דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 21.03.2019
תחבורה ותנועה
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 13
יוזם: קשת שולה
קטגוריה: בטיחות בדרכים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: שאילתה של חבר מועצה

תקציר

שאילתא מס׳ 7 של חברת המועצה גב׳ שולה קשת מתאריך 1/7/2019

עיריית תל אביב יפו בשיתוף עם נת״ע השביתו את יפו על ידי חסימת שני נתיבי התחבורה בשדרות ירושלים, למשך תקופה של שנים, מה שמהווה אתגר תחבורתי בעבור כל אחת ואחד מעשרות אלפי תושבות ותושבי יפו. בחודשים הקרובים עומד להיפתח אצטדיון בלומפילד המחודש שתכולתו הורחבה ל-30,000 איש יותר מכפול מהתכולה לפני השיפוץ.

מדובר בכמות עצומה של אנשים המצטרפים למצוקה קיימת ממילא באזור כתוצאה מסגירת שדרות ירושלים.

כיצד לפי תוכניות מהנדסי התנועה של העירייה אמורים שלושים אלף איש להגיע ויותר מכך לעזוב בו זמנית בתום משחק?

תשובת ראש העירייה

את צודקת.

פתיחת אצטדיון בלומפילד בתקופת העבודות על הקו האדום המחייבות את סגירת שד׳ ירושלים - מהווה אתגר לא פשוט. אך עם זאת יש לזכור כי לעבודות על הקו האדום וקידומן המהיר יש חשיבות מכרעת גם על יכולת ההגעה לאצטדיון בעתיד.

בכל מקרה ובוודאי בתקופת הביניים יהיה צורך בשינוי דפוסי ההתנהגות ועידוד הגעה לאצטדיון שלא על בסיס רכב פרטי. לשם כך אנו וחברת היכלי הספורט פועלים יחד עם גורמי המשטרה, משרד התחבורה וקבוצות הכדורגל בהתאם לתכנית מקיפה להסדרי תנועה, הסדרת מקומות חניה לאופניים וקורקינטים, מיפוי חניונים ברדיוס הליכה, תגבור תחבורה ציבורית, חסימות צירים והפיכת אזור האיצטדיון למדרחוב בזמן משחק ועוד ועוד. בסמוך לפתיחת המשחקים באצטדיון יעלה גם קמפיין תקשורתי המסביר את הדרכים בהן כדאי להגיע אל האצטדיון.

בסופו של דבר צריך לזכור כי כמו בכל רחבי העיר - עידן הרכב הפרטי הולך ומסתיים - וככל שנתאים עצמנו לכך ונתרום לשינוי דפוסי ההתנהגות של הציבור בהקשר זה - ייטב לכולם.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
8
חסר
נתן אלנתן,אסף זמיר,רייפ מוטי,פנקס ארד איתי,מסלאוי שלמה,אקרמן אייל,אלקבץ רועי,אבו שחאדה עבד
דוח ועדכון