכת לעבור שינוי גדול, צריך להכין את הציבור לקראת השינויים, ואיתן הכין לנו תכנית כיצד לעשות זאת.

מר אופיר כהן:

לפני שאיתן יספר על הקמפיין, רק מבחינת מה שהולך לקרות בעיר, אנחנו באמת נערכים לקראת העבודות של הרכבת הקלה. רק עכשיו היה אצלי דיון על אבן גבירול-עתידו לאן? אנחנו מבינים שכל הכניסה של נת"ע וצירים משמעותיים בעיר פחות או יותר בעת ובעונה אחת, מייצרת לנו אתגר התניידות מאוד מאוד קשה, גם להולכי הרגל, גם לאופניים, גם לתחבורה הציבורית, גם לרכב הפרטי וגם לחנייה, פריקה וטעינה, מסחר. כל האמצעים האלה מסתבכים לנו כשהעבודות של נת"ע מתקדמות.

נת"ע הם פה, הם עובדים בשלושת הקווים כרגע סימולטנית. בקו האדום , כמובן, אנחנו מכירים את העבודות. בקו הסגול התחילו עבודות לפני כמה חודשים בארלוזורוב, הכל מתנהל בעצלתיים אבל ארלוזורוב מערב בחודש הבא, בן-יהודה- תוך 3 חודשים, ואחרי זה בואך אלנבי.

בקו הירוק, התחילו ניצוצות של עבודה בבן צבי וההמשך לקראת סוף השנה.

תאריך היעד שאנחנו מבינים שכל המערכת תהיה בעבודות הוא איפה שהוא לקראת סוף השנה. יש תקיעה של כמה חודשים, בין היתר גם בגלל הסינים עכשיו.

נת"ע מדברת על כניסה לעוצמות עבודה במקביל בכל החזיתות , פחות או יותר בסוף השנה תחילת השנה הבאה. יש לנו עוד קצת אוויר לנשימה להתארגן מבחינת חלופות והתניידות באמצעים חלופיים. אני מזכיר שבמקביל אנחנו מדברים על היפוך הפירמידה, על מעבר לאמצעי התניידות חילופיים. יש לנו תכנית של עיר אופניים שאנחנו כרגע ממש בטיוטות ביחד עם מינהל בינוי ותשתית, טיוטות של תכנית שבעצם מרחיבה גם את השימוש באופניים, גם את תשתיות האופניים, כדי שכמות הנוסעים באופניים תוכפל. במקביל יש לנו הרבה מאוד עבודה עם תחבורה ציבורית, גם נתיבי תחבורה ציבורית , גם שירות, כך שבעצם החלופות מתפתחות תוך כדי הצמצום של התנועה של הרכב הפרטי.

כמו שאני אומר כרגע יש הרבה מאוד פעילות במקביל. בסוף השנה -אירוע גדול של עבודות של נת"ע בכמה חזיתות, ואז זה יתגלגל לכמה שנים עד שיהיו לנו רכבות קלות: 2022 קו אדום, 2026- כרגע לפי התכניות קו סגול וירוק. יש עוד הרבה פרויקטים ברקע אבל זו בערך תמונת המצב הכללית. יש לנו בערך 5-6 שנים מהיום ועד שמערכת הרכבת הקלה פועלת באופן מלא.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
5
חסר
גלעדי ארנון,אלקבץ רועי,אבו שחאדה עבד,דמאיו-שרעבי גל,להבי מיטל
אושר