דיון
שם ועדה: ועדת כספים 21
תאריך ישיבה: 09.11.2020
רשימה מס' 12 של תוספות בתקציב הבלתי רגיל לשנת 2020, מצ״ב.
ישיבת ועדת כספים תל אביב יפו - 28
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: כספים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון

תקציר

הוחלט לאשר את רשימה מס' 12 של תוספות בתקציב הבלתי רגיל לשנת 2020, המסתכמת לסך של 26,442,000 ש"ח, המצ"ב.

לשאלת חבר המועצה אברהם פורז בנוגע לנתוני גביית ארנונה, השיב גזבר העירייה כי בשובר ספטמבר-אוקטובר מסתמנת ירידה בתשלומי ארנונה בשיעור של כ - 18% בהשוואה לאשתקד בסקטור של עסקים שהיו זכאים לפטור שניתן ע״י המדינה בגין חודשים מרץ - מאי.

בארנונה מגורים לא נצפית ירידה בתשלומים. באופן כללי נראה כי צפויה ירידה בהכנסות הארנונה השנתית בשיעור של כ - 4% לעומת התקציב.

הגזבר הוסיף כי בתקופת הסגר עצרנו את פעילות האכיפה בארנונה ורק בימים אלה אנו מחדשים את האכיפה באופן מדורג באמצעות פעולות "רכות", כך שלא צפוי שהפערים שנוצרו בגבייה יושלמו בשנת הכספים הנוכחית.

הגזבר הבהיר כי ככל שנקפיד על מדיניות הריסון שגובשה ע"י הנהלת העירייה, אזי מסתמן כי השנה לא תסתיים בגירעון תקציבי.

לשאלת חבר המועצה פורז, האם חל גידול בבקשות להנחת נכס ריק, השיב הגזבר בחיוב. בנוסף קיים גידול בחילופי מחזיקים. הגזבר עדכן כי נעשות פעולות שטח מוגברות לצורך זיהוי עסקים סגורים במטרה לבצע חילופי מחזיקים ע"ש בעלי הנכס.

לשאלת חברות המועצה ציפי ברנד וסיגל ויצמן בנוגע למספר המסעדות והמשרדים שנסגרו בעיר, השיב הגזבר כי בשלב זה אין בידינו נתון זה, נעשית עבודה למיפוי השימושים בסיווג "עסקים" לצורך השלמת המידע.

לשאלת חבר המועצה אברהם פורז בנוגע לסטטוס מעבר הנהלות הבנקים מהעיר, השיב הגזבר כי ככל שידוע לו טרם התקבלה החלטה של הבנקים בעניין.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
2
חסר
קשת שולה,גלעדי ארנון
אושר