דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 22.06.2020
שדה דב:
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 26
יוזם: ויצמן סיגל
קטגוריה: תכנון ובנייה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לסדר יום של חבר מועצה

תקציר

גב‘ ויצמן:

ערב טוב ראש העיר מר רון חולדאי, יו"ר המועצה, ולכל חברי המועצה היקרים. ההצעה לסדר היום היא על שטח שדה דב.

שטח שדה דב פונה ביולי 2019 בעקבות החלטת ממשלה ולאחר שפעל בו מזה 81 שנים ושימש כשדה תעופה אזרחי וצבאי, והוא בשטח שהתפרס על 1,500 דונם.

השטח המפונה נמסר לידי רשות מקרקעי ישראל ובעתיד ייבנו בו אלפי יחידות דיור ושטחי תעסוקה ומסחר. מחיקת שדה התעופה והכשרת הקרקע מאפשרת מימוש תכנית הכוללת של 16,000 יחידות דיור, מחציתן מוגדרות כדיור בר השגה, חצי מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר, 3,700 חדרי מלון, פארק חופי, רצועת חוף של 2 ק"מ שעד היום חסומה לציבור בגדרות תיל שהוצבו סביב שדה התעופה לשעבר.

המצב הקיים הוא בלתי נסבל כרגע. התושבים שמתגוררים בצמוד לשדה נתקלים בגדר תייל ובשדה בור-אשר חוסם את המעבר לים, לטיילת ולנמל. למעשה התושבים שרוצים להגיע היום לים עושים זאת כיום בנסיעה ברכבים. בצל משבר הקורונה נוצרים עומסים גדולים ואפילו חסימות של כבישים לחוף תל ברוך, הצוק הדרומי, הצוק הצפוני, כבר בשבת בבוקר אי אפשר להגיע לחוף הים עם רכבים.

כמי שגרה בצפון מערב העיר ונאבקת יחד עם התושבים, נאבקתי על פינוי שדה דב ועל התכניות שתהיה בו להרחבת שדה בינלאומי ולמשך הפעילות שלו, אנחנו מחויבים לפעול כדי לגרום לכך שיבנה בשטח בינוי שפוי. אולם עד התחלת הבנייה צפויות עוד כמה שנים טובות שבהן התושבים יכולים להנות לפחות ממעבר דרך השדה לחוף הים ולטיילת. היום תושבי השכונות רואים את החוף במרחק של 250 מ' אך נאלצים להגיע אליו בעיקוף. המעברים יאפשרו לתושבים להגיע לחוף הים בהליכה או ברכיבה על אופניים, בשבילים מסודרים ובטוחים ולא כעבריינים חלילה.

הבקשה שלי היא לגרום לכך, לייצר שבילים שיצמצמו את זיהום האוויר וישחררו את רצועת החוף. אני מקווה שהידברות של העירייה ורמ"י יאפשרו שימוש בשטח לטובת מיזמים סביבתיים ותרבות- שיתרמו לעיר, לתושבים ולסביבה בכלל.

הבקשה שלי היום היא, כעיר שמעודדת חיוניות ואיכות חיים משופרת, וקיימות ובריאות באמצעות הליכה ורכיבה על אופניים ונגישות לשטחים פתוחים ולטבע, יש צורך בפתיחת מעברים בטיחותיים להולכי הרגל, לרוכבי אופניים, להורים עם עגלות, לנכים, ולאפשר הגעה לים, לטיילת ולנמל, ולשחרר 2 ק"מ של חוף ים.

בנוסף, ברצוני לאפשר להשתמש בקרקע לשימוש זמני עד התחלת הבנייה, לרווחת התושבים. למשל לקיים אירועים בשטח, לאפשר לחנות בשטח. אני מזמינה את כל חברי המועצה וגם את התושבים- לשלוח אלי רעיונות והצעות לשימוש זמני בשטח.

לכן אני מציעה לסכם את הנושא מול רמ"י ולהעביר את הנושא לדיון בוועדת הנהלה. ואני חושבת שגם ראש העיר, אני רוצה להודות לו שהוא קשוב לצרכים של התושבים והוא מוכן לתת לנו להשתמש בקרקע עד להתחלת הבנייה בשטח.

החלטה: ההצעה לסדר היום- ה ת ק ב ל ה.
0 נגד
0 חסר
1 נמנע
24
בעד
אושר