דיון
שם ועדה: וועדה לאיכות הסביבה 21
תאריך ישיבה: 22.12.2020
סיכום דיון וועדה משותפת לאיכות סביבה וטבע עירוני
ישיבת ועדת איכות הסביבה תל אביב - 7
יוזם: לדיאנסקי ראובן
קטגוריה:
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

נושאי הדיון:

פעילות הרשות לאיכות הסביבה וקיימות בשנת 2020 והצגת תכנית העבודה לשנת 2021
הצגת תוכנית היער העירוני והחזון לטיפול ותוספת עצים בעיר

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העירייה ויו״ר הוועדות: הישיבה תעסוק היום בשני נושאים: האחד, הצגת תכנית היער העירוני, כולל תהליכים פורצי דרך וחשובים מאוד לגבי העצים בעיר. אני יכול לומר שבשלוש השנים האחרונות יש שינוי מקצה לקצה בעירייה בכל הקשור ליחס לעצים. הנושא השני הוא סיכום שנת העבודה של הרשות לאיכות הסביבה וקיימות, נמצאים פה יו״ר הרשות ונציגים נוספים.

הרשות לאיכות הסביבה וקיימות עוסקת במגוון רחב של נושאים. מצבת כוח האדם שלה היא פחות מארבעים איש, ומשמיעת כל הנושאים שהרשות עוסקת בהם נראה כאילו מדובר על אגף עם מאות עובדים - קיימות, גינות קהילתיות, חקלאות עירונית, טבע עירוני, חינוך סביבתי, שכונות מקיימות, רכזי קיימות בשטח )יש כרגע שבעה(, תכנית עירונית למזון בריא ובר קיימא, פעילות בינלאומית על פי אמנת מילאנו וארגון 40-C, טיפול במפגעים ושמירה על בריאות הציבור והסביבה, מתן חוות דעת לפני הוצאת היתרים לעסקים בתהליכי רישוי, טיפול באזבסט ועוד.

אני יכול לציין שני אירועים משמעותיים בשנה החולפת: האחד הוא השקת תכנית הפעולה להתמודדות עם משבר האקלים. זו תכנית פורצת דרך וראשונה מסוגה בישראל, ולצערי המדינה נמצאת מאוד מאחור בכל הקשור בהתמודדות עם משבר האקלים. השני, הוא תיקון לחוק העזר העירוני לגבי איסור הכנסה ושימוש בכלים חד פעמיים בחופי הים. יש עוד הרבה יוזמות שנקטעו באיבן כתוצאה ממשבר הקורונה.

שנת 2021 היא השנה שבה נתחיל את מימוש התכנית להתמודדות עם משבר האקלים, כאשר המטרה המרכזית, שהצלחנו בה, היא להחדיר מספר נושאים לתוך תכניות העבודה של יחידות שונות בעירייה. למשל אגף שפ״ע, מינהל בינוי ותשתיות, מינהל ההנדסה ומשרד אדריכל העיר. האתגר הוא להטמיע את זה בתכניות העבודה ולהוציא את זה לפועל. התכנית מדורגת ופרושה על פני 10 שנים, כאשר כל מספר שנים יהיו מדדים ובדיקות לגבי הדברים שקורים או לא קורים ביחידות השונות.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
נורי- שקד מאיה,חיים משה,להבי מיטל
דוח ועדכון