דיון
שם ועדה: ועדה לשימור אתרים למרחב התכנון תל אביב – יפו 21
תאריך ישיבה: 23.12.2019
התחדשות רחוב ברזיל ברמת אביב א:
ישיבת ועדת שימור תל אביב יפו - 4
יוזם: ספיר דורון
קטגוריה: תכנון ובנייה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון

תקציר

שכונת רמת אביב א מוגדרת בתוכנית המתאר 5000 כשכונה לשימור מרקמי.

התוכנית כוללת 7 מבני מגורים בני 4 קומות ומבנה ציבור ברחוב ברזיל בחלקה הצפוני של השכונה הפונים לקניון רמת אביב בחזית הצפונית, ובחזית הדרומית הם פונים לרח' ליאון בלום, שהינו סמטה להולכי רגל המאפיינת את ליבה של השכונה. בתוכנית המוצעת המבנים מיועדים להריסה ובניה מחדש, בצמדים של מבנים ארוכים בגובה של 7.5 ו/או - 8.5 קומות ובסמוך מבנים גבוהים בגובה של 25 קומות. בהתאם למסמך המדיניות של רמת אביב הותיקה שהמליצה על התחדשות הדופן הדרומית באמצעות פינוי בינוי. מטרות התכנון: התחדשות המגורים באמצעות הריסה ובנייה מחדש של הבניינים הקיימים ובבניה משולבת. הקצאה של קרקע לצרכי ציבור כמענה לתוספת יחידות המגורים, תוך שמירה על אופי ומאפייני השכונה כלפי רחוב ליאון בלום.

דיון:

דורון ספיר - מהי רוח המקום של האזור ומה משמרים מתוך המרקם הקיים ?

ערן ווכסלר - היתה מחשבה על רוח המקום, הכולל בין השאר מעברים בין המבנים וגבהים שונים של מבנים.

ענת צירבינסקי - התכנון הוא תולדה של ניתוח כלכלי והצורך להרחיב את גודל הדירות ולהעלות לגובה.

אורלי אראל - הניתוח הכלכלי השליך על בחינת היקפי הזכויות, שהובילה לתאום וקידום תכניות עיצוב ובינוי. תכנית ההתחדשות המוצעת נצמדת לתכנית המתאר ומציעה מגורים לאוכלוסייה מגוונת. מסמך המדיניות אושר בוועדה. דורון ספיר - לצורך התחדשות אפקטיבית מציע לבחון בניה בגובה של 15 קומות, כדוגמת דרך נמיר.

אודי כרמלי - מדובר בתכנית התחדשות קלאסית, השומרת על אופי המרקם הקיים כדוגמת: קצב אלמנטים מבונים, שטחים פתוחים, מעברים פיסיים, סטרוקטורה, מבנים קצרים וארוכים, גריד והירארכיה של מבנים, ומציעה 2 טיפוסים שונים של בינוי באופן שיצור גוון של נפחי בניה וימשוך אוכלוסייה מגוונת, קידום תכנית של 15 קומות בכל המתחם משמעותו פריצת תכנית המתאר.

ליאור שפירא - לאור מחסור בעתודות קרקע בצפון מציע לבחון בניה גבוהה יותר ולפרוץ את תכנית המתאר. אברהם פורז - תומך באישור התכנית המוצעת בהיבט מרקמי וגם בהתייחס לשכונת צמודי הקרקע הסמוכה. אסף הראל - מבקש לבחון בינוי ברוח ההתחדשות של פרויקט דפנה (ברחי ארלוזורוב) ומבקש לברר למה הסגת המבנים לטובת שטח פתוח ברחי לאון בלום ולא ברזילי.

הדס גולדברשט - רח׳ ליאון בלום משמש כלב פעיל של השכונה, בהתאם לכך מוצע להרחיב לאורכו את המרחבים הפתוחים ולשמור על רצועת העצים לאורכו, חיזוק הקניון הסמוך יביאו לחיזוק רח׳ ברזילי. בחינת העצים והנחיות עיצוב יתואמו מול מחלקת השימור

סוכם:

חברי וועדת השימור ממליצים לקיים ישיבה פנימית לצורך חשיבה נוספת על שימור והתחדשות רמת אביב. אם יעלו שינויים הנושא יחזור לדיון בוועדת השימור, אם לא יוצעו שינויים הנושא יקודם לוועדה המקומית.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
1
חסר
אושר