דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 11.11.2019
תקציבי תמיכה עירוניים לארגוני נשים
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 17
יוזם: אריאלי חן
קטגוריה:
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לסדר יום של חבר מועצה

תקציר

גב׳ אריאלי:

מעולה.

יו״ר המועצה, כבוד ראש העיר, חברי וחברות מועצה.

התיקון ה-19 לחוקה בארה״ב שמקנה לנשים את הזכות להצביע אושר על ידי הקונגרס באוגוסט 1920. 11 שנה קודם לכן- אלפי מילין משם, הוקמה העיר הטובה בעולם- תל-אביב יפו. 100 שנים ויותר עברו מאז, ואמנם נשים יכולות להצביע כמעט בכל העולם, אבל מצבן ביחס לשיוויון איננו התקדם, ובחלקים מסוימים של העולם המצב אף הידרדר קשות.

ישראל של היום איננה שיוויונית לנשים, ולעתים נדמה שברוח התקופה האחרונה גם אנחנו צועדים וצועדות אחורה.

מרבית מי שפועלות לשיוויון מגדרי ומובילות ארגונים אמיצים שמנסים לייצר מציאות טובה יותר עבור נערות וילדות עושות את עבודתן מכאן, מתל-אביב יפו. תל-אביב היא הבית של כל מי שמאמינות שאפשר לייצר מציאות אחרת. תל-אביב יפו היא העיר שבה קמות כל בוקר בתקווה ואנרגיות לייצר שינוי. זו העיר שממנה יוצאות כל המהפכות הגדולות, וכאן זה המקום שממנו יוצאת קריאה ברורה והשראה לכל חלקיה האחרים של הארץ- ששיוויון מגדרי הוא עניין מהותי בסדר היום הציבורי, וזו העיר שיש בה הנהגה אמיצה שקוראת את המציאות ומשנה אותה למען החוסן של החברה כולה.

פעריו של היעדר שיוויון נוכחים בחייהן של נשים בכל התחומים יום-יום, שעה שעה, תוך מחירים כואבים ורבים, שאת חלקם אנחנו לא יודעות לסמן בעת התרחשותם. זה פער עמוק ומושרש תרבותית, ועלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לצמצמו. שיוויון מגדרי משמעותו אינו להיטיב רק עם נשים, אלא הוא מאבק לצדק עבור כולנו- נשים וגברים כאחד. זה מאבק לחברה שיוויונית שאין בה אפליה, השתקה, דיכוי או אלימות.

תל-אביב יפו כגרעין השוקק של המדינה גם מטפלת ונותנת מענה עבור נשים שגורלן הרע עמן ומאפשרת נקודת מפנה מצילת חיים עבור רבות שזו להן המפלט האחרון. כעיר כזו, יש לנו אחריות מהותית לבצע פעולות ישירות ומעמיקות כדי לוודא ששיוויון מגדרי תהיה המטרה שכולנו כחברה נשאף אליה.

תל-אביב יפו, העיר שהיא מגדלור, צריכה להיות מי שתומכת בארגונים האלה -שכולם יושבים בה וממנה יוצאים המאבקים והחלומות אל עתיד טוב יותר, ולהמשיך להיות המנוע והבית לפעילות המבורכת והחיונית הזו, הנותנת שירותים מצילי חיים לצד היותם חוד החנית של המאבק לשיוויון מגדרי בישראל.

אני כל כך שמחה שרוני מסכימה אתי.

כן.

גב׳ אריאלי:

כעיר שחרטה על דגלה להיות פורצת דרך בתחומים כה רבים- אנחנו מוכרחים לצרף למטרות האלה גם הצהרות ומעשים שיקדמו את תל-אביב יפו להיות העיר הפמיניסטית הראשונה בישראל, ולשאת באומץ ובמנהיגות את הדגל הזה, בצעדים ברורים וערים.

העירייה, תוך הבנת תפקידה כמחוללת שינוי בישראל כולה, מקנה תמיכות לעמותות ולארגונים בקטגוריות מגוונות- שטוב וראוי שיתמכו בהן: ברווחה, בתרבות, בספורט, לקהילה הגאה ועוד. המטרה שאני מעלה בפניכם כאן היום -איננה נופלת בחשיבותה והיא כחוט השני בהשפעה רחבת ההיקף שלה גם על נושאים אחרים.

לפיכך, אני מבקשת להביא לוועדה לשיוויון מגדרי דיון באשר לפתיחת קטגורית תמיכה עירונית לארגוני נשים.

מר שפירא - היו״ר:

תודה רבה אגב, ודיברת יפה מאוד, תודה.

מר רייפ:

היא עדיין מדברת רק בלשון נקבה, הגברת .

מר שפירא - היו״ר:

מה זה משנה?

גב׳ אריאלי:

אתה יכול לסמן את הטקסט שלי- יש גם וגם. תודעה בי סקסואלית לכולם.

מר רייפ:

לא בסדר.

מר שפירא - היו״ר:

אני מניח שכולם יסכימו אתך.

גב׳ אריאלי:

אבל אני אשמח בכל זאת שנצביע, למען הפרוטוקול.

מר שפירא - היו״ר:

OK, מצוין.

מר רייפ:

אני מצביע בעד.

מר שפירא - היו״ר:

חברים, נוכחות בהצבעה. חברי המועצה, נוכחות בהצבעה.

גב׳ יוחנן וולק:

על מה אנחנו מצביעים?

מר שפירא - היו״ר:

על להעביר את זה לוועדה לשיוויון. תסתכלי על הלוח.

החלטה: הצעת הגב׳ אריאלי לסדר היום- התקבלה.

הנושא יועבר לוועדה לשוויון מגדרי.
0 נמנע
0 נגד
4 חסר
בנישו ויצמן יניב,אלקבץ רועי,לדיאנסקי ראובן,ספיר דורון
27
בעד
אושר