דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 18.05.2020
משבר הקורונה - טיפול במשאב האנושי בעיריית תל אביב-יפו
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 25
יוזם: קשת שולה
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: שאילתה של חבר מועצה

תקציר

שאילתא מס׳ 21 של חברת המועצה גב׳ שולה קשת מתאריך 11/5/2020

כמה עובדות ועובדי קבלן פוטרו בקרב קבלנים מרכזיים של העיריה, ובקרב עמותות מתמחות, וכיצד מתכוון ראש העירייה לדאוג כי העירייה תבטיח את המשך ההעסקה, וההגנה כלל העובדות.ים?

תשובת ראש העירייה

כאמור, לגבי נותני שירותים ועמותות נתמכות (ככל שלכך הכוונה) - המידע אינו מצוי ברשותנו והעסקת העובדות והעובדים אינה בשליטתנו.

משבר הקורונה - טיפול במשאב האנושי בעיריית תל אביב-יפו

במשבר כמו בשגרה - ההגנה על העובדות והעובדים עומדת לנגד עינינו כל העת. מאז פרוץ משבר הקורונה לא פוטר אף עובד עירייה, ונקטנו בצעדים רבים על מנת לצמצם כל פגיעה בתנאיהם/ן. להלן עיקרי הדברים:

 

הנהלת העירייה החליטה על תשלום שכר מלא בגין חודש מרץ, ותשלום השכר אף הוקדם;
לאחר שנדרשנו לצמצום הפעילות הוצאו לחל״ת עובדים/ות יומיים/ות. לאלו סופקו באופן מיידי הטפסים הדרושים לטובת קבלת דמי אבטלה;
עמדנו עם כלל העובדים/ות בקשר רציף ובשקיפות מלאה גם מרחוק: הוקמה קבוצת פייסבוק ייעודית; הופצו לכלל העובדים בזמן אמת ובאופן שוטף ההנחיות המשתנות והסכמי העבודה; המנהלות והמנהלים עמדו עם העובדים/ות בקשר טלפוני תכוף; הופעל מוקד טלפוני למענה על שאלות ועוד.
מרגע שניתן היה - אושר לרבים לעבוד מהבית וסופקו לשם כך האמצעים הטכנולוגיים הנדרשים. האישור ניתן לעובדים/ות בקבוצות סיכון, להורים לילדים ללא מסגרות מתאימות, לעובדים/ות שהתחבורה הציבורית אינה מאפשרת להם/ן הגעה נוחה לעבודה ולרבים נוספים למניעת צפיפות והידבקות.
נעשה מאמץ להעסיק כמה שיותר עובדי/ות עירייה - גם כאלה שעבודתם/ן לא נדרשה באותו מועד בשל המגבלות. עובדים/ות אלה הושמו בתפקידים נדרשים אחרים - כגון יצירת טלפון עם קשישי העיר, חלוקת מזון ומשימות נוספות.
בתחילת מאי נחתם הסכם בין ההסתדרות, האוצר, והשלטון המקומי שמאפשר לעירייה להשאיר בבית, עם שכר מופחת, עובדים/ות שהמשבר אינו מאפשר את העסקתם/ן בתפקידם/ן. על אף ההסדר, בתחילת מאי הוחזרו כלל העובדים/ות לעבודה, ורק עובדים/ות שביקשו זאת באופן מיוחד - נשארו בבית בהתאם לתנאי הסדר. עובדים/ות שלא יכלו לחזור לתפקידם/ן המקורי, מבצעים/ות תפקיד אחר, חלופי, אשר הותאם להם/ן במחשבה רבה על-ידי גורמי משאבי אנוש.
כל השבים/ות לעבודה מוגנים/ות בשל הקפדה יתרה על תנאי התו הסגול במשרדי העירייה ובמוסדותיה. הוצבו מדחומים, נרכש ציוד מיגון, הותקנו מחיצות, נתלה שילוט הסברה והנחיות, מונו ותודרכו ממוני/ות קורונה אשר שומרים/ות על עמידה בכללים וכוי.
כל הפעולות, לכל אורך התקופה, נעשו בשיתוף מלא עם ארגון העובדים.

 
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
1
חסר
גלעדי ארנון
דוח ועדכון