דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 19.03.2019
התחבורה ביפו והיפואית
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 14
יוזם: בדראן אמיר
קטגוריה: תחבורה וחניה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נאום מהמקום

תקציר

מר בדראן:

כן. אני רציתי להתייחס לעניין התחבורה ביפו והיפואית.

אני קיבלתי לא מעט פניות בימים האחרונים בכל מה שקשור לפרויקט הזה. שאגב, יפו, כמו שנאמר כאן קודם, במועצות האחרות, יפו משותקת על מנת שבעתיד יהיה לנו יפו טובה יותר. אבל כרגע, במשך תקופה מאוד ארוכה, מדובר כרגע לפחות על 3 שנים, הציר של שדרות ירושלים סגור

לחלוטין. הנתיבים החלופיים- כמו שלבים-עדיין לא הסתיים. עומסים מאוד מאוד כבדים נוצרים ביפת, ברחוב יפת, ועדיין, אנחנו עדיין נמצאים בחופשת הקיץ, עוד לא נכנסו ילדי בתי הספר לבתי הספר- ששם צפויה להיות לנו בעיה מאוד מאוד גדולה.

בינתיים מה שניסינו לעשות בעירייה, במשותף עם משרד התחבורה, זה לנסות להביא תקציבים ממשרד התחבורה על מנת לאפשר את הסביב, הדרכים הסביב יפואיות סביב שדרות ירושלים, יפואית וכל מיני תחבורה ציבורית אחרת, אגב שניתנת בחינם לתושבי יפו ועל זה אני מברך. הבעיה שהדבר הזה ניתן לשלושה חודשים בלבד, התקופה הזו מסתיימת בסוף אוגוסט, דהיינו בעוד פחות מ-3 שבועות. למיטב הבנתי, מבדיקה שביצעתי, הפרויקט הזה מוצלח על דעת כל שלושת הגורמים השותפים לו, זאת אומרת שיש הענות מאוד מאוד גדולה של תושבי העיר יפו , גם ההשלכה של זה לעסקים.

מר גלעדי:

אין עיר יפו. יש עיר יפו?

מר בדראן:

יש עיר יפו, כן, אם לא ידעת עד היום אז כן יש עיר כזאת.

מר גלעדי:

תל אביב יפו.

מר בדראן:

ולכן מה שחשוב, זה שנדאג שהפרויקט הזה.

ארנון בחייך, נו מה אתה מפריע עכשיו? מה קריאות הביניים האלה שלא בעניין?

מר גלעדי:

אין יפו לבד.

מר בדראן:

מה שחשוב, שהפרויקט הזה ימשיך, וכרגע הפרויקט הזה- בעצם לא ברור מה קורה אתו, מכיוון שאנחנו כעירייה ממתינים לכסף של משרד התחבורה, שכנראה לא מגיע.

הפרויקט הזה אמור, במידה ולא נקבל תשובות או במידה ואנחנו כעירייה לא נציג איזושהי אלטרנטיבה, איזושהי חלופה כספית אחרת, חלופת ביניים על מנת שהפרויקט הזה ימשיך, אנחנו נימצא תחת עובדה

שכל מי שפועל, מי שמסיע, מי שמביא את רכבו, מי שהתקשרו אתו העירייה ומשרד התחבורה,

מר שפירא- היו "ר:

אתה מסיים?

מר בדראן:

ימצא את עצמו באי וודאות טוטאלית, או בעצם יגידו לו: אדוני, אין לנו תקציב אז אנחנו מסיימים את הדבר הזה, והנפגעים הראשונים והאחרונים הם התושבים של יפו.

אני מבקש שאנחנו כעירייה, גם אם מדובר בתקציב של משרד התחבורה שעדיין לא עבר, נמצא לזה פתרון, ולו אם מדובר בפתרון זמני, על מנת שבעוד שלושה שבועות לא נהיה תחת מצב של אין כסף והפרויקט הזה נעצר.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
7
חסר
אסף זמיר,פורז אברהם,חיים משה,ויצמן סיגל,אקרמן אייל,אלקבץ רועי,ברנד פרנק ציפי
דוח ועדכון