דיון
שם ועדה: ועדת הנהלה 21
תאריך ישיבה: 15.09.2019
מצגת הרשות לתחבורה, תנועה וחניה
ישיבת ועדת הנהלה תל אביב יפו - 6
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: תחבורה וחניה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

הנושא הבא שלנו הוא נושא תחבורה.

כידוע נושא התחבורה בימינו הוא נושא סוער, שיש מאחוריו הרבה דעות.

אופיר- יו״ר הרשות או מנהל הרשות, איך הוא נקרא?

מר לייבה- מנכ״ל העירייה:

מנהל הרשות.

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

הכין עבודה שמציגה את הבעייתיות ואת הדברים שאתם נצטרך להתמודד בזמן הקרוב או בשנים הקרובות, כולל דברים שיוצגו כאן-שהם לא על ידינו אלא על ידי מדינת ישראל, בהנחה שמה שנאמר אמנם יבוצע כמובן, כדי שנתרשם פחות או יותר לגבי הנושא של תנועה ותחבורה במטרופולין ובעיר תל-אביב יפו.

אני רוצה להגיד דבר אחד: מופיע שם במילה אחת- תחבורה ציבורית בשבת. היא עדיין בשלבי הכנה. יש לנו איזושהי הצעה שעכשיו מבצעים במסגרתה איזושהי עבודה גם עם ראשי ערים אחרות, הדברים יוצגו בזמן הקרוב ואז יהיה זמן לדבר ולדון וכן הלאה וכן הלאה, לא נדון בזה היום.

ולפני שאנחנו מתחילים, מכיוון שהיו הרבה מאוד שאלות לגבי ההחלטות כפי שהיו, והיתה בעיה לכאורה, אני רוצה לקרוא בצורה ברורה מה היו ההחלטות כפי שאני הבנתי אותן, בישיבת ההנהלה הקודמת, לגבי חנייה.

זה בהמשך לישיבת ההנהלה מחודש יוני, בה דנו על נושא אכיפת חנייה, הדגשים שלי הם כאלה:

בחודש אוגוסט התחלנו באכיפה בלתי מתפשרת של איסור החנייה על מדרכות כחלק מתכנית עירונית כוללת לפינוי המדרכות לטובת ציבור הולכי הרגל, משיקולי -קודם כל איכות חיים, ואחרי כן סדר ציבורי ובטיחות.

המציאות שהשתרשה עם השנים, של חנייה על המדרכה בשעות מסוימות היא פסולה, וההחלטה שלנו היא חד משמעית-לא חונים על מדרכה, והדבר נכון ביחס לכל שעה משעות היממה.

בשבועות האחרונים פורסמו בכלי התקשורת ידיעות רבות לגבי מדיניות האכיפה של עבירות חנייה. בהקשר הזה חשוב לי להבהיר כי עיריית תל-אביב יפו איננה מאפשרת ואיננה יכולה לאפשר חנייה בניגוד לדין. כלומר, סדר העדיפויות באכיפה השתנה ומעתה ההנחיה היא לאכוף את איסור החנייה על המדרכה בכל שעות היממה.

באשר לעבירות חניה אחרות, הרי שסדר העדיפות באכיפת החניה בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב נותר ללא שינוי, קרי, האכיפה בשעות אלה מתמקדת בעבירות הפוגעות בבטיחות, בעבירות הגורמות הפרעה לתנועה, בחנייה מועדפת לתושבים, בחסימת חניות פרטיות, שמורות, וחניה אסורה בחניות נכים.

עד כאן, כדי שהדברים יהיו ברורים.

תודה.

מר א. כהן:

(הצגת הדברים מלווה במצגת) העבודה שאני אציג פה בעצם היא עבודה שמתכללת כל מה שקורה בעיר מבחינה תחבורתית. היא מוצגת כפועל יוצא של מדיניות ראש העיר וסגנית ראש העיר לתחבורה. בעצם היא מספרת את הסיפור שמקודם בכל האגפים ובכל החטיבות בעירייה. ניסינו לשים את זה במצגת אחת, יש פה הרבה עבודה שמקודמת בעירייה והרבה דברים שקורים גם בעיר עצמה וגם מחוצה לה. יש הרבה פרטים, אני מקווה שתעקבו.

אני מציע שאת השאלות תשמרו לסוף, וכמובן אני זמין אחרי זה להסברים- לכל מי שרוצה עוד פרוט.

מעט על עצמי:

אני אופיר כהן, מנהל הרשות לתחבורה, תנועה וחנייה מזה 8 חודשים. תושב תל-אביב, גר בצפון הישן.

עליתי על האופניים בפעם הראשונה באופן תדיר רק בגיל 30. עד אז הייתי מחובר לרכב הפרטי שלי באופן צמוד. הייתי בכל מקום בעיר וגם מחוץ לעיר כמובן, מסתובב עם הרכב הפרטי . דווקא שחזרנו מנסיעת לימודים של אשתי בארה״ב, דווקא כאשר חזרנו מארה״ב התחלתי לנסוע באופניים, נפטרתי מהאוטו והתחלתי להתנהל עם אופניים. והיום אני מתנהל הרבה עם אופניים, לא מעט בתחבורה ציבורית, וגם מידי פעם ברכב הפרטי.

...
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
4
חסר
גלעדי ארנון,גורן חיים,דמאיו-שרעבי גל,לדיאנסקי ראובן
דוח ועדכון