דיון
שם ועדה: וועדת חינוך 21
תאריך ישיבה: 09.02.2020
רישום לשנת הלימודים
ישיבת הועדה לחינוך וקידום הילד תל אביב יפו - 3
יוזם: יוחנן וולק אופירה
קטגוריה: חינוך
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

גבי שירלי רימון - מנהלת מינהל החינוך:

אומר בקצרה לעניין הרישום - פתחנו את הרישום לפני כשבועיים. כ-27 אלף ילדים בגני הילדים ובכיתות א׳ - זה הפוטנציאל ברוטו. מזה יש לנו בדרך כלל נפולת של 15%, גם של הישארות גן, של ילדים בגן חובה, וגם עוד ילדים, שבגילאי 3 לא נכנסים למערכת העירונית אלה נשארים בחינוך הפרטי, שהם בדרך כלל ילידי אוקטובר עד דצמבר, כי הם יהיו בני פחות משלוש בספטמבר ואז ההורים חוששים מזה. עד כה נרשמו 58% מהילדים במערכת המקוונת ו-92% נרשמו במערכת האינטרנטית.

גבי סיגל ויצמן:

אני מנסה לחשוב על העובדים הזרים - זו קהילה מסובכת שאין להם את השפה.

גבי שירלי רימון - מנהלת מינהל החינוך:

אנחנו הולכים אליהם, יושבים שם ומקבלים אותם ברישום.

קריאה:

גם לאשכול גנים ההרשמה הייתה בסדר?

גבי שירלי רימון - מנהלת מינהל החינוך:

גם לאשכול גנים וגם ליפה נופר - ההרשמה הייתה בסדר, הכל היה בסדר.

יש לנו עוד כשבוע להרשמה, נוציא תזכורות. זה דומה לאחוז שנרשמו בשנה שעברה. 50% נרשמים בשבוע הראשון, בשבוע השני אף אחד לא נרשם ואז בשבוע השלישי נרשמים עוד כ-20% ויש כאלה שהם מעוכבי רישום, שנזכרים באוגוסט לרשום את הילדים, כאשר לנו זה יוצר בעיה, כי אנחנו כבר ממלאים כיתות ואז פתאום מגיע ילד שגר מול הגן ואז מתחילות גם ההפגנות והשביתות. אם יש לכם דרך לעודד את ההורים גם להירשם, כדי שלא יהיו מעוכבי רישום, הגם שכמובן נרשום את כולם, אבל אי אפשר להבטיח להם את הגן או את בית הספר שהוא הכי קרוב לבית, כי אנחנו סוגרים כיתות לפי הרישום.

מר אייל לבנון:

אמרת קודם ש-15% מחליטים להישאר גן וחובה לכיתות אי - האם יש צפי בעתיד שה-15% האלה כבר יהוו בעיה תכנונית, גם אם המחזורים יגדלו?

גבי שירלי רימון - מנהלת מינהל החינוך:

לא, הם לא מהווים בעיה תכנונית, כי מחזורי הגנים כבר לא גדלים. השנה לא גדל מחזור הילדים בגן. מה שגדל זה היסודי והעל יסודי. אומר שהעל יסודי צפוי לגדול בשנים הקרובות, בכל שנה בכ-1000-1400 ילדים. יש פער, כאשר בעל יסודי יש 21 אלף ילדים וביסודי יש לנו 33 אלף ילדים. הפער הזה הולך הלאה. יש לנו פער של 11 אלף ילדים ותבינו כמה בתי ספר נדרשים. יש שמונה בתי ספר על יסודיים ואנחנו בבניה של רובם, כאשר רק הכיתות שהרחבנו הם שווה ערך לעוד בית ספר וחצי. כל בתי הספר כמעט במרכז ובצפון הם מורחבים, וכך יהיו כמעט שני בתי ספר על יסודיים רק מהרחבות.

מר אייל לבנון:

האם 57% מכיתות א' - תואם גם למה שהיה בשנים קודמות?

גבי שירלי רימון - מנהלת מינהל החינוך:

כן. גם יש הגירה חיובית לעיר ובקיץ משפחות רבות עוברות לגור או חוזרות מחו״ל.

אופירה יוחנן וולק-היו״ר:

תודה רבה. אשמח מאד אם ועד ההורים המרכזי ימריץ ויבקש מההורים להירשם במהרה, על מנת שלא יווצר מרמור ובעיות שניתן להימנע מהן.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
גורן חיים,אלקבץ רועי,אבו שחאדה עבד
דוח ועדכון