דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 30.03.2020
חיזוק שיתופי הידע בין העירייה לארגוני החברה האזרחית, בזיהוי הצרכים ובגיבוש המענים נוכח משבר הקורונה.
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 23
יוזם: קשת שולה
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לסדר יום של חבר מועצה

תקציר

גב׳ קשת:

כמו שאמרתי, בימים קשים אלה מתמודדת העירייה עם אתגרים רבים במתן מענה לצרכים מגוונים ורבים של קהילות העיר. לכן אני מציעה לתגבר את ועדת המשק לשעת חירום במשאבי הידע הקיימים בקרב פעילות ופעילים בקרב החברה האזרחית, הפועלים יחד עם האוכלוסיות הנפגעות באופן ישיר ממשבר מגפת הקורונה. מוצע כי שיתוף הידע יתקיים הן ברמת הכנת והפעלת המשק לשעת חירום והן ברמת ניהול המשבר, בהיבטים רחבים אחרים בשיתוף ארגוני החברה האזרחית במטות אגפי העירייה השונים. כמו כן מוצע להקים עבודת מטה בשיתוף ארגוני החברה האזרחית, על מנת להגיב במהירות למקרה של העלאת מחירי המזון בצל המשבר, לקביעת מחירים ולפיקוח עליהם.

לכן אני מציעה לקיים דיון בהצעה בהמשך לסדר היום בנושאים האלה ובהחלטות האלה:

לצרף להרכב הוועדה למשק חירום, בהחלטה לפי סעיף 149א׳ סעיף א׳ קטן לפקודה, נציגות ונציגי החברה האזרחית הפועלים יחד עם הקהילות בעיר הנפגעות ממשבר הקורונה.
מנהלי אגפי העירייה השונים יזמינו וישתפו את נציגי החברה האזרחית בדיוני המטה הנערכים בהם בזמן המשבר, לצורך שיתוף בידע שנצטבר אצלם, בזיהוי הצרכים ובגיבוש המענים ביחס למגוון הקהילות בעיר.
ארגוני החברה האזרחית ישולבו בעבודת מטה לצורך גיבוש תכנית התערבות במקרה של העלאת מחירי המזון, לצורך קביעתם ופיקוח עליהם כאמור בסעיף 249 (17) לפקודה.

אני מבינה שיש נכונות לשתף את ארגוני החברה האזרחית במסגרת וועדת הרווחה וזה מבורך, אך יחד עם זאת חשוב שנשים לב לאפשרות הסבירה שנראה עלייה במחירי המזון ונצפה במשבר גם בדרום תל-אביב וגם ביפו. לעירייה יש סמכות בעניין ואני חושבת שחיוני שנפעיל את הסמכות.

לכן אני מציעה לקיים דיון בהצעה בהמשך לסדר היום של הישיבה הנוכחית.

מר רון חולדאי- ראש העירייה:

יש עוד אלף נושאים בלתי צפויים שאנחנו לא דנים בהם היום ולא מעלים אותם על סדר היום. אנחנו צפויים לעוד המון המון דברים. יהיו לנו חסר מתנדבים ויהיה לנו חסר רכב ויהיה לנו חסר מזון ויהיה לנו חסר ויהיה לנו חסר, ואנחנו צריכים להגיע, ואנחנו עוסקים. כבר עסקנו באלפי נושאים, הכל חדש, זה כמו מלחמה עכשיו.

אבל טעות ביסודה של ההצעה לסדר. לא התקבלה החלטת ממשלה להפעיל מערך חירום, כבר אמרתי את זה, את כל הדברים האלה.

ארגוני החברה האזרחית עומדים בקשר כל הזמן עם עיריית תל-אביב, כל הזמן. ומצד שני אני לא אכניס ארגוני האזרחים לנהל את המערכה. אבל איתם אנחנו מתייעצים כל הזמן, וכל הזמן אנחנו יודעים את כולם, אנחנו יודעים מי שווה משהו ומי לא שווה משהו, ומי כן מבצע ומי כן מבצע על ידי עיריית תל-אביב.

ולכן, בנוסף לדברים, עקב בקשתך, חן אריאלי שעוסקת בנושא תיקח ותעשה עוד ישיבה לשמוע אותם. אבל אנחנו נמצאים עם הארגונים האלה בקשר כל הזמן, אין צורך לדון בזה כי אנחנו עושים את זה.

ולכן אני מציע להוריד את זה מסדר היום.

החלטה: ההצעה לסדר היום- ירדה מסדר היום.

 
0 נמנע
1 חסר
לוברט נפתלי
1 בעד
קשת שולה
29
נגד
שלומות מוריה,רייפ מוטי,קראוס חן,פנקס ארד איתי,פורז אברהם,נורי- שקד מאיה,מסלאוי שלמה,חיים משה,זבולון אלחנן,ויצמן סיגל,וולוך נתן,דביר שלי,גלעדי ארנון,גורן חיים,בנישו ויצמן יניב,בדראן אמיר,אקרמן אייל,אלקבץ רועי,אבו שחאדה עבד,דמאיו-שרעבי גל,שפירא ליאור,אריאלי חן,להבי מיטל,לדיאנסקי ראובן,הראל אסף,ברנד פרנק ציפי,יוחנן וולק אופירה,ספיר דורון,חולדאי רון
ירד מסדר היום