דיון
שם ועדה: ועדת כספים 21
תאריך ישיבה: 09.11.2020
שינויים בהסכם להקמת והפעלת מערך שיתוף רכבים בעיר תל אביב-יפו - הגדלת מערך
ישיבת ועדת כספים תל אביב יפו - 28
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: כספים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון

תקציר

ביום 16/05/2016 אישרה ועדת הכספים מס' 31/16 את הקמת מערך שיתוף רכבים בעיר תל אביב-יפו - אוטותל )להלן: "מערך שיתוף הרכבים" או "אוטותל"(. החלטה זו אושרה בישיבת המועצה מס' 40 שהתקיימה ביום 06/06/2016 )החלטה מס' 314(.

בהתאם להחלטה שלעיל, נחתם ביום 27/06/2016 בין הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב - יפו בע"מ )"הרשות"( לבין קאר2גו שיתוף רכבים טי.אל.וי. )להלן: "קאר2גו"( הסכם להקמת והפעלת מערך שיתוף הרכבים )להלן: "ההסכם"(.

ביום 27/05/2019 אישרה ועדת הכספים מס' 9/19 עדכון להסכם בנוגע לשינויים במנגנון סבסוד העירייה שהובילו לחסכון שנתי והוזלה בעלויות הפרוייקט. החלטה זו אושרה בישיבת המועצה מס' 11 שהתקיימה ביום 17/06/2019 )החלטה מס' 70(.

מערך אוטותל מונה כיום 260 רכבים. לאחר מספר שנות פעילות עולה כי מידי יום ישנן מעל ל-1,000 נסיעות לא ממומשות של מנויי אוטותל )מנוי אוטותל פותח את האפליקציה ולא מבצע הזמנת נסיעה בשל העדר רכב ברדיוס של 250 מטר(.

במטרה להקטין את מספר הנסיעות הלא ממומשות, להגדיל את שביעות רצון הלקוחות ולהגדיל את הכנסות המיזם, להלן עיקרי השינויים להסכם המובאים לאישור:

...

חברת המועצה סיגל ויצמן ברכה על המהלך להגדלת צי הרכבים בפרויקט אוטותל.

בהמשך לשאלתה בנוגע לחניות הרכבים, הבהיר ראש העירייה כי רכבי אוטותל יכולים לחנות בכל חניה בעיר ולא רק בחניות המיועדות לרכבי אוטותל וזאת מאחר ורכבי אוטותל משמשים מס' גדול של משתמשים ולא נהג ספיציפי.

מנכ"ל העירייה הוסיף כי מנסים למצוא ככל שניתן חניות בחניונים ציבוריים של העירייה תוך שילוב של חניות ברחוב באופן שייצר מענה אופטימלי ככל שניתן לפריסת החניות בעיר. עוד צוין, כי קיימת בעיה לאפשר לרכבי אוטותל לחנות בחניונים תת קרקעיים, זאת מכיוון שקיים קושי לאתר את הרכבים בחניונים אלה.

לשאלתה של חברת המועצה סיגל ויצמן האם הרכבים הקיימים כיום יוחלפו לרכבים חשמליים, השיב מנכ"ל העירייה כי בשלב זה לא מתוכנן מהלך מסוג זה.

לשאלתה של סגנית רה"ע ציפי ברנד בנוגע לטעינת הרכבים החשמליים, השיב מנכ"ל העיריה כי טעינת הרכבים בשליטתם ובאחריותם של קאר2גו.

הוחלט לאשר את השינויים לתנאי ההסכם אשר פורטו לעיל.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
2
חסר
קשת שולה,גלעדי ארנון
אושר