דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 15.02.2021
קהילה , תרבות וספורט בעיר ת״א- יפו ביום שאחרי הקורונה :
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 37
יוזם: דמאיו-שרעבי גל
קטגוריה: שירותים חברתיים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לסדר יום של חבר מועצה

תקציר

מר שרעבי:

מכובדי ראש העירייה רון חולדאי. יו"ר המועצה, חברי מועצה נכבדים.

הקורונה הביאה אתה אתגרים רבים ברוב תחומי החיים: כלכלה, חברה , משפחה, בריאות ועוד. כמו בחיים, גם המערכות העירוניות נדרשו לחשב מסלול מחדש ברבים מהשירותים הניתנים לתושב. נדרשנו גם לשינויים מבניים וארגוניים ועשינו ככל יכולתנו על מנת להתמודד עם האתגרים שהמגפה הביאה אתה. בנוסף לקשיים ולמורכבות היו גם הצלחות, משדרוג השירותים

ועד חשיבה מחוץ לקופסה. הערעור והקשיים במצב הקיים הובילו אותנו לחשוב, לנתח, לחקור וליזום אלטרנטיבות אשר ייטיבו עם התושב.

כמי שמחזיק בתיק המרכזים הקהילתיים ומרחבי הקהילה אני יכול לומר לכם שעובדי המנהל עשו לילות כימים על מנת למצוא פתרונות למתן השירותים, וזאת לאור האתגרים הרבים שנחתו חדשות לבקרים. בנוסף, עובדי מינהל קהילה תרבות וספורט מצאו פתרונות ואלטרנטיבות, על מנת ליצור ולייצר שירותים חדשים מהיום למחר לאור האתגרים השונים והחדשים שהתמודדנו מולם.

חבריי, החיסונים כבר כאן, ולכן אני פונה אליכם לאור המציאות שעתידה שוב לשנות את פניה. זה עניין של כמה חודשים עד שנחזור לשגרה. כל מערך בעיר הנותן שירות לתושב יידרש לבנות תכנית עבודה מסודרת לחזרה לשגרה, ותכנית עבודה מסודרת למציאות בה הקורונה חוזרת ונידרש לסגר נוסף. מהנסיון הקצר שלנו עם נגיף הקורונה אנו יודעים לזהות שהמצב הוא הפכפך גם במסגרת החיסונים.

במהלך הקורונה נערכו שינויים בשירות הניתן לאזרח ובמבנה הארגוני. יש לבחון לעומק שינויים אלו, האם הם יכולים לייעל את השירות גם בזמן שגרה? העולם הארגוני פועל על פי קו מנחה קבוע פחות או יותר, הקורונה נדרשה ודרשה לצאת מאזור הנוחות, לייעל תהליכים ולהתנהל בצורה שונה משהכרנו. האם כל השינויים בשנה האחרונה ראויים להמשיך אתנו הלאה? וכיצד ישפרו את פני השירות לתושב.

אין ספק, לאחר מגפה של אחת ל- 100 שנה אשר דרשה מאתנו לחשב מסלול מחדש יש צורך לעשות עבודה מעמיקה ולחקור ולנתח ולבחון את התנהלות הגופים המקנים שירות לאזרח לטובת שימור, שיפור ושדרוג.

לכן אני מבקש להעביר את הנושא לוועדת מרחבי קהילה ומרכזים קהילתיים. יחד נוביל תכנית סדורה לחזרה לשגרה ותכנית למקרה של סגר נוסף. בנוסף אנו נציין מספר שירותים ושינויים ארגוניים שנערכו במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, אשר ימשיכו אתנו הלאה ואף עשויים להתפתח.

בהזדמנות זו, אם אנו מדברים על אתגר קורונה ועל היום שאחרי, אני רוצה לברך את המארח- את תומר - מנכ״ל מרכז ענב וצוותו, על שצלחו בגאון את אתגר הקורונה, הוציאו לפועל את פרויקט "ישראל מחוברת", אשר יצר הכנסה לאומנים בשווי מליון וחצי שח'. היה גם פרויקט "אקווריום", המקום בנוסף שימש כבית לאומנים לחזרות ולהקלטות, וכמובן, אחת לחודש אירח אותנו כאן בנוחות. אני בטוח שחלק מהפרויקטים שנולדו בתקופת הקורונה ימשיכו עם מרכז ענב גם בהמשך. אגב, מה ראש העיר אומר על כך שישיבות המועצה יתרחשו כאן באופן קבוע? וכמובן, מרכז ענב יהיה הראשון שיפתח את עולם התרבות עם מופעים.

תודה רבה.

החלטה: ההצעה לסדר מועברת לוועדת מרכזי קהילה ומרחבים קהילתיים
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
לוברט נפתלי,בדראן אמיר,אריאלי חן
אושר