דיון
שם ועדה: ועדה לשימור אתרים למרחב התכנון תל אביב – יפו 21
תאריך ישיבה: 23.12.2019
הס 20, אידלסון 26
ישיבת ועדת שימור תל אביב יפו - 4
יוזם: ספיר דורון
קטגוריה: תכנון ובנייה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון

תקציר

המבנה נבנה בשנת 1925 כמבנה מגורים בסגנון אקלקטי בן 3 קומות ותוספת על הגג, מיועד לשימור מתוקף תכנית השימור 2650ב' וממוקם באזור ההכרזה של הכרזת אונסק״ו, ״העיר הלבנה״.

היום מבקשים לקדם תכנית להשלמת הקומה החלקית והוספה של קומה נוספת, (סה״כ 4 קומות וגג) לנצל זכויות שלא מומשו מתוכנית 44 - והקלה של 11% , סה״כ - 146% , ולנייד של כ - 55 מ״ר שטחים לא מנוצלים מתת הקרקע לקומה הרביעית הנוספת.

הנושא הועלה לדיון בוועדת השימור הקודמת, 1903, מתאריך 8.9.19, ובה סוכם:

״חברי וועדת השימור ממליצים להציג את הנושא (בצרוף הדמיות) בוועדה הבאה, לאחר שיוטמעו ההערות בנוגע למרפסות ולמעקות ובנוגע לחניה: שירה ספוקויני תבחן את הנושא מול מכון הרישוי בשיתוף שרון צ'רניאק והלל הלמן ותציג חוו״ד.״

 

בהתאם לכך ולאחר שהוטמעו ההערות, הנושא עולה בשנית.

ניצה סמוק: הציגה 3 חלופות: חלופה 1 - הוצגה בוועדה הקודמת, חלופה 2 - מציגה בקומת התפר בין המבנה הקיים למוצע מרפסות החופפות את המרפסות במבנה הקיים בקומה שמתחת ומעל מעקה מבונה. חלופה 3 - מציגה בקומת התפר בין המבנה הקיים למוצע מרפסת היקפית מפורזלת ומעל מעקה מבונה.

דיון:

אברהם פורז - מציע שעיצוב הקומות החדשות יהיה תואם עיצובית את המבנה הקיים - ניצה סמוק - אמנת ונציה כוונה לקריאות בין המבנה הקיים לתוספת.

ירמי הופמן - מחלקת השימור נוהגת להציג תוספת שיוצרת הבחנה בין הקיים למוצע, תומך בחלופה 2 העדינה והשקעת הטיח בין החלונות לצורך יצירת ההבחנה באמצעים מינורים.

אסף הראל - מבקש לבחון חלופה בה כל מערכת המרפסות בתוספת הבניה יהיו עם מעקים מפורזלים.

דורון ספיר -ההבחנה בין המבנה ההיסטורי לתוספת המוצעת מובילה לחיזוק המבנה ההיסטורי, ״כמות השוני״ - שאלה של איזון ומינון.

הצבעה:

חלופה 3 - תומכים דורון ספיר, ליאור שפירא ואסף הראל.

חלופה 2 - תומכים אורלי אראל ואברהם פורז .

סוכם:

חברי וועדת השימור ממליצים לקדם את התכנית לאישור הוועדה המקומית (כפי שהוצגה בחלופה 3) בתנאים הבאים: תנאי להפקדה בפועל של התכנית הוא התחייבות להסרת התביעה ותנאי למתן תוקף לתב"ע הוא הסרה בפועל של התביעה.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
1
חסר
אושר