דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 02.01.2020
קיום אירועים במוזיאון תל-אביב
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 21
יוזם: פורז אברהם
קטגוריה: נכסים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לסדר יום של חבר מועצה

תקציר

מר פורז:

בכנסת, כשמישהו נואם נאום ראשון- א. לא מפריעים, אבל הדבר השני- אחר כך מספידים אותו, כי זה שבא אחריו מספר בשבחו.

תראה, אנחנו כל הזמן נתקלים בעניין, וגם ראש העירייה אמר את זה לא מזמן, של מחסור בכספים. אם היה עוד כסף בתל-אביב אפשר היה לעשות יותר בתשתיות, אפשר לעשות בכל דבר יותר. ואני חסיד הגישה,

מר שפירא- היו״ר:

ברשותך. חברים אני מבקש לשמור על שקט. זה לא מכובד.

סליחה.

מר פורז:

ואני חסיד הגישה שצריך לחפש מקורות וצריך לאסוף כסף בכל מקום שאפשר.

באחת מישיבות ועדת הכספים שהייתי נוכח בהן, אמר ראש העירייה שכולם מציעים לו איך להוציא יותר כסף אבל אף אחד לא מציע לו איך להביא כסף.

אז היום אני בא פה לספר לכם שיש לי הצעה איך להביא כסף, לא איך להוציא כסף.

נושא התרבות, שזה נושא מאוד חשוב בתל-אביב, הוא נושא שאנחנו תמיד נתקלים בו במחסור, ואנחנו עושים דברים כדי להתגבר על המחסור. למשל, לפני מספר שנים היכל התרבות עבר שיפוץ דרמטי, כל מי שהיה שם בשנים האחרונות יודע. היכל התרבות הזה היה רשום על שמו של אחד בשם פרידריק מאן,

מר שפירא- היו״ר: גל.

מר פורז:

שהוא לא הסופר תומאס מאן אלא אחד שנתן צ׳ק בשנות החמישים, ולמעשה , כדי להתגבר על העניין של הכסף שינו את שמו של היכל התרבות מפרידריק מאן לצ׳רלס ברונפמן. במילים אחרות, לקחו כסף, הרבה כסף, אני כבר לא זוכר כמה,

מר רון חולדאי- ראש העירייה:

10 מיליון דולר.

מר פורז:

כמה?

מר שפירא- היו״ר:

10 מיליון.

מר פורז:

10 מיליון דולר וקראו את היכל התרבות על שמו.

דבר דומה קורה לביתן הלנה רובינשטיין. ביתן הלנה רובינשטיין הופך בקרוב לביתן אייל עופר, משום שאייל עופר תורם 5 מיליון דולר לשיפוץ דרמטי של הביתן הזה.

גב׳ להבי:

הטאבו נשאר שלנו.

מר פורז:

הטאבו? זה לא בבעלותו, הוא לא יוכל לעשות שם קניון, הוא נותן את זה כתרומה. זה סוג של תרומות שיש בהן את האלמנט של גם,

מר רון חולדאי- ראש העירייה:

זה מה שקרה בעבר. עם כל הצעקות הפסדנו 20 מיליון דולר בגלל שטויות.

מר פורז: סליחה?

מר רון חולדאי- ראש העירייה:

עזוב, עזוב, הלאה.

מר פורז:

טוב.

אני חבר הנהלת מוזיאון תל-אביב, ובאחת מהישיבות שאלתי את עצמי, אחרי שדיברו שם על הצורך בהתייעלות וצמצומים ופיטורי עובדים, אם אין דרך להגדיל את ההכנסות של המוזיאון. ואנחנו הרי יודעים שבשנים האחרונות או לפני מספר שנים נבנה אגף חדש, מאוד יפה, ממליץ לכל מי שלא היה - לבקר. ואנחנו יודעים שבסופו של דבר יש לנו מבנה 1-PRIME LOCATION, שאנחנו לא משתמשים בו מספיק טוב כדי למצות את ההכנסות של הנכס הזה. אז אני שאלתי לתומי את השאלה- מדוע לא נבצע שם ארועים כדוגמת חתונות, או למשל מישהו שרוצה לחגוג 25 שנות נישואים, או יש כאלה שעוד מעט יחגגו 50 שנות נישואים- כמוני. מדוע לא? זה מביש? זה גורם לזילות? זה גורם למשהו מביך?

