דיון
שם ועדה: ועדת הנהלה 21
תאריך ישיבה: 05.05.2019
הצגת המערך הבינלאומי של העירייה
ישיבת ועדת הנהלה תל אביב יפו - 2
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מר שוורץ:

עוד כמה דקות ברשותכם, אם כבר רק נגיד מילה על המערך הבינלאומי של העירייה, כי זה נושא שעולה ויעלה לכם במהלך הקדנציה הקרובה.

יש לנו פעילות בינלאומית בעירייה, שאין שנייה לה במדינת ישראל.

כמו שאתם יודעים, הקהילה הדיפלומטית מרוכזת פה, המון ארגונים מרוכזים פה, האקדמיה שלנו בינלאומית, יש המון תקשורת בינלאומית וגופים כלכליים. סה״כ יש המון פעילות בעיר שנגזרת ממנה פעילות עירונית.

מבחינת היחידות העירוניות שעוסקות בנושאים הבינלאומיים, כדי שתכירו:

קשרי חוץ, שמוביל אליאב בליזובסקי או מחלקת קשרים בינלאומיים, זאת היחידה האחת הראשית שאחראית על הקשר עם הערים התאומות והקהילה הדיפלומטית.

אנחנו, עיר עולם ותיירות-זה גוף המיצוב והפיתוח הבינלאומי של העיר.

אנחנו העירייה היחידה שיש לראש העיר שלה יועצת לנושאים בינלאומיים, זה בגלל היקף

הפעילות של לשכת ראש העיר בנושא.

כמובן, קרן תל-אביב לפיתוח, שהרבה מהעיסוק שלה הוא בינלאומי.

מר רון חולדאי- ראש העירייה:

בירושלים אני בטוח שיש לו גם כן.

מר שוורץ:

לא.

עו״ד סלמן:

יש לו שני עובדי משרד החוץ.

גב׳ להבי:

מי זה הרפרנטית לאיחוד האירופי

מר שוורץ:

סימונה ליבוביץ שיושבת אצל הגזבר.

מר רון חולדאי- ראש העירייה:

עובדי משרד החוץ שעובדים אצלו?

עו״ד סלמן:

בירושלים יש שליחים של משרד החוץ בעירייה.

מר שוורץ:

יועצת ראש העיר לנושאים בינלאומיים- שירלי קידרון.

סימונה ליבוביץ יושבת תחת הגזבר, אחראית על קולות קוראים של האיחוד האירופי.

יש יחידת משלחות במינהל החינוך-שעוסקת במשלחות הנוער מבתי הספר.

יש להמון יחידות עירוניות רפרנט, כמו למשל בדובר ובמהנדס העיר-שאחראים על הקשר של אותה יחידה עם כל מיני גופים בינלאומיים. ולהמון תאגידים עירוניים יש פעילות בינלאומית. וכמובן מחזיק התיק זה נתן ידידנו.

אז המון המון המון פעילות בתוך העירייה בנושאים הבינלאומיים.

שני הביטויים המובהקים של הפעילות הבינלאומית ברמה הפורמלית: אנחנו חברים בארגונים, ויש לנו קשרים-בריתות עם ערים אחרות. אז רק נגיד במילה אחת:

לארגונים האלה יש חשיבות מאוד מאוד גדולה מבחינת הגישה שלנו לידע, יש יוקרה מאוד מאוד גדולה בחלק גדול מהרשתות האלה והרבה מאוד ידע שמרוכז ברשתות האלה.למשל, ההכרה של אונסק״ו- שאנחנו חברים שם בשתי רשתות, גם נושא שימור מורשת וגם יצירתיות. או ה-40-ם שזה רשת הערים למאבק בשינויי אקלים, זו הרשת החשובה ביותר, שיש בה המון המון המון כסף, וחלק גדול מזה גם מגיע אלינו.

ויש לנו קשרים פורמליים שנוצרו לאורך השנים עם 50 ערים בעולם. כל הזמן שואלים אותנו מי הערים התאומות שלנו. בעצם נחלק את זה ל-3 קבוצות עיקריות.

