דיון
שם ועדה: ועדת כספים 21
תאריך ישיבה: 14.12.2020
התקשרות בהסכם משולש בין נת״ע לבין העירייה ומי אביבים )להלן: "הצדדים"(- לביצוע עבודות לפיתוח תב״ע 3700 - כפוף לאישור משרד הפנים
ישיבת ועדת כספים תל אביב יפו - 29
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: כספים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון

תקציר

במסגרת ישיבת ועדת המכרזים של העירייה מס' 32 מיום 23.3.2020, החלטה מס' 232, הוכרזה נת"ע כ"ספק יחיד" לביצוע העבודות הקשורות בתשתיות העירוניות לאורך תוואי העבודות בקו הירוק והסגול של הרק"ל, וככל שתידרשנה, גם עבודות השלמה בקו האדום.

נת"ע פרסמה בימים אלו ממש מכרז פומבי לביצוע העבודות המקדימות להקמת הקו הירוק ואגב ביצוע העבודות כאמור, תבוצענה גם עבודות פיתוח ותשתית לאורך התוואי הנדרשות עבור העירייה לצורך יישום תכנית תא/3700 ובתחום התכנית הנ"ל - כאשר חלק מעבודות התשתית שברצון העירייה לבצע הינן עבודות תשתית של תאגיד המים והביוב מי אביבים 2010 בע"מ.

יודגש, כי מבחינה מקצועית-הנדסית - יש לבצע את כל העבודות כמפורט לעיל במקביל. כמו כן, ביצוע העבודות בנפרד, אף אם הדבר אפשרי מבחינה הנדסית, יביא בהכרח לדחייה משמעותית במועד ביצוע העבודות, ולעלויות משמעותיות נוספות.

בהתאם, יחתמו הצדדים על הסכם משולש לשיתוף פעולה, אשר מכוחו פרסמה נת"ע מכרז פומבי לביצוע כלל העבודות כאמור לעיל, כאשר העירייה ומי אביבים תצטרפנה להתקשרות עם הקבלן שייבחר במכרז, בכפוף לאישור משרד הפנים )עבור העירייה( והממונה על התאגידים ברשות המים )עבור מי אביבים(.

מובהר ומודגש - כי מסמכי המכרז כוללים הוראות רלבנטיות להתקשרות כאמור; את פירוט כלל העבודות )עבודות נת"ע; עבודות העירייה; ועבודות התאגיד( והלו"ז לביצוען; את העובדה כי המדובר בחוזה התקשרות עם 3 מזמינות )מבחינת הקבלן המבצע( ועוד הוראות המסדירות את מתווה ההתקשרות וביצוע הפרויקט.

מסמכי המכרז יצורפו כנספח להסכם המשולש - אשר מסדיר את מערכת היחסים שבין הצדדים לו במסגרת ביצוע הפרויקט. בפרט - מובהר כי נת"ע היא הגורם היחיד האחראי על ניהול הפרויקט מול הקבלן המבצע, וכי מעורבותם והשפעתם של העירייה ומי אביבים על הפרויקט - תהא במסגרת מערכת היחסים הפנימית, כפי שמוסדרת בהסכם המשולש, בלבד.

נזכיר כי אומדן תקציבי להשתתפות העירייה בגין חלקה בפרויקט, מסתכם בכ- 208,000,000 ₪ )עבודות העירייה ועבודות שמוגדרות "משותפות"; ללא עלות העבודות של מי אביבים(; וכי תקציב הפרויקט אושר ע״י ועדת הכספים של העירייה ביום 27.7.2020 וע"י מועצת העיר מס' 29 מיום 10.8.2020

כפי שצוין לעיל, התקשרות העירייה בהסכם הקבלני המרובע )עם נת"ע ומי אביבים מול הקבלן שייבחר כזוכה במכרז( דרושה אישור של שר הפנים, על פי הוראות סעיף 9 לחוק הרשויות המקומיות )מכרזים משותפים(, התשל"ב-1972. נציין, כי מתווה ההתקשרות שאישורו מבוקש ע"י העירייה בנסיבות דנן, הינו שונה ביחס לפניות דומות מצד העירייה.

לאור כל המפורט לעיל, הוחלט לאשר את ההתקשרות עם מי אביבים בהסכם המשולש ולבצע את הפרויקט במתווה המפורט בהסכם המשולש, בכפוף לקבלת אישור שר הפנים להתקשרות. זאת, לאחר שההתקשרות עם נת"ע - באותו הסכם משולש - אושרה ע"י ועדת התקשרויות עליונה של העירייה במסגרת ישיבתה מס' 22 מיום 25.11.2020.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
2
חסר
גלעדי ארנון,ברנד פרנק ציפי
אושר