כמובן שכל פעילות כזאת לא צריכה להיעשות אלא באופן שאיננה פוגעת בפעילות המוזיאון. אין הכוונה לסגור את המוזיאון באמצע השבוע ליום שלם ולעשות שם חתונה, אבל יש נישות של זמן שבהן אפשר כן לעשות פעילות כזאת. ופעילות כזאת - אפשר לעשות אותה גם עם שמירה על ערך השוויון, אפשר לעשות קול קורא, להגיד שהולכים לעשות דברים כאלה, ואם יש יותר ממציע אחד- עושים הגרלה. אני לא מציע לעשות מכרז- מי משלם יותר. לא מציע.

ולכן אני רוצה לומר לכם: עיריית תל-אביב תומכת במוזיאון תל-אביב ב-32 מיליון שח׳ בשנה, זה סכום גדול מאוד. לדעתי בפעילות נכונה אפשר להגדיל את הכנסות המוזיאון בכמה מיליונים טובים בכל שנה, בלי לפגוע בפעילות המוזיאון.

עכשיו, בישיבות שהיו נאמר לי שהעניין הזה כבר נדון, ופה יש מבוכה, זה דברים שלא ברור, יש דעות לכאן ולכאן, הכל בסדר, אני מבין את זה, אבל בסופו של דבר כשהעליתי את זה בהנהלת המוזיאון,

מר שפירא- היו״ר:

חברים.

מר פורז:

אמר לי ראש העירייה- תעלה את זה בישיבת מועצת העירייה, היא הבעלים של המוזיאון, היא צריכה להחליט. אז אני רוצה שנחליט. אני חושב,

 

קריאה:

זה נכון גם לעוד תאגידים.

מר פורז:

סליחה?

קריאה:

זה נכון גם לעוד תאגידים.

מר פורז:

נכון. אני חושב שבכל תאגיד עירוני, בלי לפגוע,

מר רייפ:

זה לא יכול לקרות, כי כאשר אתה מפיק חתונה צריך יום כדי להרים את זה.

אבל עושים שם ארועים.

מר שפירא- היו״ר:

רגע, רגע, לא להפריע, לא להפריע. לא להפריע.

מר פורז:

אני לא נכנס פה.

אגב, במוזיאון תל-אביב כבר היו 2 חתונות.

מר שפירא- היו״ר:

לא להפריע, לא להפריע.

מר פורז: במוזיאון תל-אביב כבר היו שתי חתונות: בנו של הנשיא יצחק נבון התחתן שם לפני איזה זמן, נדמה לי -קוראים לו ארז. והיה עוד איזה תורם שתרם תמונה יקרת ערך למוזיאון, וגם לגבי התורם הזה הסכימו לעשות שם אירוע של חתונה.

 

כמובן, אני לא נכנס לעניין הטכני. ברור שאסור שזה יפגע בפעילות המוזיאון. ברור, ברור, זה ברור, דבר ראשון, אבל בתוך, בלי לפגוע בפעילות אפשר לעשות דברים כאלה.

עכשיו תראו: אני לא יודע אם אתם יודעים אבל אני יוצא רומניה, אפילו נולדתי בבוקרשט, מי שמעוניין, ואני יכול לתת שיעורים ברומנית- מי שרוצה. אז לפני איזה זמן היה אירוע של יוצאי רומניה במוזיאון , עם כיבוד, עם הכל, נחמד מאוד, וכנראה שילמו סכום של כמה אלפי שקלים טובים לאולם.

אני חושב שכשיש לנו מבנה ^PRIME LOCATION, במרכז תל-אביב, בואו נעשה מאמץ למכסם את ההכנסות בלי לפגוע.

ולכן אני מציע: אם העניין הוא שאלה עקרונית - מוסרית ברמה הכי גבוהה, שהמועצה תחליט, אם העניין הוא יותר טכני- לא אכפת לי שוועדת ההנהלה או איזה גוף אחר, אבל בגדול בואו נעשה מאמץ להגדיל את ההכנסות, לא רק במוזיאון אלא בכל מקום.

תודה.

החלטה: ההצעה לסדר הורדה מסדר היום.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
לוברט נפתלי,חיים משה,בדראן אמיר
ירד מסדר היום