דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 30.12.2019
מבני ציבור במרחב העירוני בעיר תל-אביב יפו:
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 19
יוזם: דמאיו-שרעבי גל
קטגוריה: מרכזים קהילתיים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לסדר יום של חבר מועצה

תקציר

מר שרעבי:

מכובדי ראש העירייה רון חולדאי.

יו״ר המועצה, חברי המועצה.

אני מבקש להעלות על סדר היום את נושא מיצוי הפוטנציאל המכסימלי ממבני הציבור במרחב הציבורי בעיר תל-אביב יפו.

לפני כ-3 שנים, במסגרת כלל וועדות ההיגוי העירוניות אשר בחנו את מירב האפשרויות האופטימליות לקיום מינהל קהילה, תרבות וספורט, הגענו למסקנה ולהצהרה חד משמעית כי הטיפול בתחום הקהילה יהיה אמון גוף אחד. בהתאם לכך אספנו את הסמכויות מכלל המינהלים והמחלקות שעסקו בתחום.

מר שפירא- היו״ר:

חברים, אתם מפריעים. הוא מנסה לדבר ואני לא שומע אותו, והוא על ידי. קדימה.

 

 

פרוטוקול ישיבות המועצה העשרים האחת
ישיבה מן המניין מס׳ 19
מתאריך ב׳ בטבת תש״ף (30/12/2019)
- 32 -

מר שרעבי:

בהתאם לכך אספנו את הסמכויות מכלל המינהלים והמחלקות שעסקו בתחום הקהילה והעברנו אותם לגוף המנהל - מינהל קהילה, תרבות וספורט. כך מתנהל המינהל ב-3 השנים האחרונות. כיום אנו יודעים להגיד באופן חד משמעי שההחלטה הזו הוכיחה את עצמה ופעילות המינהל על כל אגפיו הביאה לתוצאות נפלאות בעיר תל-אביב יפו.

כמו כן, במהלך כל הדיונים הובהר לכולנו כי כל המבנים הציבוריים בעיר אשר פועלים משעות הבוקר- יושמשו לאחר הצהרים לרווחת התושבים לטובת פעילות קהילתית. החלטה זו מאפשרת ברמה הפרקטית, ברמת הפרקטיקה, למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון במבנים הציבוריים עבור תושבי העיר תל-אביב יפו.

כיום קיימת מורכבות פרקטית אשר בעקבותיה אנו לא ממצים את הפוטנציאל המכסימלי ממבני הציבור. מורכבות זו נובעת מתוך המבנה הארגוני העירוני והחלוקה בין מינהל החינוך לבין מינהל קהילה, תרבות וספורט. כאמור, מבני הציבור העירוניים המופעלים על ידי מינהל החינוך, כפועל יוצא מכך בתי הספר מתנהלים בשיטת הניהול העצמי, בעקבות כך- אם מינהל קהילה, תרבות וספורט מבקש לקיים פעילות קהילתית עבור תושבי השכונה במבנה בית הספר בשעות בהן לא מתקיימים לימודים-הוא נדרש לשלם מתקציבו עבור המבנה, או לחילופין המבנה נשאר נטוש וריק. יתרה מכך, במקרים מסוימים המבנה מופעל על ידי קבלן הגובה מחירים מופקעים בעבור פעילות קהילתית והפעלה של חוגים. מצב זה הופך להיות בעייתי יותר באזורים שונים בעיר- שבה המבנים העירונים מצומצם, ובעקבות כך אנחנו לא ממצים את מלוא הפוטנציאל ממבני הציבור עבור תושבי העיר.

אני מבקש לאשר הקמת וועדה בנושא בראשות של מנכ״ל העירייה- מנחם לייבה- ומינהל הכספים, יחד עם נציגות מינהל קהילה, תרבות וספורט ומינהל החינוך, על מנת למצוא פתרון אופטימלי עבור הסוגיה, כך ששתי המערכות יעבדו בהרמונה משותפת- על מנת שנפיק את מלוא הפוטנציאל ממבני הציבור עבור תושבי העיר תל-אביב יפו.

כמו כן, בתום דיוני הוועדה יובאו מסקנותיה לעיון ולעדכון בישיבת הנהלת העירייה.

תודה.

קריאה:

מה אתה רוצה מהמועצה?

מר שפירא- היו״ר:

הוא רוצה להעביר להנהלה, במידה ולא היה ברור למישהו כאן. לוועדת הנהלה.

נוכחות בהצבעה.

פה אחד? יש מישהו שמתנגד. לא. פה אחד, לא צריך להצביע, התקבל פה אחד.

החלטה: הצעת מר שרעבי לסדר- ה ת ק ב ל ה.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
לוברט נפתלי,זבולון אלחנן,בנישו ויצמן יניב
אושר