דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 18.05.2020
פעילות מרכזי הקהילה והמרחבים הקהילתיים בצל הקורונה:
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 25
יוזם: דמאיו-שרעבי גל
קטגוריה: מרכזים קהילתיים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לסדר יום של חבר מועצה

תקציר

מר שרעבי:

מכובדי ראש העיר מר רון חולדאי, יו״ר המועצה, חברי מועצה נכבדים:

בשלושת החודשים האחרונים העולם כולו, וכך גם העיר תל-אביב יפו נקלעו למציאות חדשה שלא הכרנו כמותה. מתוקף כך כל הגורמים בעירייה נאלצו ללמוד ולאמץ שיטות עבודה חדשות להתמודדות עם המציאות שנכפתה עלינו.

כמי שמחזיק בתיק המרכזים הקהילתיים ומרחבי הקהילה וכמי שחי ונושם את הקהילה מקרוב אני יכול להעיד שכל מהותה של קהילה מבוסס על הקשר בין אנשים. מינהל קהילה, תרבות וספורט הוא הגוף המרכזי המושתת כולו על קשר בין בני אדם, על החיבור בין אנשים, על ערבות הדדית. מינהל קהילה הוא ביטוי למפגשים חברתיים, אירועים חברתיים, זו המהות שלו ולשם כך הוא נוצר. לכן, המציאות שנכפתה עלינו תחת הקורונה- בה אנו נדרשים לבידוד חברתי, מאתגרת את פעילותו של המינהל יותר מכל מערך אחר בעיר תל-אביב יפו.

באופן חד משמעי, המציאות בצל הקורונה מהווה את האתגר הגדול ביותר למנהל קהילה, תרבות וספורט.

בהזדמנות זו אני חייב להגיד מילה טובה לחברתי, מנהלת המנהל, הגב׳ רונית פרבר. בחודשים האחרונים שוחחנו לא מעט ובכל שיחה היא התעקשה שנמצא פתרונות למען הקהילה. מפעל חלוקת המזון על בסיס יומי, דרך יצירת קשר טלפוני קבוע עם קשישים בודדים , ועד פעילויות ייעודיות בגנים הציבוריים עבור האוכלוסייה הבוגרת. יום יום היא אמרה לי-עכשיו הם צריכים אותנו יותר מתמיד.

חברי הנכבדים, תושבים באמת צריכים אותנו- היום יותר מתמיד. הרי שהאדם הוא יצור חברתי, הוא לא יכול לשרוד בלי קהילה, בלי קשר אנושי, קשר חברתי.

ראינו מה קרה לאנשים שהיו סגורים בבית מספר חודשים, ראינו עם אילו קשיים הם התמודדו, קשיים אשר היוו אתגר נפשי לא פשוט עבורם.

על פי דו״ח של עמותת ער״ן אשר פורסם ב״גלובס" עולה כי 30% מהפונים בתקופה זו בכל גיל חשים בדידות וזקוקים למישהו לשוחח עמו.

על פי פרופ׳ ענת בורנשטין, ראש תכנית לפסיכולוגיה קלינית במרכז הבינתחומי- הקורונה הנוספת שאתה אנחנו מתמודדים היא רגשית. אנחנו הולכים לקראת תהליך ארוך והחוסן הנפשי הוא קריטי. אנו צריכים לייצר רשת בטחון רגשית וחברתית. אסור שהתבודדות תהפוך לבדידות. וזה התפקיד של כל אחד מאתנו, ושל כל כולנו ביחד.

הבדידות של העולם המודרני היא קשה והבדידות של העולם המודרני תחת קורונה היא קשה אף יותר, בעיקר אצל האוכלוסייה המבוגרת. כך שהיום יותר מתמיד התושבים צריכים להרגיש שהם חלק מהקהילה, שהם לא לבד. היום, יותר מתמיד, מינהל קהילה, תרבות וספורט הופך לשירות החשוב ביותר עבור איכות חייהם ובריאותם של תושבי העיר תל-אביב יפו.

אני מבטיח לכם שנעשה הכל על מנת למצוא פתרונות לכך שאף תושב בעיר תל-אביב יפו לא ירגיש לבד. אין ספק שמדובר באתגר גדול עבורנו. כל יום שעובר אנחנו מקבלים פירוט לגבי המגבלות החדשות ובהתאם לכך אנו מייצרים מוצרים קהילתיים אשר מותאמים לשיגרה החדשה. לדוגמא, אם פעם חוג היה מכיל 30 ילדים בשעה, כאן אנו נדרשים להכיל חצי מהכמות, ולכן נצטרך להגדיל את מכסת החוגים. אם בעבר מרכז לאמנויות היה מכיל 600 צופים היום אנו נדרשים לרדת בכמות של בין שליש לחצי, כך שבהצגה יהיו בין 200 ל-300 צופים. על מנת שנוכל לעמוד בסטנדרטים שהצבנו לעצמנו במנהל קהילה, נצטרך לעלות את ההצגה פעמיים עד שלוש בכל חודש.

אני פונה אליכם חברי חברי המועצה כי חשוב לי להמחיש את הצורך של התושבים במנהל קהילה בימים אלו .חברים, במציאות החדשה תושבי העיר תל-אביב יפו זקוקים לפעילות קהילתית יותר מתמיד. לאור זאת אני מבקש שיתקיים דיון בוועדת הנהלה על הפעילויות, המשאבים והשינויים הנדרשים בעקבות מגבלות הקורונה. במסגרת הדיון יוצג מתווה החזרה לפעילות מכסימלית של המינהל, בכפוף לתקציב ולנהלים והצרכים הנדרשים, זאת על מנת להבטיח שמנהל קהילה יוכל להמשיך לפעול באופן מלא ומותאם לתקציב עד כמה שניתן.

תודה רבה.

החלטה: הצעת מר שרעבי לסדר היום- ה ת ק ב ל ה. - הנושא יועבר לוועדת הנהלה.
0 נמנע
0 נגד
2 חסר
קשת שולה,גלעדי ארנון
28
בעד
אושר