דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 14.01.2019
שאילתה - שבילי אופניים
ישיבת מועצת העיר תל אביב - 3
יוזם: דביר שלי
קטגוריה: איכות הסביבה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: שאילתה של חבר מועצה

תקציר

שאילתא מס׳ 2 של חברת המועצה גב׳ שלי דביר מתאריך 7/1/2019

על פי תוכניות העירייה ישנם 30 מיליון ₪ לסלילת שבילי אופנים בשנת 2019. על מנת להפיק לקחים מסלילת שבילים קודמים ובכדי למנוע טעויות עבר ובזבוז תקציבי (כדוגמת שביל האופניים ברחוב ארלוזורוב, שלא רק שהופנו כלפיו טענות רבות מצד רוכבים שאינו בטוח ואינו נוח, אלא שגם למרות השקעה של מיליון ש״ח בהקמתו, נהרס כבר כעבור כמה חודשים בשל תכנון לקוי), אבקש לשאול:

כיצד נקבעה התכנית וסדרי העדיפויות לביצוע: האם העירייה ערכה סקרי משתמשים, מדדה מס הולכי רגל ורוכבים ברחובות שונים, ועל בסיס מידע זה קבעו היכן נחוץ להשקיע בשבילי אופניים חדשים? אם כן - אודה לקבלת תוצאות סקרי המשתמשים.

תשובת ראש העירייה

כחלק מהמדיניות העירונית לעידוד רכיבה על אופניים כחלופה לרכב הפרטי, פועלת העירייה בהתאם לתוכנית אב רב שנתית לשבילי אופניים ומשקיעה רבות ולאורך שנים על מנת לייצר רשת שבילי אופניים ואזורי מיתון תנועה שיאפשרו תנועה רציפה של אופניים בכל רחבי העיר.

התוכנית וסדרי העדיפות לביצוע נקבעים לפי מספר גורמים הכוללים, בין היתר, העדפה לרחובות ראשיים המתחברים לרשת השבילים, רחובות שמתחדשים וכן מתבצעות בדיקות מקצועיות, סקרים ומשאלי תושבים.

לעניין שביל האופניים ברחוב ארלוזורוב וכפי שכבר פורסם העבודות להקמת השביל החלו לפני שנמסרו לוחות הזמנים לביצוע הקו הסגול של הרכבת הקלה. כשנמסר לוח הזמנים התברר כי נפלה טעות בשיקול הדעת והוקפא המשך ביצועו. מכל מקום מדובר בשביל חיוני המוביל מתחנת רכבת ומסוף תחבורה מרכזי ולכן השביל יוקם כחלק מפיתוח הרחוב לאחר השלמת הקו הסגול.

אציין, בהקשר זה, כי העובדה שהשביל בוצע כבר הביא לסיכום עם נת״ע שהשביל יחודש על חשבונה, כך שממילא אין מדובר בהפסד לקופת העירייה. בנוסף, לאור חשיבותו של שביל זה סוכם מול נת״ע על הכשרת שביל זמני גם במהלך העבודות.

גב׳ דביר:

תודה. שאילתת המשך שלי זה האם מתכוונים לבצע גם סקר בקרת איכות, כלומר, לראות את השבילים שכבר קיימים בעיר ולעשות עליהם בקרת איכות - האם הם משרתים כמו שצריך?
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
2
חסר
חיים משה,אקרמן אייל