דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 14.09.2020
הערכות מערכת החינוך לשנה הקרובה:
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 31
יוזם: ברנד פרנק ציפי
קטגוריה: חינוך
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לסדר יום של חבר מועצה

תקציר

גב' ברנד פרנק:

ראש העיר, אדוני, חברים.

אנחנו בקרב. אנחנו בקרב על העתיד של הילדים שלנו. אנחנו בקרב על הנפש שלהם ואנחנו בקרב על החוסן שלהם, והקרב הזה מתנהל עכשיו. מי הם יהיו? מה יהיו היכולות החברתיות שלהם, מה יהיו היכולות הרגשיות שלהם, האינטלקטואליות שלהם, מה יהיו חוויות הילדות שלהם.

מידי יום, אני מניחה שגם אתם, גם אני, מקבלת עשרות רבות של פניות של הורים החרדים לילד הפרטי שלהם, הם שואלים אותי מה לעשות. אם זה בגני הילדים, אם זה בבתי הספר, אם זה בתיכון, אם זה חברים שפוגשים ברחוב.

הבוקר אנחנו שוב התעוררנו לעוד מתווה הזוי ומנותק מהשטח, הפעם זה היה של כתות א-ב', לפני שבוע זה היה של גני הילדים. הפעם הציגו חצי חצי-כמו משמרות בצבא- שבוע שבוע, מתווה שהתייחס לילדים שכבר היו בבית למעלה מחודש, ילדים שרק נכנסו למערכת והחלו לצעוד בה את הצעדים הראשונים, וכמו שאמרתי- המתווה של היום לא שונה בהרבה מהמתווה שהוצג לפני חודש.

ילדים הם לא חפץ, ילדים הם גם לא רק כותרת של מתווה. הם צריכים סדר, הם צריכים וודאות, הם צריכים מסגרת קבועה, הם צריכים מבוגר אחראי, ומאחוריהם יש הורים, יש משפחה, יש משק בית, יש עבודה, יש חיים שלמים, יש כלכלה ויש הרבה משמעות.

ואנחנו כעירייה נמצאים, כנבחרי ציבור, גם כהורים, גם במשפחות, אנחנו נמצאים בדיוק בצומת הזו. אנחנו נמצאים בפרשת דרכים ויש לנו אחריות עצומה. יש לנו אחריות עצומה לנצח את הקרב הזה. יש לנו אחריות עצומה כי זה העתיד שלהם וזה העתיד של כולנו. אנחנו צריכים, וראש העיר עושה את זה במתווה תל-אביב בני ברק. אבל אנחנו צריכים לקחת ביתר שאת את המושכות, את ההובלה, אנחנו צריכים להיות יצירתיים, אנחנו צריכים להיות אקטיביים, אנחנו צריכים לחשוב כל הזמן מחוץ לקופסה ולהביא פתרונות אמיתיים, נכונים עבור התושבים שלנו, עבור ההורים, עבור המשפחות, כי יש לנו אחריות על הילדים שלנו, על התושבים, על הכלכלה העירונית, על כל מה שהזכרתי קודם לכן.

תל-אביב יפו זה המנוע. ואנחנו בתקופה מורכבת ועדיין אנחנו המנוע של המדינה, של הדמוקרטיה, של הליברליות של הרוח, ובטח בהיעדר ממשלה מתפקדת.

תל-אביב היא מגדלור, היא מגדלור גם עבור רשויות אחרות, ומה שקורה בשטח שלנו מחלחל לכל רחבי המדינה. לכן אנחנו צריכים להמשיך להיות אקטיביים, ואני רוצה להוסיף לזה גם: הרבה יותר אקטיביים.

המשמעות של זה בשטח זה להמשיך ולייצר תכניות, לקדם מדיניות וללחוץ על הממשלה בכל הכלים האפשריים. כדי להעביר אלינו, כמו שראש העיר אומר, יותר סמכויות שיסייעו לנו לתפור פתרונות מקומיים על פי ההיכרות שלנו את הצרכים מהשטח, כי אנחנו רוצים וצריכים שנת לימודים מלאה מעכשיו ועד סוף יוני 2021, בגני הילדים, בגילאי לידה עד שלוש, בבתי הספר...

....

גבי ברנד-פרנק:

אמרתי. שני דברים אני מבקשת:

1. להעביר לוועדת החינוך, בעצם זה הדבר העיקרי, שתדון בזה, אבל באמת בראיה של שגרת בדיקות, איך אנחנו כרשות באמת מכניסים רוטינה של בדיקות. אני יודעת שיש קושי מסויים בלחייב את הבדיקות האלה, אבל אפשר להגיע למתווה שמסדיר את זה. אפשר גם בתוך מוסדות החינוך להכניס שגרת בדיקות של פעמיים בשבוע. אני אפילו בדקתי את זה, ואני מאמינה שאם אנחנו נצליח לייצר שגרה קבועה, אני חושבת שהאינטרס הראשון במעלה הוא באמת לייצר תרחישים לשנת לימודים מלאה.

תודה.

 

החלטה: ההצעה לסדר היום מועברת לוועדת החינוך.
0 נגד
1 נמנע
5 חסר
רייפ מוטי,זבולון אלחנן,דביר שלי,בדראן אמיר,אבו שחאדה עבד
23
בעד
אושר