דיון
שם ועדה: ועדת הנהלה 21
תאריך ישיבה: 04.11.2019
מערך תחבורה מטרופוליני בסופי שבוע:
ישיבת ועדת הנהלה תל אביב יפו - 7
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: תחבורה וחניה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מר רון חולדאי- ראש העירייה:

עכשיו אנחנו מדברים על HIGH LIGHTS של הימים האחרונים, מערך תחבורה מטרופוליני בסופי שבוע, מיטל להבי ואופיר כהן-בבקשה.

גב' להבי:

אופיר, בגיבוי ראש העיר ובברכת ראש העיר, באמת נעשתה פה עבודה בחודשים האחרונים, בדיאלוג עם ראשי ערים נוספים, כדי לייצר מערך שייתן מענה לצרכי תחבורה בשבת ובסופי שבוע, ומחוץ לגבולות העיר תל-אביב. אם אתם זוכרים, בזמנו תמיד כאשר ראש העיר דיבר על תחבורה הוא אמר, בתל-אביב עוד יש לנו איזושהי תחבורה בסוף שבוע, אבל החכמה היא להתחבר לערים אחרות. ובאמת בדיאלוג שנוצר יש מספר ערים שיוצאות אתנו לדרך כבר בפעימה הראשונה, ונוספות שאנחנו בדיאלוג אתן, והמטרה היא באמת לספק לכלל תושבי תל-אביב והמטרופולין שירות נדרש- כחלק מתפיסת העולם של לצמצם את השימוש ברכב ולייצר אלטרנטיבות זמינות 24/7. בתוך מערכת האלטרנטיבות הזמינות אנחנו תמיד מדברים גם על התל אופן, על האוטותל ועל מערך שלם של שירותים, כשהכל מצטבר בראיה הוליסטית. זה חלק מהראייה ההוליסטית. אופיר יציג את המצגת.

מר אופיר כהן:

)הצגת הדברים מלווה במצגת( תודה מיטל.

נמצא פה נדב מהיחידה לתחבורה ציבורית במינהל בת"ש שעובד קשה כדי שהתכנית הזאת תצא ותהיה מתוכננת כהלכה, וחנן מיחידת ההיסעים- שבעצם אמון על התפעול של מערך התחבורה הציבורית. תודה חנן.

מטרת הפרויקט, כפי שמיטל אמרה, הוא לספק שירות שלא קיים בשעות שלא קיימות במסגרת תחבורה ציבורית המוסדרת על ידי העירייה ולא על ידי המדינה. אנחנו מקווים שהמדינה תרים את הכפפה ותבוא בעקבותינו ותייצר את השרות המלא ולא החלקי שאנחנו נוכל לספק מתקציבנו.

המטרה השנייה היא בעצם לייצר אלטרנטיבה למשפחות ולאנשים שרוצים לוותר על הרכב הפרטי אבל הבעיה שלהם היא בסופי שבוע. יש לא מעט משפחות ואנשים שמתנהלים במהלך השבוע באמצעים חלופיים, ובסוף שבוע הם רוצים לבקר את האמא , ופה הם צריכים את הרכב הפרטי. לדעתנו המהלך הזה ייצר גם שינוי חלקי לחלק מהתושבים בנושא הזה.

פרוטוקול ישיבת הנהלה מס' 7
מתאריך ו' חשוון תש"ף )04/11/2019(

אנחנו מדברים על רשת, על רשת של 7 קווים שאני מיד אראה לכם אותה. הרשת מספקת כיסוי מאוד רחב, אנחנו מדברים על מעל 300 תחנות אוטובוס בעצם, שיהיה ניתן להגיע אליהן, במרחב של גוש דן, לעלות על האוטובוס בתדירות גבוהה. הרשת מייצרת הרבה מאוד חיבורים, כלומר, תוכל לעלות בקרית אונו, להחליף את הקו בתל אביב ולהמשיך לעיר אחרת. הכיסוי כמובן הוא מאוד חזק בתל-אביב, אבל מתפרס גם החוצה מתוך גבולות העיר.

הגדרנו כמה עקרונות שירות:

כמו שאמרתי, תדירות גבוהה וקבועה, היינו התושבים ידעו שכל חצי שעה יחכה להם או יעבור אוטובוס בתחנה הקבועה.

התדירות היא קבועה מהבוקר עד הערב. אני אראה בהמשך את שעות הפעילות. הדבר נועד באמת לייצר וודאות. המשמעות של תדירות של כל חצי שעה היא שבן אדם בממוצע, גם אם הוא לא מכיר את הרשת, יורד לתחנה, ובממוצע הוא מחכה רבע שעה. אם הוא מכיר את המערכת, זמן ההמתנה כמובן יהיה קצר הרבה יותר.

על פי המכרז שיש לנו והזוכה, יש לנו גמישות בהפעלה, אנחנו יכולים לשנות אותה משבוע לשבוע. כמובן לא נעשה הרבה שינויים, אבל,
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
גלעדי ארנון,לדיאנסקי ראובן,ספיר דורון
דוח ועדכון