דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 26.04.2020
נאום מהמקום
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 24
יוזם: להבי מיטל
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נאום מהמקום

תקציר

גב׳ להבי:

הי.

שלום רב אדוני יו״ר המועצה, וכמובן ראש העירייה , חברי מועצה נכבדים.

זה אולי קצת במענה לדברים ששולה העלתה קודם לגבי ההתכנסות שלנו, איך אנחנו מתמודדים עם השאלות של היום אחרי הקורונה.

אז לפחות בכל הקשור לתחום התחבורה אני רוצה לומר שאנחנו בימים האלה ממש ממפים בעיות. נורא ברור לנו שכשנצא מהשגרה, משגרת הקורונה חזרה לשגרת החיים אנחנו צריכים לעזור לציבור לשמור על מרחקים במדרכות ובמרחב הציבורי. אנחנו רואים ומקשיבים לצלילים שמדברים על המעבר משימוש בתחבורה ציבורית לרכב פרטי ושואלים את עצמנו איך נתמודד עם זה. איזה היצע חלופי אנחנו יכולים לעשות לרכב הפרטי, ואיזה העלאת תדמית ופעולות אמיתיות אפשר לעשות בשיתוף עם התחבורה הציבורית כדי שאנשים לא יעזבו אותה וכדי שלא תהיה זליגה נוראית לרכב הפרטי.

הנושאים האלה, כמו הנושאים של איך לעשות שבילים מהירים, איך לייצר יותר מדרחובים- שאנשים יוכלו ללכת ברווחה, תוך שמירת נגיעה ושמירת מרחק אחד מהשני. כל הנושאים האלה - שעוסקים בהם גם בעולם מעסיקים גם אותנו.

פורום ה-15 גם נדרש ליום שאחרי הקורונה. התכנסנו ואנחנו עובדים על זה, גם נציגים מכל הרשויות בארץ , וכמובן צוותי המקצוע של עיריית תל-אביב. אנחנו בוחנים את האיומים, בוחנים את ההזדמנויות, ואני בטוחה שכשנצא מעולם הקורונה חזרה לעולם הרגיל יחולו כמה שינויים מאוד גדולים במרחב הציבורי ובכל מה שקשור להתניידות שלנו, חלק בגלל מה שייכפה עלינו וחלק בגלל מה שנייצר כהזדמנויות.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
4
חסר
לוברט נפתלי,בנישו ויצמן יניב,בדראן אמיר,אקרמן אייל
דוח ועדכון