דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 23.11.2020
"נבדקים ומשטחים": קמפיין עירוני לבדיקות קורונה הקהילתיים:
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 33
יוזם: דמאיו-שרעבי גל
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לסדר יום של חבר מועצה

תקציר

מר שרעבי:

מכובדי ראש העירייה, יו"ר המועצה, חברותי וחברי למועצה.

השבוע זכינו לבשורות משמחות. ישראל תהיה בין המדינות הראשונות שיקבלו חיסון יעיל נגד הקורונה. אך כל זה עשוי לקרות רק בעוד מספר חודשים.

בימים אלו אנו נכנסים אל החורף, ועל פי דעת המומחים החורף עשוי להחמיר את רמת התחלואה הכללית ובפרט הקורונה. כך שנכון להיום, הכלי המרכזי שעומד לרשותנו להתמודדות עם המגפה הוא מערך הבדיקות היעיל שהוקם על ידי עיריית תל-אביב יפו יחד עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות.

כאמור, מערך הבדיקות הוא כלי יעיל שמאפשר לנו לזהות התפרצות בתחלואה באופן מהיר יחסית, ובנוסף הוא כלי המאפשר לנו לבחון את האפשרות לחזור לשגרה בתחומים שונים, לדוגמא מערכת החינוך.

אין ספק שמערך הבדיקות הוא הכלי היעיל ביותר שיש בידינו למיגור המגפה. אך בשביל לנצל את מלוא יעילותו אנו תמיד צריכים להיות עם יד על הדופק ולגרום לתושבי העיר להגיע ולהיבדק. במיוחד עובדי מערכות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. רק מעקב יעיל של בדיקות ימנע את העלייה בתחלואה וימנע מאתנו את כל הקשיים של סגר שלישי.

לכן אני פונה אליכם על מנת שנעבוד בשיתוף פעולה חוצה מינהלים בשביל להמריץ את התושבים וכל העוסקים במסגרות המועדות לפורענות להגיע ולהיבדק באופן קבוע.

אני מבקש להפנות את הנושא ולהציג תכנית בישיבת הנהלה, לבדיקת הקמת מערך שכל ייעודו הוא לדרבן את התושבים להיבדק. המערך ימנה נציגות מכלל המינהלים והאגפים בעיר: חינוך, דוברות, מינהל קהילה, המינהל לשירותים חברתיים, כל גוף הנוגע לדבר, והכל במטרה להפוך את העיר תל-אביב יפו לעיר המובילה במערך הבדיקות, בהתאמה לעיר השולטת על המגפה בה והמגפה לא שולטת בה.

אני מציע שהמהלך ילווה בקמפיין תקשורתי המשולב עם פתרונות פרקטיים , כתולדה של שיתוף פעולה בין המינהלים. מניידת בדיקות שתסתובב במערכות החינוך השונות, ועד שימוש במרכזים הקהילתיים כעמדות קבועות.

בשביל תוצאה מקסימלית ושליטה מלאה בתחלואה יש צורך לתת פתרון פרקטי ותודעתי. הפרקטיקה- עמדות בדיקות קרובות לתושבים, יחד עם התודעה-קמפיין המדרבן את התושבים להיבדק.

אני מציע שהראשונים שיובילו את הקמפיין אלו אנו- נבחרי הציבור. אנחנו, כל אחד מאתנו יגיע למרכז בדיקת קורונה, ויעבור את הבדיקה כדוגמא אישית.

תודה רבה לכם.

 

החלטה: ההצעה לסדר מועברת לוועדת מרכזים ומרחבים קהילתיים.
0 נמנע
0 נגד
3 חסר
בנישו ויצמן יניב,אקרמן אייל,אלקבץ רועי
28
בעד
אושר