דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 30.03.2020
שיווק זכויות העירייה במתחם בית הנערה- הוד השרון- קביעת מחיר מינימום
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 23
יוזם: זבולון אלחנן
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לסדר יום של חבר מועצה

תקציר

מר זבולון:

OK• אז אדוני ראש העיר, חברי חברי מועצה.

אנחנו עדים לאחרונה למצב שבו לא היינו אף פעם או זמן רב לכל הפחות מבחינה כלכלית. הדבר מתבטא במדדים השונים וגם ענף הנדל״ן נמצא בסיטואציה, ויחד עם המשק נמצא במצב מורכב. אשר על כן, במצב הזה- עדכון המכרז של מתחם בית הנערה והבטחת גם, הבטחת מחיר המינימום, הדבר הזה הוא קצת בעייתי בתקופה הזאת שאנחנו נמצאים בה.

במסגרת וועדת מכרזים אנחנו רואים המון פעמים שיזמים ומכרזים שונים נסגרים גם בשונה מהאומדן ומחיר המינימום שהעירייה נתנה במחיר התחלתי. לכן, וגם במקרה הזה, אני מקווה שנחזור כמה שיותר מהר לשגרה בע״ה, אבל יכול להיות שנוכל לקבל מחירים גבוהים יותר אם נדחה את כל המכרז הזה לתקופה שאחרי הקורונה. יתכן שיזמים וכל מיני גופי נדל״ן כן יהיו מעוניינים בפרויקט הזה, אבל בתקופת הקורונה הם קצת יפחדו בעקבות המשק, בעקבות המצב במשק.

מר שפירא- היו״ר:

תפתחו לי את מנחם ואת אלי לוי. גם את מנחם.

מר זבולון:

לכן אני חושב שכדאי בעת הזאת להקפיא את המכרז הזה או לפעול בעסקה מסוימת שתבטיח אותנו, בסגנון קומבינציה או כל מיני דברים כאלה, להבטיח ככל הניתן את הכנסות העירייה בעסקה הזאת.

החלטה: שיווק זכויות העירייה במתחם בית הנערה- הוד השרון- קביעת מחיר מינימום- מ א ו ש ר.

המועצה החליטה , בעניין שיווק זכויות העירייה במתחם בית הנערה - הוד השרון - על קביעת מחיר מינימום כמפורט להלן:

מועצת העירייה בישיבתה מס׳ 53 שהתקיימה ביום 3.4.17 אישרה את החלטת ועדת כספים מס׳ 41/17 מתאריך 20.3.17 במסגרתה אושררה החלטה בדבר שיווק זכויות העירייה במתחם בית הנערה - הוד השרון - ע״י אגף נכסי העירייה באמצעות הרשות לפיתוח כלכלי .

במסגרת החלטה זו תוקן שכ״ט של הרשות בטיפול בפרויקט על סך + 200,000 cost ₪ בתוספת מע״מ כחוק.

בהתאם לאמור לעיל, פרסמה העירייה בתאריך 11/2/2020 את מכרז 68/2019 למכירת זכויות עיריית תל אביב - יפו במגרשים 103, 104, 201 (בחלק), 204, 208, 251, 252, 253 ו-254 לפי תכנית מס׳ הר/1310/א כפר הדר, הוד השרון.

לאור המצב הכלכלי בשוק המתבטא גם באי ודאות גבוהה לגבי ערכי הקרקע, המועצה מאשרת לאגף הנכסים לתקן את המכרז ולהוסיף לתנאי הסף של המכרז: המכרז יכלול מחיר מינימום לכל מגרש בנפרד עפ״י הערכת שמאי העירייה.
0 נגד
1 חסר
לוברט נפתלי
2 נמנע
25
בעד
אושר