דיון
שם ועדה: ועדה לפלורליזם וליברליות 21
תאריך ישיבה: 08.08.2019
ריכוז נושאים שונים לטיפול הועדה
ישיבת הועדה לפלורליזם וליברליות תל אביב - 1
יוזם: לדיאנסקי ראובן
קטגוריה: שירותים חברתיים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

מר ראובן לדיאנסקי - יו״ר הועדה:

נכון שנמצאים פה אנשים שמרביתם הזיקה או הקרבה לנושא דת ומדינה, מניעת כפייה וסביב העניין החילוני-דתי בהקשר האורתודוכסי, לא בהקשר של היהדות המתחדשת, למרות שיש פה כל מיני זרמים וכל מיני דיעות ואנשים שנמצאים בסקאלה בצד אחד ואחרים בצד השני של הסקאלה.

אני די הרבה זמן מתלבט עם הענין של - מה אנחנו, איזה תכנים או איזה נושאים אנחנו מכניסים לתוך ועדה שעוסקת בסוגיות פלורליסטיות וליברליות, שזה לא יהיה רק המימד, שלצורך הענין חילוניות אל מול אורתודוקסיה ודתיות. נפגשנו גם אנחנו פעם סביב הענין הזה יחד עם עוד קבוצה, עם ורדה ואחרים ופרנסס רדאי וכר׳. למעשה, זאת ישיבת התנעה, זו ישיבה רשמית של הועדה והמטרה היא להתניע פעילות. אסקור בקצרה דברים שהתחלתי לעסוק בהם ודברים שאני חושב שהם חשובים לכולנו בהקשרים, שאנחנו מדברים עליהם. יחד עם זאת,חשוב לי וגם טוב שיש פה נניח, כמו נציגות של שדולת הנשים וחבל שאין פה נציגות גם של קהילת הלהט״ב, שייתכן שנצטרך בהמשך הדרך לקרב אותם יותר, פלורליזם וליברליות זה לא רק יחסי יהודים ויהודים או יהודים ואתיאיסטים, שכן כל ההגדרות הן קשות, כי אדם שלא מגדיר את עצמו כיהודי, יכול להיות שהוא לא יהודי במהות שלו ולא בהגדרה הדתית של המילה. נכון, וגם בתל-אביב יש לנו גם מוסלמים, גם נוצרים וגם אתיאיסטים וגם אנשים שמאמינים בכל מיני דתות או שלא מאמינים בכלל. ההתמקדות סביב הענין הדתי- זה נכון שזה האיזור היותר נכון והמיידי שאנחנו יכולים לפעול בו ולשים את הקו של זכויות חילונים וזכויות דתיים/אורתודוכסים. אבל אני רוצה דווקא לאתגר את עצמנו בהמשך, שבאמת נוכל להיות במה ולעשות דברים קונקרטים שהם בהקשר הפלורליסטי כלפי עוד ועוד אוכלוסיות, שלפעמים, גם אם הם רוב בציבוריות הישראלית, הן עדין מתנהגות בעל כורחן כמיעוט. זה המקום, כמו שאני רואה אותו לפחות- זה המקום שבו אנחנו יכולים לתת איזה שהוא ביטוי לעניין.

מטבע הדברים, אני באופן אישי, גם התפיסה או האג׳נדה הציבורית שלי, שגם הלכתי אתה לבחירות וגם עוד לפני כן, בתקופה שהתחלתי לסייע לכם בהקשר של רמת אביב חופשית ב- 2009, כמדומני, שכן הכמיהה שלי או מה שבעצם תופס אותי יותר זה ההקשרים במימד החילוני, כלומר לתת את המעמד ואת השירותים הראויים לציבור החילוני, שהרבה פעמים מתנהג כמיעוט בעיר שהוא בה הוא בעצם הרוב.

...
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
שלומות מוריה,נורי- שקד מאיה
דוח ועדכון