דיון
שם ועדה: ועדת הנהלה 21
תאריך ישיבה: 05.05.2019
אירוויזיון 2019
ישיבת ועדת הנהלה תל אביב יפו - 2
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: תרבות ואירועים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מר שוורץ:

התכנית כפי שהיא מתומצת מאוד. קיבלתם אותה, היא כוללת את ההערכות העירונית, ונעבור על עיקרי הדברים.

השבוע הזה אנחנו נמצאים ב-5 בחודש. המשלחות כבר בחלקן נמצאות פה ומגיעות, הכתבים כנ״ל ובעצם השבוע מתחיל מפה. תכף נפרט את כל הארועים: השטיח האדום שקורה בככר הבימה, ה- EUROVISION VILLAGE שנפתח באותו ערב בצ׳רלס קלור וקורה כל השבוע.

שני חצאי גמר, הראשון ב-14 בחודש והשני ביום חמישי. באותו לילה- הלילה הלבן כדי להוסיף לחגיגיות, וגמר האירוויזיון במוצאי שבת בעוד שבועיים.

כל הזמן שאלו כמה תיירים יגיעו. המספר 10,000 זה הערכה מאוד מאוד נמוכה. אם היינו עיר נורמאלית, המפתח לכמה תיירים מגיעים לעיר אירוויזיון-זה לוקחים את מספר הכסאות באולם ומכפילים פי 1.8. זה הממוצע בשנים האחרונות.

מר רון חולדאי- ראש העירייה:

אבל אלינו יותר קשה להגיע.

מר שוורץ:

אלינו יותר קשה להגיע ואצלנו הרבה יותר יקר לשהות, ולכן 10,000 זה הרבה פחות ממה שהיינו אמורים לקבל אם היינו באירופה, אנחנו חושבים שזה מספר שהוא סביר.

מר לדיאנסקי:

1.8 כפול 7,200 זה משהו כמו 13,000.

מר שוורץ:

קצת יותר, קצת יותר.

מר לדיאנסקי:

זה לא כזה,

גב׳ יוחנן וולק:

גם העלות של הכרטיסים אצלנו יותר גבוהה

מר שוורץ:

הכי יקרה. העלות הכי יקרה שהיתה אי פעם, העלות הכי יקרה שהיתה אי פעם.

יש 41 משלחות, והנושא הזה של עתונאים ובלוגרים זה באמת מספר פנטסטי של כתבים ואנשי מדיה שנמצאים פה. הם מגיעים עם המשלחות כך שאנחנו יודעים מה המספר שלהם, והטיפול בהם, תכף אנחנו נפרט אותו, זה היקף סיקור שלא היה אף פעם לעיר בארוע אחד.

תכנית העיר המארחת שאנחנו הגשנו וגיבשנו בהנחית ראש העיר עוד בספטמבר בעצם מדברת על המון דברים. שלושת המרכיבים התקציביים העיקריים של העירייה הם המימון של האקספו, מרכז הירידים, הפעילות שנקראת כפר האירוויזיון, וטקס הפתיחה. אלה שלושת העוגנים העירוניים הגדולים, אבל התכנית שלנו כוללת המון המון המון המון פעולות שמקיפות המון סוגי עשייה עירונית שונים והמון מחלקות עירוניות.

הממונה העירוני זה המשנה למנכ״ל. כמובן גם כל הדיונים בראשות המנכ״ל, כשיש פה המון המון גופים עירוניים ששותפים בדברים שונים. ואנחנו עכשיו נפרט ונצלול לתוך הפעולות העיקריות, מתוך כוונה שכל מי שמגיע במהלך השבוע הזה, יש פה איזושהי התייחסות עירונית כוללת שאנחנו נפרט עכשיו.

כל עיר שמארחת אירוויזיון- יש לה חשיפה תקשורתית בלתי רגילה, כולן נהנות מהחשיפה, ואם זה אירוויזיון מוצלח -כולם רואים אחר כך זינוק בתיירות וכוי. אצלנו קבענו יעד נוסף והוא , אנחנו בעצם לא עיר שמארחת ארועים בינלאומיים גדולים. יש לנו את האקספו, עוד מעט יהיה לנו את הבלומפילד, אבל להוציא מצעד הגאווה אין ארוע בינלאומי גדול בעיר, אין. אנחנו בתת ביצוע. וההנחה היא שמה שהאירוויזיון יכול לעשות זה להכניס אותנו לליגה של הערים שיודעות לארח ארועים בינלאומיים גדולים. אם ילך טוב ואם יתפקד נכון-זה מה שנשדר. אנחנו גם נביא משלחת של מחליטנים בדברים האלה. כנסים בינלאומיים גדולים, ארועי ספורט בינלאומיים, זו המטרה, להראות איך העיר מתפקדת כשאלפי אנשים מגיעים אליה בארוע מסוים וכל ההכנות ההיקפיות לשהות שלהם.

נעבור עכשיו לארועים מרכזיים. ...
נתונים חסרים
דוח ועדכון