דיון
שם ועדה: ועדה לשימור אתרים למרחב התכנון תל אביב – יפו 21
תאריך ישיבה: 23.12.2019
סיפולוקס
ישיבת ועדת שימור תל אביב יפו - 4
יוזם: ספיר דורון
קטגוריה: תכנון ובנייה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון

תקציר

מבנה סיפולוקס ממוקם במרחב תעסוקה ביצרון בצומת יגאל אלון ורחוב תובל, צומת חשובה שמהווה שער כניסה למרחב מגשר ביצרון-יהודית.

תכנית 3255ב' אשר על בסיסה מקודמת התכנית שינתה את ייעוד הקרקעות מאזור תעשייה לאזור תעסוקה וקבעה את המבנה הנדון לא להריסה ובייעוד ציבורי.

שטחה הכולל של תכנית סיפולוקס 12 דונם, ובה מתוכנן מגדל בן 42 קומות לשימושים מעורבים (תעסוקה מסחר ומגורים ושטחים ציבורים מבנויים) , מבנה סיפולוקס ההיסטורי בתא שטח נפרד.

תכנית 3255ב' זיהתה את ייחודו ומיקומו וקבעה כי ישמר, בעבר היו מספר מבנים אשר שירתו את מפעל סיפולוקס שימש לייצור, מכירה ומשרדים של המפעל. כיום נותר רק מבנה אחד שלם, בניין בן שלוש קומות אשר היווה את משרדי החברה, שטחו 470 מ"ר.

למבנה ערך היסטורי כנרטיב של אזור תעסוקה ביצרון, ולשם כך התוכנית קובעת הוראות לשימור מעטפת המבנה למעט חיבור באמצעות גשר למגדל. בנוסף תתאפשר מימוש זכויות עפ"י תכנית צ' בתוספת בניה. החיבור באמצעות גשר יהיה לקומה הציבוריות במגדל. חיבור המבנים והגדלת שטח הציבורי יאפשר גמישות מקסימלית בקביעת הפרוגרמה. כל תוספת הבניה ואופן השתלבותה עם מעטפת המבנה הקיים, תבחן לעת הכנת תוכנית העיצוב ובתיאום עם מחלקת שימור.

סוכם - חברי וועדת השימור ממליצים לקדם את התכנית לאישור הוועדה המקומית בתנאי אישור מסמך המדיניות, ניתן להגיע לוועדה המקומית עם מסמך המדיניות לאישור ובאותה הוועדה, לאחר אישור מסמך המדיניות לאשר להפקדה את תכנית סיפולוקס.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
1
חסר
אושר