דיון
שם ועדה: ועדת הנהלה 21
תאריך ישיבה: 03.08.2020
הערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ״א
ישיבת ועדת הנהלה תל אביב יפו - 13
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה:
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מר רון חולדאי - ראש העירייה:

שלום לכולם.

יש לנו ישיבת הנהלה שעוסקת בשני נושאים, כפי שאני מבין.

מזכירת הוועדה, אני טועה?

גב' בן - חורין:

לא, אתה לא טועה, יש שני נושאים, האחד מהם הוא פתיחת שנת הלימודים, והשני הוא התכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים.

מר רון חולדאי - ראש העירייה:

יש לנו שני נושאים. אחד מהנושאים הוא נושא אקטואלי מאוד, מיוחד מאוד. כל אחד מכם לפי דעתי, יוכל לספר לנכדים שלו יום אחד, שהוא השתתף בישיבה לקראת פתיחת שנת הלימודים בשנת הקורונה, שהייתה ישיבה מיוחדת במינה.

והנושא השני עוסק בטווח ארוך, באיך ייראה הגלובוס

בעוד כך וכך שנים, ומה אנחנו יכולים לתרום לדבר הזה.

זה ייקח זמן וצריך קצת סבלנות.

אני מבקש משירלי שתיקח את המושכות לפרק הראשון.

תודה רבה.

גב‘ רימון ברכה:

בסדר גמור.

תודה רבה. שלום לכולם.

(הצגת הדברים מלווה במצגת) אני משתפת במצגת.

אני אתחיל בזריזות בהצגת כמה שקפים קצרים על איזשהו סיכום של חצי השנה הראשונה של הקורונה, שהתחילה בעצם ב-15 במרץ בהודעה שקיבלנו ביום חמישי בערב דרך התקשורת- שמערכת החינוך מושבתת. השביתו ביום חמישי את בתי הספר, ביום שישי בשעה 16.00 אחר הצהריים קיבלנו הודעה שגם גני הילדים מושבתים, ובעצם באפס זמן היינו צריכים להיערך למציאות שהיא חדשה לחלוטין. ואני ממש אציג מאוד בקצרה איך התמודדנו עם זה. את רוב הדברים העברנו לכם גם בדו"ח וגם במצגת.

4 - בתחילת המשבר שמנו לעצמנו כמה דגשים ועקרונות , כדי שנוכל לנהל אותו בצורה מקצועית. הראשון זה- שקיפות במידע. הבנו שיש פה מצב של חרדה של הורים ושל אי וודאות קיצונית, גם שלנו, אבל אנחנו היינו המבוגר האחראי פה במערכת. ומראש הגדרנו שמה שאנחנו יודעים גם ההורים צריכים לדעת, והגברנו מאוד את כל הקהילות שלנו בפייסבוק, באינסטגרם, בכל מערכת הדיוורור שלנו להורים, כדי לאפשר כמה שיותר שקט ורוגע.

הגמשנו את המענים שלנו, זה לא זמן לפרוטוקולים ולנוקשות.

שמנו דגש מרכזי על אוכלוסיות מוחלשות, בהבנה ששם הבתים פחות מתפקדים וצריכים אותנו יותר.

שיתוף הפעולה עם כל המינהלים בתוך העירייה איפשר לנו להכפיל את הכוח שלנו וזה עזר לנו מאוד.

וגם שיתוף פעולה עם רשויות אחרות, גם בייצוא ידע שאנחנו התחלנו לצבור וגם בלמידה מרשויות אחרות.

אני לא אפרט את כל המענים אבל נתנו פה הרבה מענים להורים. אולי הדבר המרכזי שלימד אותנו זה סקר מאוד מקיף שעשינו , כ-17,000 משפחות השתתפו בסקר. עשינו אותו כשלושה שבועות לאחר פרוץ המשבר, כדי להבין במה אנחנו רלבנטיים, במה פחות, איזה מענים עוד חסרים. ובעקבות הסקר גם הצלחנו מאוד לשפר את השירות שלנו. וכל הזמן היינו גם בקשר עם הנהגות ההורים ועם וועד ההורים המרכזי.

מבחינת מענים לתלמידים היה הרבה דגש על חומר, גם על מחשבים ניידים, גם על ערכות יצירה, גם על הרבה עבודה עם החינוך המיוחד, על יצירות וכו', גם פה בשיתוף פעולה גם עם מינהל שירותים חברתיים, גם עם מינהל קהילה, גם שפ"ע, גם הדוברות, כדי לאפשר כמה שיותר מענים לילדים, בדגש על ילדים ונוער בסיכון- שכל המסגרות שלהם נשארו פתוחות באישור משרד הבריאות.

מנהלים למנהלים ולצוותי החינוך, בעיקר היו מענים מקצועיים. הבנו שיש פה איזו האצה שצריך לעשות בלמידה של הוראה מבוססת טכנולוגיה, וזה PUSH-n שנתנו. עשינו מעל 600 קורסים בין מרץ ליולי- למורים ולגננות-איך לעבוד 1-ZOOM ,במערכות דיגיטליות ובפלטפורמות שונות. בתוך מינהל החינוך, גם פה הוצאנו כ-1,000 עובדים לחל"ת, 70% מעובדי המינהל היו בחופשה בבית, ואגף משאבי אנוש לקח על עצמו פה לנהל את הסיטואציה בהמון רגישות ובקשר רציף, כולל פתיחת קבוצת טלגרם של מענה ON LINE לכל עובדי המינהל, ולא מעט סרטונים שהעברנו לעובדים כדי לעודד את רוחם ולהיות אתם בקשר.

כמה יוזמות ייחודיות שעשינו במהלך התקופה הזאת:

פתחנו 130 שמרטפיות לילדים של צוותי ההוראה. כאשר מערכת החינוך הבית-ספרית חזרה למורות הייתה בעיה עם הילדים שלהן שלומדים בגנים, ועזרנו להם על ידי שמרטפיות.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
גלעדי ארנון,גורן חיים,אבו שחאדה עבד
דוח ועדכון