דיון
שם ועדה: ועדת תחבורה וחניה 21
תאריך ישיבה: 06.08.2019
תכניות העבודה העירונית לשבילי אופניים
ישיבת ועדת תחבורה וחניה תל אביב יפו - 3
יוזם: להבי מיטל
קטגוריה: תחבורה וחניה
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

חזי שוורצמן:

דיברנו כאן הרבה על רשת שבילי אופניים, ואני רוצה להציג איך עושים את זה בשטח - מה המגבלות, במה צריך להתחשב ומהם האתגרים. הכוונה היא לרשת את כל העיר בשבילי אופניים. במקום שלא ניתן לסלול שביל אופניים, יהיה רחוב ממותן תנועה. המטרה היא שרוכב יוכל לתכנן את הנסיעה שלו באופן רציף כאשר פעם הוא ייסע בשביל ופעם באזור מיתון תנועה. אנחנו רוצים שכל רוכב יידע בדיוק איפה הוא יכול ואיפה הוא לא יכול לרכוב.

הוקמה מינהלת שבילי אופניים שמאגדת את כל מי שיש לו נגיעה לתחום בעירייה - בהובלה של מינהל בינוי ותשתיות וכן חברות חיצוניות ופרויקטים משולבים.

לכל אחד יש תפקיד בפאזל הזה - תכנון, תקצוב, ביצוע וכוי. אנחנו לאט לאט משלימים את כל החלקים בפאזל. לא כל השבילים נסללים במלואם כרגע, אבל הם יחוברו עם הזמן בהתאם לתכניות העבודה כדי לייצר רציפות. העיר לא חדשה וצפופה ואין מקום תמיד לשביל חדש. אנחנו בוחנים כל מקרה לגופו ובודקים האם אפשר לסלול שביל. העיקרון המוביל הוא רציפות רכיבה ובהפרדה מלאה. דבר נוסף שלוקחים בחשבון - חיבור למערכות תנועה אחרות ושילוב בין אמצעי תחבורה: רכבת, אוטובוס, אופניים, קורקינט. העיקרון הוא לאפשר בחירה בין כל האמצעים הקיימים.

אנחנו מקדימים את ההנחיות של משרד התחבורה בכל הנוגע לחציית צמתים, עובדים בשיתוף פעולה עם המשרד מתוך הבנה שאי אפשר לעכב יותר את הוצאת ההנחיות וחייבים לייצר פתרונות בטיחותיים לעניין הצמתים. אנחנו משתדלים להפעיל יצירתיות תכנונית כדי ליצור רצף של השבילים והמשכיות לאורך כל הדרך בין נקודה A ל-8, ובשפה תכנונית אחידה.

שרונה הרשקו:

כשאנחנו נכנסים לרחוב בתל אביב אנחנו נוגעים בכל התשתיות ומחדשים את פני הרחוב מקצה לקצה. הבנו שכדי לעשות כמה שיותר שבילים עם כל המורכבות שדיברנו עליה, צריך להיות "נתיב מהיר" לאופניים, תרתי משמע, כלומר ערוץ שבו אפשר לקדם את הדברים מהר יותר. למעשה שינינו את החוקים בכל הקשור בשבילי אופניים - כשמחדשים רחוב אז לא נכנסים אליו 5 שנים אחרי להשלמת העבודות, אבל אם חברת החשמל צריכה לעשות עבודת תשתית במקום שבו סללנו שביל אופניים הם אלה שצריכים לתקן את השביל. מתוך המצוקה אנחנו מנסים למקסם את הקילומטראז' של שבילי האופניים, גם על חשבון תשתיות "רכות" בשלב הראשון כמו שתילת עצים. אנחנו מנסים לראות איך ניתן לבצע כמה שיותר מהר ובכמה שפחות התחשבנות אל מול התשתיות מסביב, לייצר "שבילים טקטיים" ופתרונות מהירים וישימים.

*פירוט מלא - ראו מצגת
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
נורי- שקד מאיה,דביר שלי,הראל אסף
דוח ועדכון