החשובה ביותר היא זאת, גם ערים מובילות וגם שיש לנו אתן קשר מצוין. יש ערים שהן מובילות אבל הקשר הוא לא כל כך הדוק, ויש ערים שלאורך השנים נוצרו אתן בריתות אבל שהן לא מובילות. בכל מקרה הרשימה הזו, בייחוד הערים שאנחנו קוראים - בדרג 1, אלו ערים שכל בקשה שאנחנו מבקשים מהעירייה המקבילה לנו אנחנו נענים בנפש חפצה. ברצלונה ופרנקפורט ופריז ווינה, בין אם מדובר במשלחות ובין אם מדובר בחילופי ידע, הקשר עם העירייה שם הוא מאוד מאוד מאוד הדוק ומאוד מאוד קרוב, ויש לנו תועלת רבה מאוד בקשר עם הערים האלה. בהקשרים של נבחרי הציבור: הממשק שלכם מול הגופים שעוסקים ביחסים הבינלאומיים הוא בדרך כלל קשור בייצוג העיר בכנסים או בארועים בינלאומיים בחו״ל, ואנחנו נגיד על זה תכף מילה. לעתים אתם נדרשים ומתבקשים לפגישות עם נבחרים ופקידים במשלחות שמגיעות לעירייה, כלומר משלחות שמתארחות פה, ויש לזה חשיבות מאוד מאוד גדולה מבחינת הקשר הבינלאומי של העירייה.

הרבה פעמים אתם תבקשו מאתנו ידע וחילופי ידע מעיריות בעולם.

וקשר עם שגרירויות זרות, שצריך להגיד שעם הרבה מהן יש קשר פנטסטי ולהרבה מהן יש גם תקציבים לכל מיני פעולות. השגרירות ההולנדית מימנה כל מיני פעולות בתחום האופניים במינהל ההנדסה, תכנון. שבילי אופניים נוצרו במימון,

גב׳ להבי:

ככר מגן דוד, עשינו אותה מוטה הולך רגל.

מר שוורץ:

המון המון יועצים, המון המון פעולות, המון המון פעולות תרבות במימון השגרירויות, והם עושים

את זה בנפש חפצה.

מר בליזובסקי:

פה אני רק רוצה בקיצור להסביר:

יש טופס לאישור נסיעה לחו״ל, כדי שלא לבזבז זמן לריק. נבחרים צריכים להחתים את ראש העירייה, ואם זה במימון חיצוני- להחתים את היועמ״ש.

פקידות, עד רמה של מנהל מינהל-אישור של סמנכ״ל העירייה, ולאחר מכן הוועדה בראשות נתן וולוך.

ההתקשרויות עם חברות נסיעות, אך ורק דרך החברה שזכתה במכרז.

מר גלעדי:

זה קשור לאירוויזיון?

מר בליזובסקי:

עשינו את כל ההתקשרויות האפשריות שיכולות להיות בחברת נסיעות, נותנים סל מלא- כולל רישום, כולל רכבות, כולל הכל, כדי שיהיה הכי נוח בעולם.

כדאי, כמה שיותר מהר להגיש את הבקשה, כי הרבה פעמים ברגע האחרון זה גם עלות כפולה וגם אי אפשר. מנסים למקסם את הביקור של אותו נבחר, לארגן לו פגישות מקצועיות עם מוקדי ידע ואחרים, וכדאי מבעוד מועד. וגם באותה הזדמנות אפשר לנצל את נסיעתו של אותו אדם לנושאים נוספים, לא רק ללימוד אותו נושא או לאותו כנס שאליו הוא הגיע.

לגבי הפורטל: אחת בעיות, כפי שהציג איתן, יש המון פעילויות בינלאומיות בעירייה. אנחנו הקמנו פורטל קשרי חוץ שבעצם, כל מי שמעוניין באיזשהו מידע שקשור בפעילות הבינלאומית-זה נמצא בפורטל. מפרופיל עיר, שאם נוסע אחד האנשים, יש לו את כל המידע על הנסיעות של כל אחד מהעירייה, כולל חילופי ידע, כולל ביקורים, כולל אלבומי תמונות, כולל דוחות נסיעה , כל דוחות הנסיעה.

מר רון חולדאי- ראש העירייה:

כולל כמה זה עלה.

מר בליזובסקי:

כולל עלויות, כולל הכל.

דרך אגב, כשמבקר המדינה עשה פה ביקורת, בגללנו סובלות הרבה רשויות ברחבי הארץ, הוא מאוד התלהב. הוא אמר, עיריית תל-אביב היא מובילה, ואחרי זה הוא אמר - כולם תלמדו מעיריית תל-אביב יפו איך לעשות ומה לעשות.

דרך אגב, יש פה גם טפסולוגיה וגם מאמרים שקשורים בנושא, אם מישהו מתעניין באיזשהו נושא, הוא נכנס לפורטל, יש לו את כל חילופי הידע באותו נושא.
נתונים חסרים
דוח ועדכון