דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 14.09.2020
מבחן התאמה לטיפול בחסרי ישע, התאמה לתפקיד טיפולי- רמת מסוכנות לגבי מטופל.
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 30
יוזם: דמאיו-שרעבי גל
קטגוריה: חינוך
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לסדר יום של חבר מועצה

תקציר

מר שרעבי:

מכובדי ראש העירייה מר רון חולדאי.

יו"ר המועצה- ליאור שפירא.

חברי מועצה נכבדים.

ברצוני להעלות לסדר את נושא-דרכי אבחון וקבלת עובדים המטפלים באוכלוסיות חסרות ישע: תינוקות, ילדים, קשישים, אנשים עם מוגבלויות ועוד.

בעת האחרונה נחשפנו לפרשיות רבות הנוגעות באלימות והתעללות. חלק רב מהן היו כלפי פעוטות, חלקם כלפי קשישים ואנשים עם מוגבלויות. מציאות זאת אינה יכולה להשאיר אותנו- נבחרי הציבור, אדישים. אנו נדרשים לעשות ככל שביכולתנו על מנת להשמיד תופעה זו מהחברה הישראלית ככלל ולמנוע סיכוי שיימצא במערכת החינוך העירונית.

לאחרונה אנו עדים למקרי אלימות קשים בפעוטונים ברחבי הארץ. מקרים אלו לא הגיעו למחוזותינו אבל אסור לנו להתעלם מהם. אנו חייבים לבחון או ליזום דרכים חדשות אשר יטפלו וימגרו את התופעה.

אנו מחויבים לעשות זאת על מנת לשמור על נפשם ובריאותם של אוכלוסיות חסרות ישע. אנו מחויבים גם כלפי הורים ובני משפחה אשר מפקידים את הדבר היקר להם מכל במערכת החינוך העירונית ובמערכות העירוניות השונות. ואנו צריכים לעשות זאת גם עבור אנשי החינוך והסגל המקצועי בתחום החינוך לגיל הרך, הרווחה ועוד.

אני מכיר את הנפשות הפועלות בתחום החינוך לגיל הרך בעיר תל-אביב יפו. יש לנו עובדים ועובדות שנותנים את נשמתם ובחרדת קודש מטפלים בפעוטות, שומרים ודואגים לרווחתם. לצערי לא מדובר אפילו על מיעוט אלא מדובר על בודדים שפוגעים בשמם ובעשייתם המבורכת של אלפי העובדים בתחום.

טיפול באוכלוסייה זו לרוב הינו תחום עיסוק בו לא נדרשת הכשרה או תעודה מקצועית והרגולציה הקיימת כיום,

טיפול באוכלוסייה זו לרוב הינו תחום עיסוק בו לא נדרשת הכשרה או תעודה מקצועית והרגולציה הקיימת כיום בנושא עשויה להידרש לבחינה נוספת. כל אלו מועדים לפורענות שכן החלטות לגבי העסקת עובדים מתקבלות על בסיס מידע חלקי ולא מספק.

אני פונה אליכם על מנת להציע כלי אשר נועד להילחם באלימות בפעוטונים ובחסרי ישע בכלל. כיום, בעזרת טכנולוגיות שונות ניתן לאבחן את אישיותו של האדם ובאמצעות זאת למפות את הסיכונים ואת המאפיינים הנדרשים לטיפול בחסרי ישע.

אני מציע שעיריית תל-אביב יפו תיצור מודל ראשוני במדינת ישראל שעל פיו מגייסים עובדים לתפקידים בטיפול באוכלוסיות חסרות ישע. אני מציע לקיים דיון עם עמיתותי- אופירה יוחנן וולק-סגנית ומ"מ ראש העירייה האמונה על בתי הספר היסודיים, והגב' ציפי ברנד- סגנית ראש העירייה, האמונה על גני הילדים והגיל הרך. לאחר מכן סיכום הדיון יעבור לישיבת הנהלת העירייה ובמסגרתה ייבחנו כלל הכלים הטכנולוגים הקיימים היום בשוק, אשר בעזרתם ניתן לגלות את מידת התאמת המועמדים לתפקידים רגישים אלו.

המודל נדרש לבחון את הפרמטרים השונים וביניהם אמינות ונטייה לעבריינות, מאפייני אישיות, סגנון טיפול רגשי, סגנון טיפול מעשי ועוד, כל זאת על מנת שהמודל הראשוני שיפותח ישמש ככלי המאפשר הערכה והתאמת המועמדים לתפקידים העובדים עם חסרי ישע ויהיה נדבך מרכזי בתהליך גיוס העובדים.

בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכולכם שנה טובה ומבורכת, והכי חשוב- בריאות איתנה.

תודה רבה.

החלטה: ההצעה לסדר היום התקבלה פה אחד.

יתקיים דיון עם מ"מ וסגנית רה"ע, אופירה יוחנן וולק וסגנית רה"ע ציפי ברנד פרנק.

סיכום הדיון יועבר לישיבת הנהלה.
0 נמנע
0 נגד
5 חסר
רייפ מוטי,זבולון אלחנן,דביר שלי,בדראן אמיר,אבו שחאדה עבד
26
בעד
אושר