דיון
שם ועדה: ועדת הנהלה 21
תאריך ישיבה: 03.08.2020
התכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים
ישיבת ועדת הנהלה תל אביב יפו - 13
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה:
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מר רון חולדאי - ראש העירייה:

ועכשיו נשמע על בעיות האקלים, על הצורך בהצללה בבתי ספר.

מר לדיאנסקי:

אני אפתח בכמה דברים, אני רוצה לומר כמה דברים.

אחר הצהרים טובים לכולם.

אתם בטח יודעים שהקורונה תחלוף אבל משבר האקלים יישאר כאן ואנחנו צריכים לטפל בו. הקורונה היא זמנית אבל המשבר הזה הוא עמוק ועצום, וגם עיריות בעולם לוקחות היום חלק בהתמודדות עם המשבר , והן סוחבות וסוחפות אחריהן ממשלות ומדינות שלמות.

אנחנו נציג בפניכם הערב את התכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים. מדובר בתכנית הולסיטית, מקצועית ורצינית ביותר, ואני גאה על כך שאנחנו העיר הראשונה בישראל ובעצם במזרח התיכון שמגבשת תכנית פעולה להיערכות לשינוי האקלים, ובכך אנחנו גם מצטרפים לקבוצה מכובדת מקרב ערי העולם-כמו פריז, ניו-יורק וסידני שכבר עשו את זה לפנינו.

כוחה וייחודה של התכנית הוא בכך שהיא מציבה בפני היחידות העירוניות השונות יעדים קונקרטיים לביצוע, לביצוע מיידי ועד לשנת 2030 עם תחנות בקרה בדרך, והמרכיבים של התכנית ישולבו בתכניות העבודה של העירייה. כי הדרך הנכונה ליישם את התכנית-היא קודם כל מתחילה במחויבות של כולנו, החל מאתנו נבחרי הציבור, דרך המנהלים הבכירים בעירייה, מנהלי האגפים והיחידות וכלל העובדים, וכמובן בשיתוף הציבור והסקטור העסקי בעיר- שגם אותם אנחנו נרתום לעניין.

התכנית העירונית להיערכות לשינויי האקלים מחולקת ל-2 חלקים: החלק הראשון זה ההתמודדות עם התחממות העיר, החלק השני זו ההתמודדות עם סערות ושטפונות שפוקדות אותנו, כאשר המשימה הראשונה היא קירור העיר. כל התחזיות שעוסקות בשינויי האקלים מוכיחות שהמרחב העירוני בתל-אביב יפו מתחמם בצור הניכרת, ושינויי האקלים יביאו אותם אירועי חום קיצוניים בתדירות גבוהה הרבה יותר ולמשך פרקי זמן ארוכים הרבה יותר. התכנית שלפניכם מציעה פתרונות מגוונים, ומיד מר איתן בן עמי - מנהל הרשות יציג אותה, מרחבים לקירור העיר באמצעות שיפור התשתיות הטבעיות והרחבת ההצללה- אנחנו נרחיב את המרחב הציבורי העתידי עבור התושבים שלנו. הקירור ייעשה באמצעות היער העירוני, הגדלת התכסית הירוקה, הרחבת ההצללה על ידי עצים ובאמצעים נוספים,
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
גלעדי ארנון,גורן חיים,אבו שחאדה עבד
דוח ועדכון