דיון
שם ועדה: ועדת הנהלה 21
תאריך ישיבה: 24.06.2019
מדיניות חניה במרכז העיר
ישיבת ועדת הנהלה תל אביב יפו - 3
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: תחבורה וחניה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

בחייה של עיר נדרשות מידי פעם הכרעת שמשנות מציאות, הכרעות שיש להן משמעות לגבי אוכלוסיות, ואיך נראים דברים , וכן הלאה וכן הלאה.

הנושא שאנחנו הולכים להציג כאן הוא הצעה להרחבה ושינוי מתכונת אכיפת עבירות חנייה. בעיריית תל-אביב יפו נקלענו למציאות שבה המדיניות שעסקנו והתייחסנו בה קודם לכן יצרה תלונות, בעיות, תקלות שתושבים התלוננו עליהם, ועל כן אנחנו מציעים פה שינוי-לא בחקיקה אלא במה שאסור להגדיר כחקיקה אלא מדיניות, בנושא חנייה על המדרכות בשעות הערב והלילה, באותן שכונות שאי אפשר להכחיש שהן שכונות שאולי בעיית החנייה בהן היא הגדולה ביותר והקשה ביותר בחיי היום יום. זאת בעצם השאלה שעומדת כאן ומוצגת.

זה הנושא העיקרי של הישיבה.

יאיר יציג את ההצעה.

מר כהן:

אני רוצה להגיד רק שתי מילים לפני המצגת של יאיר.

אנחנו למעשה כרגע מתחילים לגבש מדיניות חנייה לעיר, שבוחנת באמת את המצב הקיים, את התכניות המקודמות גם במגרשים הפרטיים וגם במגדלים. יש למעשה עתודות חניה מאוד גדולות שמקודמות כרגע בתהליכי תכנון, ובמדיניות החניה שאנחנו נגבש ביחד עם הפורום הזה כמובן, ננסה להגדיר: א. מה מצאי החנייה הקיים. אנחנו מדברים על כ-300,000 מקומות חניה שיש לנו היום בעיר, 130,000 מתוכם הם במגרשים פרטיים, עוד כ-50,000 בכחול לבן למיניהם,

...

מר אמר:

(הצגת הדברים מלווה במצגת) שלום לכולם.

כמו שרובי אמר, אנחנו נציג כרגע מצגת שגם מתארת את המצב הקיים, ואיך אנחנו רואים את ההצעה לשינוי, שהוצגה לראש העירייה, וכמובן באופן מדורג, לא כאן ועכשיו, הכל יקרה בצורה מדורגת.

קצת רקע על אכיפת מדיניות האכיפה בעיר תל-אביב יפו.

כמובן שחנייה בניגוד להוראות החוק אסורה בכל שעות היממה. זאת אומרת, אנחנו לא ממציאים פה חוקים, החוקים הם ברורים. יחד עם זאת אנחנו מנתבים את פעילות האכיפה שלנו בהתאם לכוח האדם שעומד לרשותנו, סדרי עדיפות. כמו שאתם יודעים בוודאי, אגף הפיקוח עוסק במגוון תחומי אכיפה, אנחנו עושים את האיזון הנכון בין התחומים השונים.

בראש סדר העדיפות שלנו כמובן, בכל שעות היממה, בשעות שבהן אנחנו פועלים בהן, נמצאות העבירות שהן ב-?□? שלנו, שזה חניה בתחנות אוטובוס, חנייה שמורה לנכה, חנייה בתוך צומת, מעברי חנייה, חנייה כפולה, את העבירות האלה שמנויות פה אנחנו אוכפים בכל שעה משעות הפעילות שלנו.

רקע המשך:

בימי חול, במצב הקיים היום אנחנו מתמקדים משעה 07.00 עד 09.00 בדברים מאוד מאוד מסוימים שאנחנו נותנים שם את הדגש, כמו שאמרתי קודם: בחניות נכים, בחסימות כניסה ויציאה, חנייה במעברי חציה, וכמובן בבתי ספר-שאנחנו מגיעים ומאפשרים להגיע ולפרוק, להוריד נוסעים בצורה מסודרת.

משעה 09.00 בבוקר עד שעה 19.00 אנחנו אוכפים את כל תחומי האכיפה שקיימים.

אחרי השעה , 19.00 ועד השעה 02.00, כמו שבבוקר יש לנו סדרי עדיפות, גם בערב אנחנו מנתבים פעילויות, אלה סדרי העדיפויות שהנהלת העירייה בחרה, ראש העירייה בחר. אנחנו ממקדים את הפעילות, אנחנו נותנים מענה יותר מהיר לקריאות שירות, חסימות כניסה לנכים, הפעלה של גררים, כל מה שכרוך בזה, ועוד מגוון תחומים אחרים מלבד חנייה כמובן.

קצת הגדרות כדי שיהיה ברור:

רחובות מרכזיים בעיר זה רחובות ראשיים. אין רשימה בעיר שבה אנחנו יכולים להגיע ולרשום רחוב ראשי, ויהיה רשום שם של רחוב. הגדרנו רחוב ראשי כעירוב של שימושים, גם המרכזיות שלו, וכמובן כל אחד יכול להגדיר לבד מהו רחוב מרכזי, שיש בו תנועה ערה של הולכי רגל וכמובן גם תחבורה ציבורית. זאת אומרת, זה מגוון של דברים. לאו דווקא רחוב בצפון העיר שהוא מרכזי ואתם מכירים אותו יופיע כאן ברשימה, הוא חייב להיות עם עוד מאפיינים.

לגבי רחובות ראשיים, ותכף נראה את הרשימה הקיימת, אנחנו קבענו לנו שאנחנו אוכפים ברחובות הראשיים את מגוון העבירות. אם בשעות מסוימות, כמו שאמרתי, בבוקר או בערב, אנחנו לא נכנסים פנימה לתוך השכונות, מלבד אותן עבירות ספציפיות, אז ברחובות הראשיים אנחנו תמיד נמצאים. הנוכחות שלנו חשובה, הנראות של המרחב הציבורי- רואים אותו יותר, אנחנו תמיד שם בכל מגוון העבירות.

בימי שישי, משעה 06.30 ועד 17.00 כנ״ל, את יום שישי בבוקר אנחנו רואים כיום חול, לפני כניסת שבת, אנחנו אוכפים ברחובות הראשיים במגוון העבירות.

...

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

זהו זה. כך נקבע. עד עוד שנה וחצי לא חונים על מדרכות בתל-אביב יפו, וצריך לפרסם את זה, שיש ראש עיר משוגע שהחליט שלא חונים על מדרכות, נקודה. ויותר מזה: תוך חצי שנה מהיום לא נוסעים עם אופניים וקורקינטים על המדרכות. מספיק. מתי נגיע למצב של- מספיק, די, נגמר וככל שיקדם כך יהיה לנו יותר קל. אני יודע שזה לא פשוט. תגייסו עוד 100 פקחים, שימו אותם בכל פינה. 100 זה לא מספיק.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
5
חסר
גלעדי ארנון,גורן חיים,אלקבץ רועי,אבו שחאדה עבד,ספיר דורון
דוח ועדכון