דיון
שם ועדה: ועדת הנהלה 21
תאריך ישיבה: 19.10.2020
עדכוני רה״ע ומנכ״ל:
ישיבת ועדת הנהלה תל אביב יפו - 14
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מר רון חולדאי - ראש העירייה:

עדכוני ראש העירייה ומנכ"ל.

אין הרבה יותר מידי מה לעדכן.

אומר את זה ככה. קודם כל בתחום הקורונה אנחנו נמצאים בתהליך די מהיר של ירידה. כבר מספר ימים שכעיר אנחנו נמצאים כעיר ירוקה. יש לנו עדיין שכונות מסוימות, ובדשבורד שלנו יש לנו היום כבר פילוח איזה שכונות הן השכונות האדומות, כאשר כמו תמיד- השכונות האדומות זה המקומות שבהם גרה אוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי יותר נמוך, במקום שגם צפיפות הדיור יותר גדולה. לא בהכרח דתיים וחילוניים. ככל שהרמה הכלכלית של האוכלוסייה נמוך יותר, כך יש תחלואה גדולה יותר, לא אכנס לסיפור למה, וגם ככל שצפופים יותר. בעקרון זה הסיפור. כמעט כל העיר ירוקה, יש מספר שכונות שעדיין אדומות, יש בהן טיפול מאוד מאוד מאוד ממוקד,

למי שלא היה במשל"ט הקורונה, עם המחקר האפידמיולוגי שפתחנו, אנחנו עם שני מרכזים כאלה, חדשים. יש 100 מתחקרים שעובדים ב-2 משמרות כל יום, 7 ימים בשבוע. ובאמת, קודם כל גם עושים עבודה טובה מאוד, אבל גם מה שקורה זה שהם מתמחים עם הזמן וקולטים ניואנסים ומבינים ויודעים וכן הלאה, והם משתפרים, כך שהנושא של השליטה בעיר לגבי הדבר הזה השתפר מאוד.

הדבר השני שצריך להגיד זה שגני הילדים התחילו לעבוד מאתמול, אתמול והיום. אני אתמול ביקרתי בגן ילדים, מה שנקרא אשכול גני ילדים, 5 גני ילדים. אני מוכרח לומר- כל הגנים היו כמעט מלאים, באמת, לא פחות ילדים מאשר בשגרה. מאורגנים, מסודרים- כאילו הם עבדו ככה מימים ימימה.

אני רוצה לספר לכם או לומר לכם שפורום ה-15 פה עשה איזושהי פריצת דרך של מה שנקרא לקיחת סמכות, עם כמובן דיבור עם שלושת הגורמים: משרד החינוך, הסתדרות המורים והאוצר. הייתה לנו בעיה שכדי להפעיל 6 ימים בשבוע את גני הילדים היה צריך להפעיל סייעות ששבוע העבודה שלהן הוא חמישה ימים, כשתהיינה סייעות שיעברו ב-3 גנים. בעבר דרך אגב זה היה חמישה, עכשיו שלושה. גם בעניין הזה התברר שיש לנו סה"כ מחסור בסייעות, ולכן המודל

שאנחנו מצאנו ופורסם היום 1-YNET או בתקשורת, אם אתה עובד שישה ימים אתה צריך גננות מחליפות, כי הגנות עובדות 5 ימים, אז גם גננות מחליפות צריכות לעבור בין גנים.

אנחנו, כדי לוודא שגננת וסייעת יעבדו 5 ימים, כל הזמן עם אותה קבוצה ועם אותו גן, החלטנו בעצם להגדיר את שיטת העבודה בגני הילדים- חמישה ימים בגן ויום אחד ב-ZOOM.אתם מיד תבואו ותגידו לי-כן, אבל בגני ילדים הגננת לא בדיוק עובדת לכאורה 1-ZOOM עם הילדים בגן. אבל הגננת כן תבצע עבודה של בדיקה של הבעיות של הילדים, אם היו במהלך השבוע, כן לראות את הילד ולדבר אתו בטלפון או 1-ZOOM , עם ההורים, וכן הלאה וכן הלאה.

בכל אופן זה המודל שאתו אנחנו נעבוד. על המודל הזה כבר הולכות 17 ערים, גם ירושלים הצטרפה לדבר הזה וגם נס- ציונה, אז כבר יש לנו ככה, ברוך ה', אוכלוסייה גדולה של מדינת ישראל שהחליטה לאמץ את המודל הזה.

כל היתר שאתם שומעים לא משפיע עלינו יותר מידי.

אני מוכרח לומר, אולי מישהו פה יודע, אבי,: לנו מותר להגיד לעובדת מעיר אדומה לא לבוא לעבודה?

מר אבי פרץ: לא. אנחנו לא עושים את זה ואנחנו לא מנענו.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
2
חסר
גלעדי ארנון,אבו שחאדה עבד
דוח ועדכון