דיון
שם ועדה: וועדה לאיכות הסביבה 21
תאריך ישיבה: 29.04.2019
הצגת פעילות והצגת תכנית העבודה לשנת 2019 של הרשות לאיכות הסביבה וקיימות
ישיבת ועדת איכות הסביבה תל אביב - 1
יוזם: לדיאנסקי ראובן
קטגוריה: איכות הסביבה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

הצגת פעילות והצגת תוכנית העבודה לשנת 2019 של הרשות לאיכות הסביבה וקיימות איתן בן עמי, מנהל הרשות לאיכות הסביבה וקיימות

מר ראובן לדיאנסקי- היו״ר:

אנחנו נתחיל בנושא הראשון שזה הצגת הפעילות ותוכנית העבודה של הרשות לשנת 2019.

אחד מהתפקידים של הוועדה לאיכות הסביבה זה בעצם גם להביא איזה שהם דגשים שהם בתוכנית העבודה של הוועדה לקראת כל שנה. כיוון שהשנה או השנה שחלפה היתה שנת בחירות, אז כל האישור של התקציב ושל תוכנית העבודה התעכב, והעירייה אישרה את הכול במרץ. אנחנו כבר במאי. לקראת השנה הבאה אנחנו נשב ונסדיר איזה שהם קווים כלליים ואיזה שהם נושאים שהיינו רוצים לשים בהם דגש לקראת שנת העבודה ב-2020. כרגע יש תוכנית עבודה שאושרה על ידי מועצת העיר ועל ידי הנהלת העירייה ואיתן יציג אותה. ובאמת הוא ייגע גם בפעילות השוטפת של הרשות וגם בנושאים שהשנה הולכים להתעסק איתם ובהם בצורה הרבה יותר מערכתית ומשמעותית.

מר איתן בן עמי:

הרשות היא גוף לא גדול. זה גוף מטה של עיריית תל אביב. אנחנו עובדים כמעט בכל דבר שאנחנו עושים בשיתוף פעולה עם גופים אחרים בעירייה או מחוץ לעירייה, כי קיימות ואיכות סביבה זה הרבה מעבר לתחומים קטנים. זה תמיד משולב במשהו. בואו נתחיל.

כאן אני מציג איזה שקף שמראה פחות או יותר בשמש את שלל הנושאים שאנחנו מתמקדים בהם. אני לא אכנס, כי כל עיגול כזה מתפצל לעוד שמש בפני עצמה, וככל שאנחנו מעמיקים בנושאים, יש יותר ויותר דברים שאנחנו עושים. מה שאני אעשה, אני אגע בחלק מהדברים המרכזיים שעבדנו בשנת 2018, כדי שתקבלו טעימה פחות או יותר ממה שקורה פה ונראה איך אנחנו גם נערכים ל-2019.

אחד הדברים המרכזיים והחדשים שנוספו לרשות לאיכות סביבה בשנת 2018, בעקבות חתימה של העיר עם אמנת C40, זה הערים הגדולות בעולם שהחליטו שהם יהיו סביבתיות. מי ששם לב, ראובן גם שם לב ושלח לי עו״ד ראובן לדיאנםקי סגן ראש העירייה יו״ר הועדה את זה במהלך ה׳וויקאנד׳, ניו יורק הכריזה על ניו יורק ירוקה, על מה הם הולכים לעשות על מנת להכין תוכנית הסתגלות לשינויי האקלים וכו'.

אנחנו פה ברשות, אני מתכלל את הפעילות הזאת עם כל הגורמים העירוניים האחרים. יש לנו פה בערך 12 עד 14 קבוצות מקצועיות, שזה החל מקבוצות של אנרגיה ירוקה, הליכתיות ואופניים, בנייה ירוקה, מזון, 'קלינטק' שורד אחראית, נושא של אפס פסולת שאורי יחד עם מנהל התברואה אחראים וחזרו מסיור באירופה לא מזמן על איך מנהלים את זה. אתם יכולים לראות פה את שלל הקבוצות, כשהמטרה המרכזית זה נקרא 'דד ליין 2020' בשפה של ה-40ס, צריך להכין ל-2020 איך העיר נערכת להסתגלות לאקלים, יש כבר כמה דברים שהעיר חתמה עליהם, ראש העיר, רגע לפני אנשים למען אקלים, חתמנו על זה שעד 2025 כל מבני העירייה יפעלו מאנרגיה מתחדשת. חתמנו על שאיפה עד 2030 לאפס פסולת להטמנה, וחלק ממה שתשמעו על הארוויזיון הירוק זה איך העיר נערכת, מתחילה להיערך בשיטתיות לטובת הנושא הזה.

אחד הדברים שנכנסנו אליו זה נושא של העצמת נשים בתחום, זה נקרא women4climate. מי שמובילה את זה, זו ראש עיריית פריס אן אידלגו, היא גם היו״ר של הארגון הזה, שבתוכו אנחנו מעודדים גם יזמיות בתחומים שונים, בעיקר באנרגיה, איך מייצרים אנרגיה חלופית. יש לנו אנרגיה מגלי ים, יש לנו טורבינות רוח מפאנלים סולאריים אופקיים, כל מיני דברים. והשנה השתתפו כמעט משלחת של 18 בנות בפריס, שהזוכה היא זוכה מתל אביב, tech challenges מה שנקרא, שזה הפקת אנרגיה מגלי ים, וזה ממש מכובד מבחינתנו. הארוויזיון הירוק, אחרי זה אתם תשמעו מה אנחנו עושים, אבל זה בהחלט, כמו שראובן אמר, אנחנו מסתכלים על זה כאל אתגר איך זה לא יהיה הדבר, אלא איך זה יהיה הבסיס לכל מה שהעירייה תעשה בעתיד שיהיה הרבה יותר סביבתי ויותר מקיים. אחרי זה גם אור וגם גיא שמתעסקים בזה יציגו את זה.....
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
2
חסר
נורי- שקד מאיה,להבי מיטל
דוח ועדכון